lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Waar op zondag klein materiaal vinden?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 17:20    Onderwerp: Waar op zondag klein materiaal vinden? Reageer met quote

Dit heb ik dus altijd voor op zondagen

's Zaterdags ga ik de materialen halen die ik nodig heb en zondag ben ik dan aan het sleutelen aan de motor. Dan gaat er iets kapot of heb je onverwachts iets nodig en dan zijn 's zondags alle winkels dicht. En de paar die open zijn, hebben niet wat je zoekt.

Vandaag heb ik dus weer prijs: ik heb een koperen afdichtingsring nodig van 6x10x1. Dat is KTM onderdeelnummer 0603061001 maar zit waarschijnlijk in elke set van koperen dichtingsringen.

Iemand een idee waar dit te vinden is op zondagnamiddag, omgeving Leuven (desnoods héél grote omgeving Leuven)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik snap het probeel... maar weet er geen oplossing voor: dus kies ik zelf meestal voor anders oplossen

koperen ring is meestal voor een afdichting: Dan heb je de oude nog. Die kun je gewoon uitgloeien (aan een koperdraadje (stukkie installatiedraad) ring roodheet stoken boven het gaspitje., dan in een bakje water gooien zodat ie mooi schoon schrikt en afkoelt.
Het koper is dan weer perfect zacht en daarmee prima bruikbaar als dichtring.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hm dat krediet heb ik helaas al verspeeld...

Het is net bij het uitgloeien dat het is misgelopen: bij die kleine ringetjes is de grens tussen "roodgloeiend" en "smelten" heel snel overschreden. Origineel ringetje is dus kapot gesmolten. Eerste maal dat me dat mislukt.

Toch bedankt voor de tip. thumbsup

Het zijn de ringetjes voor de 2 ontluchtingspunten aan de waterpomp. Bovenste (ontluchting, denk ik) en onderste (drain) hebben beide een ringetje en 1 van de 2 is kapot. het andere uitgloeien is wel gelukt.

Ik dacht eerst verder te doen (vullen koelsysteem) zonder ringetje op het bovenste punt en dat achteraf dan toe te voegen, maar ik vrees er dan te veel koelvloeistof verloren gaat.

Frustrerend. Ik dacht vandaag eens goed door te werken... wall
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

zorgen dat de buurman ook een KTM koopt.. kanje ze daar afschroeven smiley

zonder gein.. dat soort spul koop ik altijd gewoon wat te veel, voor dit soort gevallen. Waarschijnlijk hebik ze wel liggen, maarja, das ook niet echt om de hoek smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif