lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Metzeler Karoo 3!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 4:41    Onderwerp: Metzeler Karoo 3! Reageer met quote

Hmm, dit ziet er toch wel leuk uit als allroadband. Toch een heel andere band dan zijn voorganger en vanaf maart 2013 verkrijgbaar, ben benieuwd... Hij komt trouwens in de maten voor onze Adventures, enkel de snelheidsindex nog, voor wie regelmatig boven de 170 onderweg is...

http://www.metzeler.com/site/uk/products/tyres-catalogue/Karoo-3.html

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

mooie band... schoepen voor gravel en op de zijkanten de blokken korter opeen, lijkt me beter in de bochtjes op wegdek..

Schaaaaaaaat... moet nieuw straatsloeffe hemme!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Geoffrey



Geregistreerd op: 21-1-2012
Berichten: 49
Woonplaats: Lutjebroek

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij zijn er weinig dikke allroad-noppenbanden met een snelheidsindex boven de 170. De originele Scorpions zijn, naar mijn mening, de enige goede.
Ik heb er nu TKC80 onder zitten, mag er niet sneller mee dan 160 en daar zit je helaas al snel op met de KTM..... Op de snelheid na ben ik verder zeer goed te spreken over deze band, op de snelweg, in de stad en in het terrein. Ook bij regen, al zijn er rijders die zeggen dat de TKC80 zonder te waarschuwen plotseling kan wegglijden als het regent. Heb daar nog niets van gemerkt en ik ga echt niet langzaam door de bochten, als je het gas maar met beleid open gooit. Het enige waar je op moet letten zijn de witte verfstrepen en zeker de opgeplakte strepen en taartpunten, maar die zijn glad met elke band!

Maar ze staan wel stoer!! thumbsup



1.jpg
 Beschrijving:
Net gemonteerde TKC80
 Bestandsgrootte:  329.36 KB
 Weergegeven:  520 keer

1.jpg



2.jpg
 Beschrijving:
Na de Transwallonierit
 Bestandsgrootte:  339.86 KB
 Weergegeven:  532 keer

2.jpg



3.jpg
 Beschrijving:
Net gemonteerde TKC80
 Bestandsgrootte:  365.29 KB
 Weergegeven:  510 keer

3.jpg



4.jpg
 Beschrijving:
Net gemonteerde TKC80
 Bestandsgrootte:  303.11 KB
 Weergegeven:  533 keer

4.jpg



_________________
KTM 990 Adventure Black ABS 2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad een mooie band die TKC80, ben er zelf ook tevreden over. Grootste nadeel is de prijs, wat dat betreft is de MT21 een goed alternatief.
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

TKC's en "grip bij regenweer op asfalt" op een positieve manier in elkaar met verband brengen lijkt me wel heel sterk. Zelfs op mijn ouwe R80GS vond ik ze te zwak, en je kan niet beweren dat zo'n ouwe GS monsterlijk krachtig was.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
TKC's en "grip bij regenweer op asfalt" op een positieve manier in elkaar met verband brengen lijkt me wel heel sterk. Zelfs op mijn ouwe R80GS vond ik ze te zwak, en je kan niet beweren dat zo'n ouwe GS monsterlijk krachtig was.


Afgelopen september een aantal dagen in flinke regen rondgereden in Zuid-Frankrijk en tot slot in 2 dagen in stromende regen via de peage huiswaarts. TKC's hebben het prima gedaan. 1 klein slippertje op een stuk wegmarkering, verder prima berg op, berg af, bochten, snelweg etc etc. Minpuntje is de slijtage, dat gaat hard.

Dekster reed op z'n MT21 banden en die slijten toch een stuk minder.

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!


Laatst aangepast door Blob op Ma, 24 Dec. 2012, 5:49, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

allez allez, zouden ze voor Adventures andere TKC's maken dan voor BMW's ? rolleyes4
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Geoffrey



Geregistreerd op: 21-1-2012
Berichten: 49
Woonplaats: Lutjebroek

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Dec. 2012, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
allez allez, zouden ze voor Adventures andere TKC's maken dan voor B*W's ? rolleyes4


laugh Denk het niet, misschien heeft het meer te maken met de manier waarop je rijdt. Het zijn noppen dus misschien is meehangen in de bocht niet de manier en moet je op de buitenste voetsteun leunen, net als in het zand.
Wie zal het zeggen, misschien kunnen we 5 ADV's en 5 GS-en wel zo gek krijgen om het uit te proberen tot ze onderuit gaan wink3

_________________
KTM 990 Adventure Black ABS 2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
migsel



Geregistreerd op: 22-10-2011
Berichten: 117
Woonplaats: Zonhoven

BerichtGeplaatst: Di, 25 Dec. 2012, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

Maar het ging dus eigenlijk over deze bandjes



Ziet er mij een alternatief uit voor de TKC, misschien iets beter om modder te 'lossen'.
En vrij veel rubber aan de zijkanten, dus misschien meer grip in de bochten op straat.

Ben ook benieuwd wat de prijs gaat worden.

_________________
KTM990smr & 690e
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 25 Dec. 2012, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

migsel schreef:
Maar het ging dus eigenlijk over deze bandjes



Ziet er mij een alternatief uit voor de TKC, misschien iets beter om modder te 'lossen'.
En vrij veel rubber aan de zijkanten, dus misschien meer grip in de bochten op straat.

Ben ook benieuwd wat de prijs gaat worden.


Lijkt me meer een alternatief voor de originele Scorpions of de Heidenau Scout. Maar inderdaad, vraag me af wat de prijs is.

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

Met die Karoo 3's in de modder? Daar hebben ze totaal niet het profiel voor als ik de foto's goed bekijk. Ik denk dat het eerder een straatband is zoals de originele Pirelli Scorpion dat ook is.

Voor modder heb je aan een MT21 toch veel meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
migsel



Geregistreerd op: 22-10-2011
Berichten: 117
Woonplaats: Zonhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
Voor modder heb je aan een MT21 toch veel meer.


Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar ik denk dat de karoo iets beter kan zijn dan de tkc, omdat er wat meer ruimte is tussen de noppen in het midden.

_________________
KTM990smr & 690e
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Dec. 2012, 1:53    Onderwerp: Reageer met quote

migsel schreef:
Freebert schreef:
Voor modder heb je aan een MT21 toch veel meer.


Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar ik denk dat de karoo iets beter kan zijn dan de tkc, omdat er wat meer ruimte is tussen de noppen in het midden.


Ik ben benieuwd naar je bevindingen in the real world. Laat het ons weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif