lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gelukkige ex-GSer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vonholzen



Geregistreerd op: 31-3-2012
Berichten: 77
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 10:30    Onderwerp: Gelukkige ex-GSer Reageer met quote

Hallo,

Vorige week na 8 jaar BMW 1200 GS overgestapt naar een 2012 KTM 990 adventure. En ik krijg de smile niet meer van m'n smoel! grin2
Had jaren geleden een uurtje op de 950 van een vriend gereden, en ben dat uurtje nooit vergeten. Zegt genoeg.

Super-tevreden met m'n aankoop! Was het moto-rijden klein beetje beu, maar de passie is nu helemaal terug, da's duidelijk.

Uiteraard op voorhand een aantal reviews en tests gelezen voor ik de KTM kocht, maar ik heb eerlijk gezegd andere ervaringen dan de meeste journalisten:
In het merendeel van de reviews wordt erop gehamerd dat de KTM superieur is in het off-road gedeelte, maar 'stabiliteit, pit, en comfort mist' op de baan.
Hallo? Helemaal niet mee eens, wat de baan betreft! Ik heb 80.000 comfortabele en stabiele kilometers gevreten met de GS (die pit miste wel wat), maar ik heb nu al na 500km het idee dat de KTM minstens even comfortabel en stabiel is op de baan! Plus een heel pak meer pit. Hoe zal ik het zeggen: het is lastig om de snelheid binnen de grenzen van her legale te houden... grin
Met de GS had ik altijd het gevoel dat hij niet helemaal akkoord was met snelheden boven de 130 km/h, de boxer moest zich uitsloven. Ik ben geen snelheidsduivel, maar het is wel zo leuk om te weten dat de reserve er in zit, zonder dat je de motor moet mishandelen.

Gasrespons is heerlijk pittig, zonder al teveel bokken. Ik heb Akrapovic TI's gemonteerd, met verslavend geluid en dik 10kg minder als gevolg. 2thumbsup
(mijn inrijden-methode: rustig warmlopen, en dan normaal tot pittig rijden, zonder boven 6000 rpm te gaan. Zien wat het oplevert, maar ik denk dat dit wel een OK methode is).

Het nieuwe 2012 zadel is echt super comfortabel, het standaard windscherm heb ik ietsie verhoogd met het Touratech opzet-stukje van mijn GS (+12 cm) en heb geen last van turbulenties rond mijn Arai TourX. (ik meet 180cm).
Geen probleem met lange snelwegritten dus.
Voeten komen plat op de grond als ik stilsta. Perfecte zadelhoogte en zithouding.


De KTM voelt waanzinnig speels en licht aan, in vgl met de GS. Off-road even uit een moeilijk stukje ontsnappen is niet meer zo'n hels duw-karwei als vroeger....

Beide fietsen zijn eigenlijk niet te vergelijken. Zoals ik al zei: 80.000 heel betrouwbare kilometers gereden met de 1200 GS, maar de Beemer is me te 'perfect' en te braaf. En zeker te zwaar voor offraod ( ik begrijp ECHT niet wat die jongens op een 1200 ADV offroad doen!!!!)

KTM staat duidelijk voor: FUN FUN FUN! En daar draait het toch allemaal om. grin

Kortom: een heel erg tevreden overstapper! 2thumbsup


Groeten uit Belgie

Vonholzen

_________________
2012 KTM 990 adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 10:36    Onderwerp: Re: Gelukkige ex-GSer Reageer met quote

Vonholzen schreef:
maar de Beemer is me te 'perfect' en te braaf. En zeker te zwaar voor offraod
KTM staat duidelijk voor: FUN FUN FUN! En daar draait het toch allemaal om. grin

Kortom: een heel erg tevreden overstapper! 2thumbsup


Groeten uit Belgie

Vonholzen


Exact mijn eigen bevindingen Vonholzen! Te veel perfectie haalt de passie en't gevoel er wat af voor mij ook. Welkom op't forum en tot op één of ander ritje op het stalen ros!

Cheers,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom

wisten wij allang thumbsup , ktm is fun

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom en wat mij betreft de spijker op de kop wat je vergelijking tussen de GS en KTM betreft.
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Heel herkenbaar wat je schrijft...

Welkom en veel plezier met je nieuwe aankoop!

Gr.
Mark

_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ha, hier nog een ex-GSser, nu op een 950. Ik heb ook 5 jaar / 100.000+ km op een 1100GS rondgeknord. Nog steeds geen spijt van overigens, maar zo'n 950 is inderdaad wel een speelsere brommer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

welkom! ook schuldig... ex gs 1200... goede motor maar mist idd die fun!
goooooooo!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Paul_M



Geregistreerd op: 23-6-2011
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vorig weekend mogen testrijden met een GS1200Adv & 800GS.

