lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SMT => Adventure

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:04    Onderwerp: SMT => Adventure Reageer met quote

vandaag afscheid genomen van m'n 09 smt-tje sad3



en omdat ik hier op't LC8 forum nog wat verder wou blijven komen, mezelf dan maar een adventure kado gedaan grin



Het zal toch even wennen worden.

De hoogte ( ik ben niet direkt een boom van een vrouw dozey ) kan ongeveer evenveel ( weinig grin2 ) als bij de smt aan de grond met m'n tippen anxious

Nadeel is dat suede-achtig zadel, dat schuift niet, rechtsom opstappen zodat de zijsteun de moto tegen houdt en ik kan doorschuiven naar links.

Veronderstel dat hij nog wat gaat doorzakken als de vering wat minder nieuw is, kan ook nog door de kroonplaat laten zakken, maar zou eigenlijk niet willen dat het stuur gedrag veel gaat veranderen. Even op de tanden bijten smiley2

Hij is minder nijdig in 't rijden vergeleken met m'n smt, blijft stabieler (lijn houden) in bochten, geeft nog minder door op slecht wegdek (dààrvoor koop ik een ktm, het belgische wegennet grin )

Wat meer wennen zal worden, op de autostrade (was nu wel veel wind ) is hij slingeriger, kan aan de koffers liggen, die had smt niet, en de hoge toerruit.

De schakelpook staat toch net iets meer buiten m'n bereik.

De ontkoppelshendel martelt m'n hand ( nog maar 80 km gereden waarvan 30 autostrade) morgen eens kijken of dat wieltje al volledig gedraaid staat.

De zijsteun staat zo recht wideeyed

Hopelijk nog een tijdje mooi weer en daarna een beetje zomer thumbsup

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Zappa,

Beestige motorkeuze. 't is ook plezant offroad rijden met zo'n beestje. Is wel wat anders dan je Husabergske.

Wat je zadel betreft wil ik dat gerust omruilen met een Comfort Gel zadel van KTM (=Ergoseat) met zeer weinig kilometers, dus in nieuwstaat. De bedekking van dit zadel laat toe om te doen wat jij wil doen.
Laat maar weten wat je wil.
Het staat ook gewoon te koop als je dat liever zou willen.

Groeten,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat met uwe nieuwe moto , nog mooi wit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
Hey Zappa,

Beestige motorkeuze. 't is ook plezant offroad rijden met zo'n beestje. Is wel wat anders dan je Husabergske.

Wat je zadel betreft wil ik dat gerust omruilen met een Comfort Gel zadel van KTM (=Ergoseat) met zeer weinig kilometers, dus in nieuwstaat. De bedekking van dit zadel laat toe om te doen wat jij wil doen.
Laat maar weten wat je wil.
Het staat ook gewoon te koop als je dat liever zou willen.

Groeten,

Bert


Merci smiley2

Offroad zal voorlopig niet, mijne husa zou jaloers worden laugh3

Ik zou eerst 3d km zo rijden, zien of ik 't gewoon ga worden, moeilijk gaat ook wink3 soms dozey

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

bompa schreef:
Proficiat met uwe nieuwe moto , nog mooi wit


merci de broer van de uwen nice

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Respect hopelijk zien we je met je nieuw monstertje op de sleuteldag. en hopelijk komt er ne sleuteldag hihi
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Nog es proficiat hé Zappatje wink2
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Och, hoge brommers is gewoon even wennen. Ik moet het ook doen met korte pootjes (spijkerbroek-lengtemaat 32), maar ik heb zelfs met behoorlijke zadelhoogtes zoals die van een LC4 Adventure geen problemen.

Verder gefeliciteerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
De Max



Geregistreerd op: 28-7-2010
Berichten: 65
Woonplaats: 3381 België

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Welcome to the pack!
Qua hoogte misschien je vering iets meer op comfort zetten, dan zakt hij iets verder in.
Koppelingspedaal: met mijn nieuwe AdvR had ik hetzelfde probleem. Stond te hoog naar mijn zin. Heb ik één "klikje" naar omlaag gehaald. Is prima zo.

Instabiliteit op de snelweg kan inderdaad aan de koffers liggen. Met enkel mijn topcase (mkkelijker in de file) heb ik geen probleem.

Enjoy the rides!

_________________
I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Wauw, super knap masjientje zappa. Ge gaat daar veel sleutel-, euh ik bedoel rijplezier aan hebben thumbsup
Als alles goed gaat, staat er binnenkort ook zo ene (zelfde uitvoering) in mijn garage. En dan moeten we toch nog is samen een ritje maken he, alle met de moto bedoel ik he grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 16:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heeeeeeeel mooi fietske.....
Voor de hoogte kun je ook Daytona ladystar laarzen kopen. Daytona is sowieso de top laars maar de lady star geeft een verhoging in de laars, hak 2.5 centimeter hoger en de voorvoet scheelt ook al een centimeter.

Veel plezier!!!!!!!
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Och, hoge brommers is gewoon even wennen. Ik moet het ook doen met korte pootjes (spijkerbroek-lengtemaat 32), maar ik heb zelfs met behoorlijke zadelhoogtes zoals die van een LC4 Adventure geen problemen.

Verder gefeliciteerd!

Heb ook 32 als lengtemaat Jeans (korte pootjes ?) en ik zet m'n voeten plat op de grond als ik op m'n GS zit (zadel hoogste stand). Gewoon de benen dichtknijpen.

Tux (BE)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

De Adventures 2012 gaan blijkbaar goed over de toonbank nu ze niet meer gemaakt worden. 'k Ga mij nog moeten haasten voor ze op zijn.
Tux (Vl)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad de laatste jaargang van deze jongens is bijna afgelopen. Ik voorspel dat het een veel gewilde 2de hands moto gaat worden. Ik ben echt blij om nog één van de laatste aan super goeie voorwaarden op de kop getikt te hebben. Oei, nu heb ik me versproken lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
Respect hopelijk zien we je met je nieuw monstertje op de sleuteldag. en hopelijk komt er ne sleuteldag hihi


SLEUTELDAG ! SLEUTELDAG ! SLEUTELDAG ! 2thumbsup

Quote:
petervdc

Nog es proficiat hé Zappatje
Merci smiley2

Quote:
DaBit

Och, hoge brommers is gewoon even wennen. Ik moet het ook doen met korte pootjes (spijkerbroek-lengtemaat 32), maar ik heb zelfs met behoorlijke zadelhoogtes zoals die van een LC4 Adventure geen problemen.

Verder gefeliciteerd!

dank je, ik zal er wel wennen, het scheelt bijna niks met m'n (ex- )smt, het enige verschil is dat ik niet in het zadel kan schuiven, m'n Husberg is ook niet de kleinste, ik kan daar maar met 1 voet aan de grond.

Quote:
De Max

Welcome to the pack!
Qua hoogte misschien je vering iets meer op comfort zetten, dan zakt hij iets verder in.
Koppelingspedaal: met mijn nieuwe AdvR had ik hetzelfde probleem. Stond te hoog naar mijn zin. Heb ik één "klikje" naar omlaag gehaald. Is prima zo.

Instabiliteit op de snelweg kan inderdaad aan de koffers liggen. Met enkel mijn topcase (mkkelijker in de file) heb ik geen probleem.

Enjoy the rides!
thnx! Straks eens de autostrade op zonder koffers ter test smiley

Quote:
the riding man

Wauw, super knap masjientje zappa. Ge gaat daar veel sleutel-, euh ik bedoel rijplezier aan hebben
Als alles goed gaat, staat er binnenkort ook zo ene (zelfde uitvoering) in mijn garage. En dan moeten we toch nog is samen een ritje maken he, alle met de moto bedoel ik he
dank je smiley2 voorlopig gaat het nog een beetje alleen ik die met de "Tuur" intieme ritjes ga doen, zijn grin

Quote:
marc lenssen

Heeeeeeeel mooi fietske.....
Voor de hoogte kun je ook Daytona ladystar laarzen kopen. Daytona is sowieso de top laars maar de lady star geeft een verhoging in de laars, hak 2.5 centimeter hoger en de voorvoet scheelt ook al een centimeter.

Veel plezier!!!!!!!
mercikes!

Van sinds ik al eens een beetje offroad rij, met crosslaarzen, draag ik geen "tour" laarjes meer, die voelen aan alsof 't teenslippers zijn stunned Crosslaarzen hebben meestal ook een hoge zool, in maatje 39/40 vind je niet veel, dus koop ik 41/42 en leg daar een extra binnenzool in grin3 en ik groei opslag enkele cm smiley2

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif