lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motorfiets wissel, uiteindelijk...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2012, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Geef je dust € minder en je kan daar wel veel meer voor krijgen wink2
http://nl.kapaza.be/vi/69336288.htm?ca=2_s
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Dec. 2012, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Al het blauw is de originele kleur. Past er wonderwel nog redelijk goed bij, ik had erger verwacht. De witte vlakken zijn (zogenaamd) om een wedstrijdnummer op te kleven. Deel van het ontwerp...


Gisteren de mijne ook geplakt. Heb er uiteindelijk 5 volle uren aan bezig geweest om met heel veel geduld, water, zeep en warme lucht, om de stickers zo mooi mogelijk te laten plakken.
Maar ondanks toch een paar vrij grote bellen die ik er niet uit gekregen heb. Ik heb wel de originele stickers laten zitten en erover geplakt (als ik dat ook nog eerst had moeten doen kon je die 5uren x 2 doen vrees ik).
Heb jij die stickers laten zitten of toch verwijderd? En indien laten zitten, zie je bij jou ook nog hier en daar een randje van de onderliggende bestickering? Bij mij wel, ook al heb ik zo goed mogelijk proberen te rekken.

Zou het een idee zijn om er met een breekmesje een slipje in te maken en proberen de bel eruit te duwen? Of beter afblijven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Dec. 2012, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Het valt dus super goed mee. Die bel dat ik aanvankelijk dacht te zien gisterenavond (toen ik moe en het beu was zzz ) blijkt de onderliggene bestikkering te zijn. Is helemaal niet erg, en slechts minimaal te zien. De randjes heb ik net gaan bijwerken. Breekmesje, latje en warme lucht deden wonderen. Is helemaal klaar nu en amper nog iets van te zien (of je moet het echt weten en van dichtbij gaan kijken....)
_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Di, 25 Dec. 2012, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:
Raketman schreef:
Al het blauw is de originele kleur. Past er wonderwel nog redelijk goed bij, ik had erger verwacht. De witte vlakken zijn (zogenaamd) om een wedstrijdnummer op te kleven. Deel van het ontwerp...


Gisteren de mijne ook geplakt. Heb er uiteindelijk 5 volle uren aan bezig geweest om met heel veel geduld, water, zeep en warme lucht, om de stickers zo mooi mogelijk te laten plakken.
Maar ondanks toch een paar vrij grote bellen die ik er niet uit gekregen heb. Ik heb wel de originele stickers laten zitten en erover geplakt (als ik dat ook nog eerst had moeten doen kon je die 5uren x 2 doen vrees ik).
Heb jij die stickers laten zitten of toch verwijderd? En indien laten zitten, zie je bij jou ook nog hier en daar een randje van de onderliggende bestickering? Bij mij wel, ook al heb ik zo goed mogelijk proberen te rekken.

Zou het een idee zijn om er met een breekmesje een slipje in te maken en proberen de bel eruit te duwen? Of beter afblijven?

Ik denk dat de originele stickers onder de laklaag zitten en er dus niet zomaar af te halen zijn zonder in de laklaag te snijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Di, 25 Dec. 2012, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:

Ik denk dat de originele stickers onder de laklaag zitten en er dus niet zomaar af te halen zijn zonder in de laklaag te snijden.


Klopt. Als je de sticker eraf haalt (is niet moeilijk, gewoon opwarmen en veel prullen) dan blijft er een geringe inkeping over die in de laklaag lijkt te zitten. Het betreft dus niet zomaar een stickerset die ze erover geplakt hebben, maar wel degelijk erin. Dus niet aangewezen om die te gaan verwijderen. Echter bij het aanbrengen van de crispy stickers, blijft er hier en daar een randje van de originele stickers zichtbaar. Dat heb ik met een latje en breekmesje heel voorzichtig doorgesneden en eraf gehaald zodat je er nu nagenoeg niks meer van ziet. Daar zit dan dus wel zoals gezegd een diepte in de lak, maar dan wel in de kleurstelling van de moto zodat het niet meer opvalt. Is uiteindelijk een prachtig resultaat.
Dit wetende stel ik me nu de vraag of je bij het bestellen van nieuwe plastic kuipen (door beschadiging na een val ofzo) de stickers al dan niet er apart bij moet bestellen, of zitten die erop als je plastic kuipen koopt?

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm

Ge hebt dus uw originele laklaag op een paar plaatsen weggesneden om die paar cm originele bestickering niet meer te zien ? Eens benieuwd wat dat na een tijdje gaat geven ivm eventueel afbladderen. Zou ik nooit gedaan hebben, de originele stickers zitten er bij mij gewoon nog op. Ik reken er trouwens ook niet op dat die Crispy's eeuwig meegaan. Ook voor verkoop ooit lijkt mij dat een bijzonder slecht idee (de lak is immers beschadigd nu). Als de stickers er bij mij ooit vanaf gaan komt er een ongeschonden motor vanonder...en dat was uiteindelijk mijn hoofdbedoeling.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif