Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 21:15 Onderwerp: koplamp afstellen |
|
|
Hey allemaal,
daarnet voor het eerst in het donker gereden met de adventure990 en het kan geen toeval zijn dat ik meerdere keren een lichtclaxon-teken van tegenliggers heb gekregen. Heb dit ook ooit plotseling opvallend veel met de auto voorgehad vlak na een service beurt, bleek dat ze "per ongeluk" tegen het regelknopje van de lichten hadden gestoten, was onmiddellijk terug opgelost. Maar een moto heeft bij mijn weten zo geen regelknop, of wel? Nog iemand al last van gehad? De verlichting schijnt inderdaad wel heel hoog, alle verkeersborden worden tot bovenaan verlicht door mijn koplamp, is niet de bedoeling om anderen te gaan verblinden natuurlijk. _________________ Ktm Duke390 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 21:28 Onderwerp: |
|
|
wel je dimlicht aan staan neem ik aan en je grootlicht uit he...
Als je voor de motor staat, rechtsonderaan het koplamp'glas' zit een schroef om je koplamphoogte af te stellen
(Owners manual pag 68...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Zie pagina 145 en 146 van het instructieboekje ( pdf ktm website)
Is eenvoudig te verstellen met kruiskopschroevedraaier
Succes! _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Laatst aangepast door tafella op Wo, 26 Dec. 2012, 21:38, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 21:37 Onderwerp: |
|
|
ja linksonder... dus als je voor de motor staat en naar de koplamp kijkt.. rechtsonder. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 21:39 Onderwerp: |
|
|
De gebruikelijke verwarring _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Oké, zo eenvoudig was dat dus. Had nog niet naar een regelvijs gaan zoeken omdat ik gewoon niet wist dat dit op motoren werd toegepast. Vijs gevonden, en lichtstraal versteld. Het zal wel opgelost zijn nu. Hartelijk dank dr-bean en tafella _________________ Ktm Duke390 |
|
Naar boven |
|
|
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Wo, 2 Jan. 2013, 0:02 Onderwerp: |
|
|
Er staat mij bij dat over een afstand van 2 meter het licht 20 centimeter lager moet schijnen dan rechtvooruit wil het goed zijn voor tegenliggers en zo moest je 'm dan afstellen. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 21:30 Onderwerp: |
|
|
roflastc schreef: | Er staat mij bij dat over een afstand van 2 meter het licht 20 centimeter lager moet schijnen dan rechtvooruit wil het goed zijn voor tegenliggers en zo moest je 'm dan afstellen. |
Yep, dat is inderdaad de vuistregel die de RDW hanteert bij motoren. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
|