Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 22:09 Onderwerp: |
|
|
Nog niks binnen... Wacht met spanning...
|
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Vr, 9 Nov. 2012, 10:24 Onderwerp: |
|
|
Ik vind zo een rally schermpje erg mooi, kost ook wat. Ik had nog een standaard schermpje liggen, die is een ramp om achter te rijden; wind precies en hard op mijn ogen. Dus dat ding eens verzaagd en stukje terug geplakt... niet mooi maar als test schermpje goed genoeg
Als dit fijner rijdt dan denk ik aan een oranje Rally Raid schermpje:
en:
Net even snel rondje gedraaid; tot de 100 kmh is dit veel fijner, stuk meer wind maar ook stuk schonere wind. Op de snelweg toch wel hoop windherrie, voor langere snelweg ritten toch het tourscherm erop.
Marc
_________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 11 Nov. 2012, 23:47 Onderwerp: |
|
|
Thxs Freebert voor het versturen.... en het scherm,
Super mooi stuk vakwerk.
Ik ben alleen niet happy met de bevestiging. De kleine beugel aan de achterkant. Het liefst wil ik de oude bevestigingspunt gebruiken....
Vraag aan de mensen met ervaring met carbon/kevlar productie.. (Dr_Bean of DaBilt of anderen). Zou je aan de binnenkant nog extra materiaal kunnen toevoegen om het geheel nog wat dikker te maken...
Of is dit niet zinnig.. Dikte is nu 3,2 mm (meeting alleen aan de randen).
Dekster
|
|
Naar boven |
|
 |
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 18:47 Onderwerp: |
|
|
Ook van mij een dikke dank u aan Freebert en zijn Italiaantje !
Ik heb ook alles binnen en reeds geplaatst ( het was dan ook "maar' het hitteschildje over de uitlaat aan de rechterkant van het meest legendarische motorblok ooit : de LC 8 ) Toch serieus wat moeten "smossen" om het gewisseld te krijgen... Ik wilde het blok ook echt niet uit het frame lepelen (!)
Het is mooi, ook al valt het amper op (en dat maakt het feitelijk wel tof)... Ik zou niet weten hoe ik een foto op dit forum moet krijgen...
Ben wreed content met mijn motootje nu. Hoop hier (echt) nog HEEL LANG mee rond te rijden... Supercontent ben ik ervan.
Ives
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6799 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: |
Vraag aan de mensen met ervaring met carbon/kevlar productie.. (Dr_Bean of DaBilt of anderen). Zou je aan de binnenkant nog extra materiaal kunnen toevoegen om het geheel nog wat dikker te maken...
Of is dit niet zinnig.. Dikte is nu 3,2 mm (meeting alleen aan de randen).
Dekster |
3 mm goed gevuld carbon-kevlar mix moet meer dan sterk zat zijn.
De mijne is niet dikker, en ik heb er al eens de volle LC8 mee op een ronde bolder-kei geparkeerd.. en daar bleef ie heel bij.
ALs je hem dikker maakt wordt ie alleen maar stijver en dan gaan er andere dingen stuk (de ophanging etc..)
Als er ooit een kraak of scheur in komt, kun je het meestal wel repareren door van binnenuit uit te schuren en opnieuw in te lamineren.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6799 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 22:56 Onderwerp: |
|
|
denk dan wel even na voer wat er gebeurt als je daarmee flink er bovenop knalt.
in het voorbeeld wat ik zie: De plaat drukt naar boven, buige een beetje door, en de bevestiging (die sleufgaten) draait, waardoor die lelijke bout-eindjes rechtstreeks het blok in gestapt worden...
DUS: Zorg dat de kracht ook goed overgebracht wordt op het steun-punt (origineel is dat aan het FRAME! en niet aan het blok).
EN leg bij kritische punten een mooi stuk dik dempingsrubber tussen blok en plaat, zodat evt kracht nog een beetje verdeeld wordt.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 0:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zojuist gepast. Ik denk dat ik de beugels op het frame laat aansluiten, inderdaad net zoals het origineel. Thuis voor de tips.
Dekster
|
|
Naar boven |
|
 |
2wheeler
Geregistreerd op: 23-8-2012 Berichten: 29 Woonplaats: Provincie Limburg
|
Geplaatst: Do, 15 Nov. 2012, 16:35 Onderwerp: |
|
|
Hallo Adventure rijders,
Dat carbon spul lijkt mij wel degelijk en ziet er nog mooi uit ook
Freebert als je nog eens een bestelling plaatst wil ik wel dat plus windscherm
bestellen.
By the way,ik ben trouwens ook uit de stille kempen
Grtz
|
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 15 Nov. 2012, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Hey 2wheeler,
Dat zouden dus al drie Italiaanse carbonspullen voor de Kempen betekenen! Goe bezig...
Ik wil gerust deze draad openlaten of een volgende openen om weer eens een groepsaankoop door te laten gaan. Of je kan dat zelf ook doen?
Ik moet dringend eens tijd vrijmaken om dat mooie schermpje te monteren trouwens!
Groeten,
Bert
|
|
Naar boven |
|
 |
|