Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 17 Jun. 2010, 17:43 Onderwerp: |
|
|
Pilot road ga ik zeker proberen.
als de nwe banden er op liggen ga ik nog eens experimenteren met de vering, al verwacht ik er niet veel van. Mss de boel eens laten checken bij een WP specialist.
Die verlaagde voetsteunen wil ik wel eens bekijken, als de grondspeling er niet onder lijd
Ik reis meestal nogal lightweight, bagage zat in een tasje op de duo zit, mss maximum 7 -10 kg?
Opvallend is wel dat de sport toer band BT023 het kwa levensduur amper beter doet dan de BT016, die veel sportiever is, daar had ik ook ongeveer 4500-5000km mee, die heb ik wel steeds op 2.2 gereden.
Anyway, iedereen bedankt voor de tips _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Do, 17 Jun. 2010, 23:48 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de BT23 achter er nu 3000 km onder en heb nog mega veel profiel. Veel slijtvaster dus dan de Conti. _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Vr, 18 Jun. 2010, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Lecram schreef: | Ik heb de BT23 achter er nu 3000 km onder en heb nog mega veel profiel. Veel slijtvaster dus dan de Conti. |
bij mij was er op 3000km ook nog redelijk wat profiel, daarna ging het snel....Nu is de spaanse asfalt wel gekend als rubber killer, maar we hebben vaak in de regen en op nieuwe asfalt gereden, die minder ruw was als de oude. Hopelijk gaat die van jou langer mee.
Ik kan er nog wss nog ongeveer 500-700 rustige woon werk kms mee doen, hoewel versleten staat ie nog redelijk rond, eens je op de merktekens zit wordt het rubber precies wat harder en gaat dan nog wel even mee, maar lekker rijden is het niet..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Kleerkast
Geregistreerd op: 21-11-2012 Berichten: 1
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 20:31 Onderwerp: |
|
|
De veringproblemen met de SMT kunnen te wijten zijn aan de nogal slappe standaardveren. Als je gewicht hoger is dan 85 kg beginnen de problemen. De oplossing is dan een zwaardere veer te monteren. Enkel...WP kan deze niet leveren voor de SMT. Ben nu aan het informeren bij andere fabrikanten zoals Hyperpro. Ben benieuwd. Iemand die hetzelfde probleem heeft of gehad? |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Kleerkast schreef: | De veringproblemen met de SMT kunnen te wijten zijn aan de nogal slappe standaardveren. Als je gewicht hoger is dan 85 kg beginnen de problemen. De oplossing is dan een zwaardere veer te monteren. Enkel...WP kan deze niet leveren voor de SMT. Ben nu aan het informeren bij andere fabrikanten zoals Hyperpro. Ben benieuwd. Iemand die hetzelfde probleem heeft of gehad? |
nee, ik fiets veel dus 85 kg ga ik nooit halen is een goedkope oplossing
Maar Hyperpro....zou ik niet doen, niks mis mee, maar ik zou kiezen voor lineaire veren voor de SMT, maar dan wel met een hogere veerconsante dan de standaardveren. |
|
Naar boven |
|
|
jokke2910
Geregistreerd op: 3-10-2011 Berichten: 90 Woonplaats: Tienen
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 22:38 Onderwerp: |
|
|
WP maakt uw veer op uw gewicht ook hoor als je wil!
Ik kan u ook een vering specialist aanraden : TRP
http://www.trpracing.be/veringen/nl
Ikzelf weeg 125kg en mijn vering is afgesteld op sportstand en heb geen problemen hoor!
Succes. |
|
Naar boven |
|
|
jvdktm
Geregistreerd op: 9-11-2011 Berichten: 31 Woonplaats: W. Friesland
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Kleerkast schreef: | De veringproblemen met de SMT kunnen te wijten zijn aan de nogal slappe standaardveren. Als je gewicht hoger is dan 85 kg beginnen de problemen. De oplossing is dan een zwaardere veer te monteren. Enkel...WP kan deze niet leveren voor de SMT. Ben nu aan het informeren bij andere fabrikanten zoals Hyperpro. Ben benieuwd. Iemand die hetzelfde probleem heeft of gehad? |
De achterveer van een SM990 schijnt het beter te doen.....? |
|
Naar boven |
|
|
|