Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 8 Aug. 2012, 15:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ergens dit gelezen :
AVAILABLE SIZES FOR THE KTM 990 ADVENTURE
(front) 90/90-21 54V TL TRAILMAX TR91 K
(rear) 150/70R18 70V TL TRAILMAX TR91 _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2012, 10:40 Onderwerp: |
|
|
En het hele verslag: http://www.motoplus.nl/Frontend/Bandentest_2012/DIGI-magazine/magazine.html
De dunlop is inderdaad de testwinnaar. Op de voet gevolgd door continental trail attack en metzeler tourance. De standaard Pirelli Scorpion doet het ook vrij behoorlijk op zowel nat als droog, maar door het hoge slijtage gehalte verliest hij veel punten. Michelin Annakee is dan weer het tegenovergestelde. Doet het goed op nat, heeft het minste slijtage van al de testbanden, maar op droog en in bochten bij sportievere snelheden scoort hij ondermaats.
Tis natuurlijk allemaal maar waar je zelf het meeste belang aan hecht adhv je eigen rijgedrag.
edit: de bewuste test is te lezen van pagina 74 tem 85  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2012, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Als ik mij niet vergis staat de standaard band van de 990 er niet bij. Da's de Scorpion AT.
In die opmerkingen over de Anakee kan ik mij bvb ook totaal niet vinden. Dat ding geeft op droog wegdek massa's vertrouwen, stabiliteit en grip...
Achja, bandentesten ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
tuxdelux

Geregistreerd op: 17-11-2012 Berichten: 91 Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2012, 20:52 Onderwerp: |
|
|
Moest er nog iemand twijfelen... op die van mij (KTM adv 2012 persdemo) stonden ze er al op (hé Demito).
Tux. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2012, 21:22 Onderwerp: |
|
|
tuxdelux schreef: | Moest er nog iemand twijfelen... op die van mij (KTM adv 2012 persdemo) stonden ze er al op (hé Demito).
Tux. |
Yep. Ben je nu content van die banden? Ik overweeg een setje ter vervanging van mijn tot op de draad afgesleten TKC's.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
tuxdelux

Geregistreerd op: 17-11-2012 Berichten: 91 Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2012, 23:55 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | tuxdelux schreef: | Moest er nog iemand twijfelen... op die van mij (KTM adv 2012 persdemo) stonden ze er al op (hé Demito).
Tux. |
Yep. Ben je nu content van die banden? Ik overweeg een setje ter vervanging van mijn tot op de draad afgesleten TKC's.
T |
Nog niet veel mee gereden maar al veel positiefs over gelezen. Ik heb dezelfde ook voor mijn GS gekocht (voor ik die weg doe). |
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 15:38 Onderwerp: |
|
|
tuxdelux schreef: |
Nog niet veel mee gereden |
Zonde. Tis nog steeds prachtig motorweer (en tegen de kou kan je je perfect aankleden), eens met de tuinslang erover om het zout weg te spoelen en gaan met die banaan. Ik ben nog steeds op de mijne aan het wachten. Wat eerst een week ging duren, gaat uiteindelijk een maand worden. Maar anders had die nog geen enkele dag onaangeroerd in mijn garage gestaan hoor. |
|
Naar boven |
|
 |
tuxdelux

|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 16:29 Onderwerp: |
|
|
the riding man schreef: | tuxdelux schreef: |
Zonde. Tis nog steeds prachtig motorweer (en tegen de kou kan je je perfect aankleden), eens met de tuinslang erover om het zout weg te spoelen en gaan met die banaan. Ik ben nog steeds op de mijne aan het wachten. Wat eerst een week ging duren, gaat uiteindelijk een maand worden. Maar anders had die nog geen enkele dag onaangeroerd in mijn garage gestaan hoor. |
Ja, wrijf het er maar in. Voor ik hem kocht dacht ik hem pas in 2013 in te te schrijven. Nu ik daar zelf niet meer wil mee wachten, ligt de vrouw dwars.  |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 18:48 Onderwerp: |
|
|
tuxdelux schreef: | the riding man schreef: | tuxdelux schreef: |
Ja, wrijf het er maar in. Voor ik hem kocht dacht ik hem pas in 2013 in te te schrijven. Nu ik daar zelf niet meer wil mee wachten, ligt de vrouw dwars.  |
Als je moet kiezen tussen de KTM en de vrouw...
En dat prachtig motorweer van TRM wil ik vandaag toch even relativeren. Die maand wachttijd, daar ga ik stillekes over zwijgen  _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
|
Geplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 8:54 Onderwerp: |
|
|
tuxdelux schreef: |
Wat is de reden dat je eerst dacht te wachten? Om hem in te brengen bij de belastingen haal je toch enkel maar voordeel om hem dit jaar (al is dat op de allerlaatste dag van het jaar) in te schrijven. Dan telt het huidige afschrijfjaar al mee. Enfin, dat is toch wat ze mij uitgelegd hebben. Het fijne weet ik er ook niet van, want ik zou dan weer denken dat je er dan geen of amper kilometers voor woon/werk mee gemaakt hebt en dat je hem dus niet kan inbrengen. Maar volgens iemand die de belastingen voor mij gaat invullen en echt wel weet waar hij het over heeft, doe ik daar profijt mee. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Als je een motor op de zaak koopt geldt sowieso pro rata maandelijkse afschrijving, niet afschrijving per jaar. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
tuxdelux

|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2012, 0:16 Onderwerp: |
|
|
the riding man schreef: | tuxdelux schreef: |
Wat is de reden dat je eerst dacht te wachten? Om hem in te brengen bij de belastingen haal je toch enkel maar voordeel om hem dit jaar (al is dat op de allerlaatste dag van het jaar) in te schrijven. Dan telt het huidige afschrijfjaar al mee. Enfin, dat is toch wat ze mij uitgelegd hebben. Het fijne weet ik er ook niet van, want ik zou dan weer denken dat je er dan geen of amper kilometers voor woon/werk mee gemaakt hebt en dat je hem dus niet kan inbrengen. Maar volgens iemand die de belastingen voor mij gaat invullen en echt wel weet waar hij het over heeft, doe ik daar profijt mee. | Jaar van inschrijving bij wederverkoop. Maar ondertussen besef ik dat dat er wellicht nooit van komt. 2e argument was het aankomende vriesweer maar kijk, 't wordt al weer veel zachter. De vrouw is gezwicht en volgende week heb ik mijn nummerplaat  |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Vr, 10 Mei. 2013, 22:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze er nu op liggen. De GS-mensen zijn er erg happy mee, inclusief een goede vriend van me.
H snelheidsindex vooraan, achterbandje is een V-type. Die 210km/u vs 240km/u zal me een zorg wezen.
Net een paar dijkjes afgeboenderd met illegale snelheden. Tot nu toe vind ik ze wel lekker eigenlijk. . Heb geen zenuwachtig wiel meegemaakt, ze bieden meer grip dan mijn ballen groot zijn, en tot de 200km/u (harder niet geprobeerd; de weg was op) geen gezwabber in het stuur. Op 2-sporige gravelpaden doen ze het ook nog heel aardig. Wel vinden ze grind en klei op de weg wat minder prettig dan de K60 Scout, maar eng werd het niet.
Ik ben benieuwd of ze net zo eng worden als TrailAttacks als ze halfop zijn en het nat is. |
|
Naar boven |
|
 |
|