lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zelf band wisselen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Muug,

Natuurlijk kan je dat niet meenemen voor onderweg. Maar veel mensen hier gaan blijkbaar met hun op internet gekochte banden naar de bandencentrale om te laten monteren (met de nodige discussie's erbij omdat de banden daar niet gekocht zijn). Voor diegene die zich er zelf willen aan wagen om de band thuis in de garage te vervangen, is zo een apparaatje een goed gerief, en voor die prijs kan je toch niet liggen sukkelen met plankjes waar je met de auto oprijdt of risceren dat je carter afscheurd door veelvuldig kracht met je zijstandaard te zetten,...
mijn tip is dan ook voor deze mensen bedoeld natuurlijk (ik dacht dat dit wel duidelijk was).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Voor thuis, (hoofdzakelijk voor de enduro, maar de LC8 bandjes gaan er ook mee natuurlijk) heb ik zo'n bandenring liggen met 'stempel'. Daar druk je de band zo mee los.


maar euhm: Ik heb het loshalen met de zijstandaard bij de sleuteldag noord (Verpalen) een keer of 4 voorgedaan...
Dan kunnen de toekijkers zelf beoordelen: Was hier veel kracht bij nodig??? nee toch?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Was hier veel kracht bij nodig??? nee toch?


Als je veel kracht moet zetten doe je iets verkeerd. Is zo met de zijsteun maar ook met de bandenlepels m.i.
Ik geloof nooit dat die steun daarvan stuk gaat.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Voor thuis, (hoofdzakelijk voor de enduro, maar de LC8 bandjes gaan er ook mee natuurlijk) heb ik zo'n bandenring liggen met 'stempel'. Daar druk je de band zo mee los.


maar euhm: Ik heb het loshalen met de zijstandaard bij de sleuteldag noord (Verpalen) een keer of 4 voorgedaan...
Dan kunnen de toekijkers zelf beoordelen: Was hier veel kracht bij nodig??? nee toch?


Onlangs met Dekster zijn achterband er af gehaald met deze zijstandaard methode en dat verliep soepel. Waren natuurlijk met z'n tweetjes, maar het principe werkt goed. Maar voor de zekerheid moet drBean het bij de volgende technische dag nog maar eens 4x voordoen.

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:
Maar voor de zekerheid moet drBean het bij de volgende technische dag nog maar eens 4x voordoen.


Dat moet ik zien, want ik heb er als een gek aangehangen zonder dat de band ook maar van de velgrand wilde komen. Zelfs zeep ertussen spuiten hielp niet. De achterband van de LC8 wil bij mij maar niet lukken op de originele velg. En ik ben niet aan m'n proefstuk toe wat banden vervangen betreft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk dit filmpje even: http://youtu.be/V0nrZadIQxA

Het is dan geen Dr.Bean, maar die maakt dan ook geen filmpjes.

ps: let ook even op het zekeren van de motor door de band door het voorwiel.

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:
Kijk dit filmpje even: http://youtu.be/V0nrZadIQxA

Het is dan geen Dr.Bean, maar die maakt dan ook geen filmpjes.

ps: let ook even op het zekeren van de motor door de band door het voorwiel.


Thanks Blob, maar toch lukte het me niet met deze techniek. Ik denk dat die LC8 Adventure gewoon te licht is.
Wanneer ik het nog eens ga proberen zal ik dat eens filmen. benieuwd wat voor commentaar ik daarop ga krijgen... grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 722
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

En toch, blijkbaar. wel met iets meer moeite.

http://www.youtube.com/watch?v=uzgHVjXZwoM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

het het beste heb je er ook een dikke BMW bij, met equivalente bestuurder, dan gaat het veruit het makkelijkst smiley
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
het het beste heb je er ook een dikke B*W bij, met equivalente bestuurder, dan gaat het veruit het makkelijkst smiley


Dat zal het zijn, ik ben gewoon te mager! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2012, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
Dr_Bean schreef:
het het beste heb je er ook een dikke B*W bij, met equivalente bestuurder, dan gaat het veruit het makkelijkst smiley


Dat zal het zijn, ik ben gewoon te mager! thumbsup


Zo breed is Dr.Bean ook niet..

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Dec. 2012, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:
Kijk dit filmpje even: http://youtu.be/V0nrZadIQxA
...
ps: let ook even op het zekeren van de motor door de band door het voorwiel.


Ik zie het 'probleem' niet, da's toch gewoon dat de standaard niet achteruitklapt bij het 'bandjedrukken'...?
Anders ligt er wel een hoop kilo's BMW op de grond...
thinking2

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
Blob schreef:
Maar voor de zekerheid moet drBean het bij de volgende technische dag nog maar eens 4x voordoen.


Dat moet ik zien, want ik heb er als een gek aangehangen zonder dat de band ook maar van de velgrand wilde komen. Zelfs zeep ertussen spuiten hielp niet. De achterband van de LC8 wil bij mij maar niet lukken op de originele velg. En ik ben niet aan m'n proefstuk toe wat banden vervangen betreft.

Vandaag net hetzelfde ervaren. De achterband van m'n GS (ja sorry) had echt niet veel zin devil om van de velgrand af te komen. Ook niet na aandringen met de zijstandaard van de GS. Uiteindelijk heb ik er een paar spanvijzen bij gehaald en toen floepte hij er wel af. Het ging hier wel om een tubeless en daarvan is bandhiel veel steviger dan een tube type.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:
Freebert schreef:
Blob schreef:
Maar voor de zekerheid moet drBean het bij de volgende technische dag nog maar eens 4x voordoen.


Dat moet ik zien, want ik heb er als een gek aangehangen zonder dat de band ook maar van de velgrand wilde komen. Zelfs zeep ertussen spuiten hielp niet. De achterband van de LC8 wil bij mij maar niet lukken op de originele velg. En ik ben niet aan m'n proefstuk toe wat banden vervangen betreft.

Vandaag net hetzelfde ervaren. De achterband van m'n GS (ja sorry) had echt niet veel zin devil om van de velgrand af te komen. Ook niet na aandringen met de zijstandaard van de GS. Uiteindelijk heb ik er een paar spanvijzen bij gehaald en toen floepte hij er wel af. Het ging hier wel om een tubeless en daarvan is bandhiel veel steviger dan een tube type.


Nog geen enkele band die er niet af wilde met de zijstandaard. Niet bij de KTM en ook niet bij de GS. En geloof me, ik heb menig band gewisseld/geplakt. Zijpikkel rustig laten komen net naast de velgrand. Niet pompen maar geleidelijk meer kracht zetten door de motor te laten overhellen (soms behoorlijk ver). Zo floepen ze er allemaal af!

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif