lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bijna nieuwe op komst
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

frame van SE en SM zijn niet hetzelfde volgens mij. misschien lukt het wel, maar je moet wel veel ombouwen voordat je een SE hebt denk ik hoor.

je kunt denk ik beter zoeken.. in engeland of dichterbij: Belgie zijn er ook regelmatig te koop.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 3:03    Onderwerp: Reageer met quote

de balhoofdhoek verschilt iets maar verder is het frame volgens mij hetzelfde de SM heeft een hoek van 25,4 gr en de SE een hoek van 25 gr dus nagenoeg hetzelfde... alleen hoe kom je aan onderdelen, deze lijken me erg prijzig..... zeker de gewilde achterveer van de SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet dat bijv de tank-bevestiging aan het frame ook anders is (allemaal wel pas te maken hoor). en idd: balhoofdshoek is anders.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
ze vragen er toch wel veel geld voor vindt ik, ik zat er al aan te denken om mijn sm om te bouwen. het frame is hetzelfde denk ik en de plastiek ook. is duseen andere achterbrug, vork met kroonplaten en wielen en eventueel de uitlaatbochten .


En ik kreeg de mijne in 2009 niet aan de straatstenen verkocht met 11000km op den teller. rolleyes3
Die SE's lijken wel in waarde te stijgen lijkt het...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht ook dat er nog wel wat meer subtiele verschillen waren (zoals inderdaad frame). Maar maakt dat uit? In welke mate wil je perse exact gelijk aan de SE ombouwen. Als je er uiteindelijk 21/18 wielen in krijgt en een goede veerweg hebt dan zit je toch goed, dat er dan nog dingen anders zijn maakt denk ik niet veel uit.
Freebert schreef:
Benny schreef:
ze vragen er toch wel veel geld voor vindt ik, ik zat er al aan te denken om mijn sm om te bouwen. het frame is hetzelfde denk ik en de plastiek ook. is duseen andere achterbrug, vork met kroonplaten en wielen en eventueel de uitlaatbochten .


En ik kreeg de mijne in 2009 niet aan de straatstenen verkocht met 11000km op den teller. rolleyes3
Die SE's lijken wel in waarde te stijgen lijkt het...

Freebert = bthebird toevallig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:

Freebert = bthebird toevallig?


Yep! Ik zou m'n forumnaam op die andere fora eens moeten veranderen maar dat komt er niet van. bthebird is voor velen te moeilijk en freebert dekt de lading wat beter! smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

idd, kleine verschillen maken niet uit. De tank zou ik al behouden van de sm ( heb ik wat meer voorraad) Anders heb je al laswerk aan het frame om die SE/SMR tank te bevestigen want deze is bevestigd aan de zijkant van het frame. het koelvloeistof reservoir moet dan mee aangepast worden met de tank.

Waarschijnlijk is de achterbrug ook langer van een se. Maar zoals gezegd andere veerwegen en wielen en het spul is offroad proof, is hij nu trouwens ook al smiley2
maar beter kan het altijd.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

wat is er trouwens zo gewild an de achterveer mr wheely ?
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
disco stu schreef:

Freebert = bthebird toevallig?


Yep! Ik zou m'n forumnaam op die andere fora eens moeten veranderen maar dat komt er niet van. bthebird is voor velen te moeilijk en freebert dekt de lading wat beter! smiley2
Ahha dat verklaart. Ik was anno 2009 een kwijlende kandidaat ware het niet dat het toen financieel niet haalbaar was....

Benny schreef:
wat is er trouwens zo gewild an de achterveer mr wheely ?
Ik weet het niet zeker, maar als ik me niet vergis: Veer (en ik denk ook een aantal onderdelen van de demper) van titanium. Maakt de schokbreker in z'n geheel vrij licht.

Anderszijds is het -naar het schijnt- geen echte PDS schokbreker (i.t.t. schokbreker v.d. adventure), de technologie die ervoor zorgt dat de demping progressief sterker op het einde van de veerweg. Dit bij schokbrekers zonder prorgressieve veer.
Maar niet zeker van, iemand zal me wel verbeteren als ik nu de mist in ga.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 7:39    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
Freebert schreef:
disco stu schreef:

Freebert = bthebird toevallig?


Yep! Ik zou m'n forumnaam op die andere fora eens moeten veranderen maar dat komt er niet van. bthebird is voor velen te moeilijk en freebert dekt de lading wat beter! smiley2
Ahha dat verklaart. Ik was anno 2009 een kwijlende kandidaat ware het niet dat het toen financieel niet haalbaar was....

Benny schreef:
wat is er trouwens zo gewild an de achterveer mr wheely ?
Ik weet het niet zeker, maar als ik me niet vergis: Veer (en ik denk ook een aantal onderdelen van de demper) van titanium. Maakt de schokbreker in z'n geheel vrij licht.

Anderszijds is het -naar het schijnt- geen echte PDS schokbreker (i.t.t. schokbreker v.d. adventure), de technologie die ervoor zorgt dat de demping progressief sterker op het einde van de veerweg. Dit bij schokbrekers zonder prorgressieve veer.
Maar niet zeker van, iemand zal me wel verbeteren als ik nu de mist in ga.


niks op aan te merken thumbsup thumbsup thumbsup ik weet wel dat veel adv rijders die achterveer wel leuk vonden zeker bij off road gebruik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif