Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Chriske
Geregistreerd op: 16-6-2009 Berichten: 79 Woonplaats: De kempen
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 16:22 Onderwerp: Adventure 2005 |
|
|
We hebben interesse in een Adventure 950 van 2005.
Zijn er bepaalde dingen waar we op moeten letten als we deze motor gaan bekijken? Gekende minder goede kanten? _________________ Greetz
Chriske |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 17:05 Onderwerp: |
|
|
Deze vraag is al een paar keer gesteld, hieronder de essentie voor LC-8:
- Kijk bij de montage van de zijstandaard na of er barsten zijn in het carter
- ga na of de koppelingspomp goed functioneert
- check speling/dode punten in het balhoofd
Daarnaast algemene zaken die je bij elke motor moet nakijken:
- banden
- wiellagers
- ketting en tandwielen
- remblokken + schijven
- functioneren van lichten
- ... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Chriske
Geregistreerd op: 16-6-2009 Berichten: 79 Woonplaats: De kempen
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 17:48 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Deze vraag is al een paar keer gesteld, hieronder de essentie voor LC-8:
- Kijk bij de montage van de zijstandaard na of er barsten zijn in het carter
- ga na of de koppelingspomp goed functioneert
- check speling/dode punten in het balhoofd
Daarnaast algemene zaken die je bij elke motor moet nakijken:
- banden
- wiellagers
- ketting en tandwielen
- remblokken + schijven
- functioneren van lichten
- ... |
Mercikes _________________ Greetz
Chriske |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 20:44 Onderwerp: |
|
|
barsten in het carter.... blijft toch enorm exemplarisch, wereldwijd. Daarvoor verwittigen vind ik wat overdreven. Je kan dan even goed gaan verwittigen voor kromme velgen, een scheef achterframe, niet goed afgestelde kleppen.... Ik ontken niet dat het voorkomt, maar statistisch gezien is er gewoon absurd weinig kans dat het zal voorkomen. Daarentegen verbaast het me dan weer dat je niet verwittigt voor de waterpomp, een euvel dat een pak meer voorkomt !
Verder kan ik de potentiële koper zeggen dat hij de beste van alle 950's en 990's koopt, met de minste misérie. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Laatst aangepast door Muug op Wo, 22 Mei. 2013, 21:42, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Chriske
Geregistreerd op: 16-6-2009 Berichten: 79 Woonplaats: De kempen
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 21:23 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat we ervoor gaan
Zal een mooi geheel vormen met de SMT en Triumph Scrambler.
Ik ge alvast een afspraak maken om hem eens te bezichtigen. _________________ Greetz
Chriske |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | barsten in het carter.... blijft toch enorm exemplarisch, wereldwijd. Daarvoor verwittigen vind ik wat overdreven. Je kan dan even goed gaan verwittigen voor kromme velgen, een scheef achterframe, niet goed afgestelde kleppen.... Ik ontken niet dat het voorkomt, maar statistisch gezien is er gewoon absurd weinig kans dat het zal voorkomen. Daarentegen verbaast het me dan weer dat je niet verwittigt voor de waterpomp, een euvel dat een pak meer voorkomt !
Verder kan ik de potentiële koper zeggen dat hij de beste van alle 950's en 990's koopt, met de minste misérie. |
Daar zit een logica achter: het is geen moeite om even onder het carter te kijken en als er daar problemen zijn houdt dat erg grote kosten in. Het is bij een aankoop niet mogelijk om de staat van de waterpompas gemakkelijk te controleren en als daar problemen mee zouden zijn is dat relatief gemakkelijk op te lossen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 23 Mei. 2013, 0:37 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: |
Daar zit een logica achter: het is geen moeite om even onder het carter te kijken en als er daar problemen zijn houdt dat erg grote kosten in. |
Mwoah. Gaat meestal om kleine scheurtjes, toch? Die heb ik al vaker succesvol gedicht door een V in het scheurtje te slijpen, stralen, goed ontvetten, en 2-componentenprutje erin te smeren. Ik moet het nog meemaken dat het weer gaat lekken.
Of je laat een goede lasser dat scheurtje dichtbakken. Hoeft niet zo heel veel warmte in.
Dat plus een 'sidestand relocation kit' kost je, zuig-uit-de-duim, 250 euro max ofzo. Als de aanschafprijs in verhouding is met de schade (stevig minder dan die 250 euro) zou ik er geen drama van maken.
Quote: | Het is bij een aankoop niet mogelijk om de staat van de waterpompas gemakkelijk te controleren en als daar problemen mee zouden zijn is dat relatief gemakkelijk op te lossen. |
Kost je evengoed 250 euro als je 't laat doen.
Maar da's wel het voordeel van zo'n LC8: de meeste dingen die stuk gaan of slecht worden kosten geen godsvermogen om op te lossen. Als de aanschafprijs klopt met de aanwezige problemen hoeft dat dus geen showstopper te wezen.
Zaken die ik nog even na zou kijken op de standaardpunten na:
- Hapt de koppeling of maakt die knarsende geluidjes bij het wegrijden?
- Is de reboundverstelling van de achterdemper te bedienen, of zit die vast?
- Geen zwarte drab in het koelvloeistof-expansievaatje? |
|
Naar boven |
|
|
|