Mijn bevindingen:

GS1200:
Mooie motor, relax rijden, klinkt tof, veel koppel maar mist wat spirit in de hoge toeren.

800GS: te zwak/klein, niet leuk rijden, voelt aan als een "brommer"

conclusie: ik was blij terug op de 990 naar huis te mogen rijden.
Zo een GS1200 lijkt me wel leuk als 2de motor om met een meerijder rond te toeren ( rond de kerk Smile )

Groeten,

Paul

_________________
KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, ik vind de F800GS anders ook een hele leuke fiets. Meer dan snel zat, niet te gek zwaar, behoorlijk zuinig, rijd best lekker.

Maarja, zelfs de oudere modelletjes met vrij veel km's moeten nog 8000 euro opbrengen, en aangezien de vering van dat ding me niet bevalt mag er dan nog 1000 euro extra in om dat naar wens te krijgen. Word het toch alsnog een duur ding, en zoveel geld heb ik er niet voor over.

Heb voordat ik de 950 kocht nog wel zitten kijken naar een 2011 F650GS tweecylinder schademotor die de voorkant in elkaar had zitten. Setje WP- of Showa-pootjes erin lepelen en door de veringsboer af laten stellen, voorkantje wat fatsoeneren, leuke Hyperpro 3D er achter op, en ik had een hele leuke fiets gehad voor weinig geld. Maarja, die stond op Bels kenteken, en dat ding dan met een KTM-voorkant naar de RDW slepen is ook weer zoiets.

Achja, dat ben ik weer he? Een standaard motor is hooguit een goeie of minder goeie basis om er wat leuks van te maken. laugh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GaS



Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 4
Woonplaats: Poederlee

BerichtGeplaatst: Do, 14 Feb. 2013, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Vonholzen...
Die lees ik nu graag zie... ben ook ex-GSer (R1150GSA en R100GS) en heb nu ook mijn zinnen gezet op een 990 Adventure. Aangezien ik ook in het Antwerpse woon (Lille) en jij nu toch al enige tijd rondtuft op uw KTM, zou ik eens mogen langskomen om eens uitgebreid uw bevindingen en ervaring uit te wisselen ? Ik ga volgende week een proefrit maken met een 990, maar alle bevindingen van iemand met een 990 zijn welkom.

Alvast bedankt,

Guy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonholzen



Geregistreerd op: 31-3-2012
Berichten: 77
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Feb. 2013, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Guy,

Zeker, als je wil spreken we dit weekend ergens af - dan kan ie nog eens van stal.... weeral even geleden, met dit weer...
Inmiddels mag je me altijd PM-en met vragen.
Ik kan kort zijn: heb er dit jaar 15.000km mee gereden - on en offroad - en ik kan duidelijk zijn: het is de beste moto waar ik ooit op heb gereden! thumbsup

Groet,

Vonholzen

_________________
2012 KTM 990 adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GaS



Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 4
Woonplaats: Poederlee

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Feb. 2013, 2:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hey nogmaals...
Merci alvast voor je aanbod, maar dit weekend gaat voor mij moeilijk zijn vrees ik...moet werken... misschien zondag voormiddag, maar ik moet erbij zeggen dat ik momenteel moto-loos ben, dus ik wilde gewoon even afspreken voor een babbel. Als ik uw moto eens kan zien dan graag natuurlijk, dat babbelt gemakkelijker he.. smiley2

Groeten,

Guy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lchaacht



Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 73
Woonplaats: Tremelo

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Feb. 2013, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Zou er eigenlijk op één of ander GS-forum een gelijkaardig topic bestaan?
Zo in de zin van "gelukkige ex-LC8'er".... laugh3
Ok, terug effe serieus...
Zelf kom ik ook van een 1200GS. Op zich geen slechte motor maar idd een "beetje" weinig karakter t.o.v. de LC8.
Mijn vader rijdt ook motor maar hij zou dan weer zo voor de GS gaan moest hij tussen beide moeten kiezen. De LC8 vindt hij te hevig. Z'n vorige motor wou eens niet starten op de ochtend van een rondrit georganiseerd door collega's van hem. Dan maar met mijne 950... Heeft er sindsdien niet meer mee gereden denk ik.... tongue2
't Is uiteindelijk allemaal een kwestie van wat je zoekt. Maar wil je funfunfunfunfunfunfunfunfunfunfun....dan toch maar de LC8, zeker offroad! thumbsup
Ondertussen rijdt mijn vader met een Deauville. Geen superprestaties of bakken karakter maar hij zou met niets anders willen wisselen. Gewoon een praktische comfortabele motor waarmee hij toch ook al tot in Turkije gereden is..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif