lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

brandstofverbruik

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2005, 21:23    Onderwerp: brandstofverbruik Reageer met quote

heb eens een vraagje over het benzine verbruik van de 950 ben van plan om een 950sm te kopen maar twijfel nog tussen de 2 met de adventure ben je niet zo straat gebonden maar ik denk dat de fun faktor van de supermotard weer iets hooger ligt twijfel twijfel twijfel ????????


supermoto-950.jpg
 Beschrijving:
wel monsterlijk of niet
 Bestandsgrootte:  29.84 KB
 Weergegeven:  9431 keer

supermoto-950.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2005, 21:38    Onderwerp: Re: brandstofverbruik Reageer met quote

Wat is nou je vraag??

de SM950 en de LC8 adventure hebben dezelfde motor, beide carburateur, dus veel verschil in verbruik zal er niet zijn, anders dan wat bepaald wordt door je rechterhand: en das veel!

offroad en flink gassen, diep zand => 1:10 lukt best
tour op de weg, zonder hoge snelheden => 1:18
tanke leegrijden volgas op de snelweg => 1:12 (?)
en met de SM: lekker gassen op het circuit... zal vast wel een slok lusten, maarja je gaat niet met zo'n ding rijden om zuinig te doen, dan kon je waarschijnlijk beter gewoon thuisblijven.

Verder: In de Duitse Reitenwagen (blad) stond een test van de Superduke (met injectie dus) en de ENIGE klacht die ze hadden was het verbruik. Dit was echter een test met een fabriekstestmachine, het hoge verbruik probleem schijnt 'opgelost' te zijn, zegt KTM.
(kwestie van afstelling/chiptuning denk ik).

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jan. 2005, 21:52    Onderwerp: Re: brandstofverbruik Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Wat is nou je vraag??

de SM950 en de LC8 adventure hebben dezelfde motor, beide carburateur, dus veel verschil in verbruik zal er niet zijn, anders dan wat bepaald wordt door je rechterhand: en das veel!

offroad en flink gassen, diep zand => 1:10 lukt best
tour op de weg, zonder hoge snelheden => 1:18
tanke leegrijden volgas op de snelweg => 1:12 (?)
en met de SM: lekker gassen op het circuit... zal vast wel een slok lusten, maarja je gaat niet met zo'n ding rijden om zuinig te doen, dan kon je waarschijnlijk beter gewoon thuisblijven.

Verder: In de Duitse Reitenwagen (blad) stond een test van de Superduke (met injectie dus) en de ENIGE klacht die ze hadden was het verbruik. Dit was echter een test met een fabriekstestmachine, het hoge verbruik probleem schijnt 'opgelost' te zijn, zegt KTM.
(kwestie van afstelling/chiptuning denk ik).

grts


valt wel mee dan maar ik zal wel rekening houden met met 1;10 dan kan het niet tegenvallen heb de test met de adventure als zeer goed ervaren dus ik twijfel nog
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jan. 2005, 0:05    Onderwerp: Re: brandstofverbruik Reageer met quote

mr wheely schreef:

heb de test met de adventure als zeer goed ervaren dus ik twijfel nog

tja, Adventure is natuurlijk veeel veelzijdiger.
offroad, allroad reismotor en met een paar echte wegslofjes erop ook prima racebak: evt een setje 17 inch wielen erbij nemen, maar dan gan je wel meteen vrij veel ombouwen.

Kortom: weggedrag verschil zit hem vooral in die grote wielen, daar kom je niet omheen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jan. 2005, 4:25    Onderwerp: Re: brandstofverbruik Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mr wheely schreef:

heb de test met de adventure als zeer goed ervaren dus ik twijfel nog

tja, Adventure is natuurlijk veeel veelzijdiger.
offroad, allroad reismotor en met een paar echte wegslofjes erop ook prima racebak: evt een setje 17 inch wielen erbij nemen, maar dan gan je wel meteen vrij veel ombouwen.

Kortom: weggedrag verschil zit hem vooral in die grote wielen, daar kom je niet omheen.

heb nu een ktm 520 met supermotard wielen die ik kan wisselen met de cross want ik kan het toch niet laten om nu en dan een leuk onverhard stukje weg mee nemen heb op de ktm dag zeeland met de adventure gereden was even iets anders maar wel zeeeeer goed bevallen stukje op het achterwiel was voor deze reus geen probleem zal later ook wel eens een test met de supermotard ervaren hoop ik en dan pas kiezen het is jammer dat die wielen van de super duke er niet in gaan



01oscar.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  90.54 KB
 Weergegeven:  541 keer

01oscar.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jan. 2005, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

let wel: Supermotard =/= Superduke!
Superduke heeft andere nokkenassen en injectie en andere uitlaat etc en bovendien 120PK (zal ook wat piekiger zijn).

17"wielen wisselen in de adventure kan wel, maar je zit dan met het 21 inch voorspatboord met de remleiding er over. Als je die ombouwd naar een dubbele remleiding en hoog spatbord (is standaard ombouwset), dan heb je dat probleem opgelost.

succes.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2005, 3:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
let wel: Supermotard =/= Superduke!
Superduke heeft andere nokkenassen en injectie en andere uitlaat etc en bovendien 120PK (zal ook wat piekiger zijn).

17"wielen wisselen in de adventure kan wel, maar je zit dan met het 21 inch voorspatboord met de remleiding er over. Als je die ombouwd naar een dubbele remleiding en hoog spatbord (is standaard ombouwset), dan heb je dat probleem opgelost.
volgens mij en dat weet ik zeker zijn het rem systeem en remschijven ook niet het zelfde 300 adventure en de sm en duke 320 dus da ga nie of je moet wel heel veel gaan verbouwen
succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cellie



Geregistreerd op: 4-10-2006
Berichten: 3
Woonplaats: Zuid limburg

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Okt. 2006, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hello all, Heb nu sinds een paar weken een superduke en dat bevalt prima. Heb echter twee dingen die ik minder vind. Het brandstofverbruik, ik kom echt niet boven de 1:11, en het rubber van de diablo's lijkt er vanaf te vliegen. thumbsdown Hij moet terug voor de 7500 km beurt. Weet iemand of ik iets aan dat verbruik kan laten doen? Of steunen jullie, net als ik, de overheid door veelvuldige stops aan de pomp.

Bestaat er zoiets als een grotere tank of een camel back voor de SDuke?

_________________
life sucks, then you get a superduke, then you die
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Okt. 2006, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt natuurlijk ook aan je rechterhand laugh2
ik reed met de SD tussen de 1 op 17 en 1 op 10.
idem voor je banden verbruik, veel spelen is hoge kosten.
Je kan ook een cb500 kopen cheesy

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Okt. 2006, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal rijdt ik 1 op 16-17 met een 2003-adventure. Sinds die f#@%&rs van Rijkswaterstaat met de snelweg tussen Assen en Groningen bezig zijn (en ik kan me haast al niet meer anders herinneren) en ik hele stukken 85 of 105 (bedoeld is 70 en 90) rijd, kom ik zelfs aan de 1 op 19. De andere helft vd tijd rijdt ik 135-140 km/u met die 1op19 tank.

Bij 120-140 rijdt de mijne 1 op 16,5
Bij extreem langzaam toeren (bv in de regen in de bergen op noppen) haal ik 1 op 20.
En als ik boos ben 1 op 15 op straat. Nou ben ik nooit een tank lang boos, want het is zo leuk.....

Die 1op11 meneer heeft misschien een storing (of een slecht huwelijk ;-)).

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
cellie



Geregistreerd op: 4-10-2006
Berichten: 3
Woonplaats: Zuid limburg

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Okt. 2006, 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat de rechterhand ook veelal het verbruik bepaald. Echter als ik jullie vertel dat ik meestal achter een monster S4 aanjaag, en deze dus net zo zijn rechterhand gebruikt (gaat het hier nog steeds over motorrijden rolleyes2 ?), zijn verbruik ligt dan zo rond de 1op 16. Toch een heel verschil. En de monster heeft net zo goed inspuiting en ook nog eens termignonies en een open luchtfilter.

Met mijn relatie gaat het trouwens prima, als ze mee gaat op de SD rijdt ik ongeveer 1 op 12. Dus dat scheelt !!!


Zeg F@zertje je schrijft "reed" heb je de SD maar zo kort gehad? En waarom?

_________________
life sucks, then you get a superduke, then you die
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Okt. 2006, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Idd reed, ik had een bmw gs1150A die mijn ktm dealer liever niet wilde.
Daarom bij een bmw stealer die een SD had staan de 1150 achtergelaten, met in mijn achterhoofd , bevalt ie niet, kan ik hem voor dat geld of een beetje minder zo weer kwijt bij de ktm stealer.
SD reed in principe wel aardig, afgezien van dat aan/uit gevoel en het koppeling gebruik bij langzaam verkeer.
Na een maand de SD ingeruild op de SM.
Minder mooi, maar veeeel beter en leuker te rijden.
Wheelys en stoppie's zijn zo mooi uit te voeren en zo makkelijk, Smile
This nu altijd speelkwartier thumbsup
Ook de grondspeling is meer dan bij de SD, dus mijn weekelijkse bospad gaat ook goed.
Kortom :SD leuke ervaring, maar geef mij de SM maar.

Ps: ook nog op een 950 en 990 adv gereden, de SM is toch meer mijn ding.

De Sm verbruik ik 1 op 13 (altijd) laugh3

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif