lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

automatische resetfunctie trip 2
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2005, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie tip Johan!!

Ben het meteen effe gaan uitproberen in de schuur:
Bij indrukken van de - knop, springt het display meteen 0.1 naar beneden, en dan na vrij exact 1 seconde vasthouden gaat die met 1km tegelijk terug, ongeveer 5kms per seconde.

Kortom: met 2 seconden vast houden kan je 5km terugtellen, eigenlijk altijd genoeg!

neemt nie weg dat 2 seconden vasthouden nog best lang is.
Dat maakt het maken van een snel reset knopje, wat de - knop 2 seconden vast houdt (josha's idee) alsnog wel aantrekkelijk: 2 seconden is dan misschien wel 20 a 30 meter ofzo, maar dan kan je weer mooi net voor de bocht resetten. mmm leuk idee, behoeft uitwerking smiley ! (winterproject)

Grappig eigenlijk dat ik dat nog nooit zo gebruikt heb... toch eens uitproberen volgende rit.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2005, 23:12    Onderwerp: d Reageer met quote

prima alternatief voor een SNELLE resetknop dus .

Ik meen dat het kastje ook niet zo heel duur was (weet iemand hoeveel?).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Mei. 2005, 0:16    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
prima alternatief voor een SNELLE resetknop dus .

Ik meen dat het kastje ook niet zo heel duur was (weet iemand hoeveel?).

Daan


43 euro 50
niet heel goedkoop, wel mooie stevige rubberknopjes en goed waterdicht.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 3 Mei. 2005, 6:08    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Daan schreef:
prima alternatief voor een SNELLE resetknop dus .

Ik meen dat het kastje ook niet zo heel duur was (weet iemand hoeveel?).

Daan


43 euro 50
niet heel goedkoop, wel mooie stevige rubberknopjes en goed waterdicht.



Ik heb ooit eens 225 GULDEN voor de IMO ab betaald, dus dit valt wel mee.

daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Di, 3 Mei. 2005, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Koste mij 40 euro incl korting

Ja je moet hem 1 a 2 sec vasthouden om van 3 km op nul te komen, maar je kunt hem alvast nullen als je de afslag ziet.
Je ziet de afslag richting aan ,minnen , vlak voor je instuurt nog een keertje minnen, plat door die bocht en rustig verder toeren.
werkt echt wel

groeten Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 11:00    Onderwerp: d Reageer met quote

Hoi!

Ik heb nu een paar toerritten gereden waarbij ik de min functie van trip2
gekoppeld heb aan de signaalschakelaar van het groot licht.

Dat seinen met je grootlicht doe ik toch nooit, en op die manier spaar ik 50 euro uit voor die afstandbediening.

Dat nullen werkt wel, maar als je moet nullen vanaf meer dan 10km,
dan moet je de knop toch wel lang vasthouden.

MIjn vraag is nu, (ik ben geen electrofiel) is het niet mogelijk om de fuel teller als snel resetbare dagteller te gaan gebruiken?

Als fuel teller valt de werking mij tegen, en ik zou makkelijk zonder die functie kunnen.

Hij IS snel resetbaar, want een tijdje na het tanken schiet hij ineens naar nul.

Ik bedoel dus, is er in de bedrading niet ergens een aftakking te maken naar een knop,(of je afstandbediening) zodat je de fuel teller altijd kunt laten optellen, en dan resetten met een knop?

Het knipperlampje van de brandstofvoorraad moet dan uiteraard WEL gewoon zijn werk blijven doen.

Dus, electrofielen onder ons, denk hier even over na aub.

Groet Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk het niet, helaas Daan.

Voorzover ik weet zal dat niet gaan lukken:
Het lampje en de teller zijn aan elkaar gekoppeld, en wel IN de km-tellerunit.
Verder zit er een uitgebreidde middeling in die teller, zodat het aangaan en het resetten altijd heeeeel langzaam zal gaan:
Je zegt het zelf al: Enige tijd na dat ik getank heb.... Dat is dus die uitmiddelingstijd.

De tank zelf bevat dacht ik alleen een sensor, de 'detectie' en middeling gebeurt in de tellerunit.

Je zou dus wel een electrisch knopvasthoudertje kunnen maken, die het lange beethouden overkomt, maar dan zal het resetten altijd traag gaan, en dat wil je niet.

Makkelijkste oplossing is toch: Teller openslopen en aan de resetknop op de teller een extra draadje solderen wat je naar buiten leidt. Zeker nu ik heb gehoord dat de teller wel eens garantiegevalletje zou kunnen zijn/worden betwijfel ik echter of je dat wel moet doen. nieuw zijn ze niet echt grappig van prijs uhoh

grts
Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 19:45    Onderwerp: d Reageer met quote

Jammer, het was maar een idee undecided

Iemand op het noppenforum had wel eens de reset knop naar buiten geleid, (gesoldeerd) toen heb ik hem ook eens opengemaakt, en snel weer dichgemaakt, mij te ingewikkelde en fijne electronica worried2

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 14:38    Onderwerp: d Reageer met quote

Hoi!

Topic gevonden op Adv riders forum (een hollander notabene) die de tripcomputer WEL resetbaar heeft gekregen via de afstandbediening.

Zowel mijn beperkte kennis van electronica als van de engelse taal maakt het voor mij onmogelijk om dit zelf te doen.

Ik snap in ieder geval niets van het hele verhaal, maar wellicht anderen
op dit forum wel.

Als iemand bereid is om mijn tripcomputer om te bouwen, GRAAG grin

Daan

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=83126
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi

Ik heb het verhaal eens doorgelezen. Het is niet veel anders dan ik als zei:

- De reset functie is niet extern toegankelijk: Je MOET de teller helemaal openslopen, met de risico's van dien. (het is geen goedkoop ding als ie stuk gaat, en er zitten afdichtingen in die misschien ondicht zouden kunnen worden.
- De modificatie is niet veel anders dan een draadje aan de 'set' knop solderen.
- vervolgens wordt echter het draadje IN de teller doorverbonden met de connector naar buiten, zodat je geen los draadje naar buiten krijgt.
- In de connector wordt daarvoor één van de contacten genomen die normaliter naar de afstandbediening gaan (dus bijv de 'min' knop of de 'mode' knop). Die functie gaat dan verloren!

Voor mij blijft het nog steeds een magere oplossing: De tripmetercijfertjes zijn (zeker bij regen) te klein om af te lezen. 'min'-functie zou ik niet kwijt willen want bij roadboeken met totaalstanden werkt dat geweldig.

(iedereen moet gewoon roadbooks met totaalstanden maken smiley )

ps. Daan: De enkele keer dat je een langere afstand wil resetten, dan neem je gewoon effe wat meer tijd/moeite en druk je de set op je teller zelf toch?

Maar als je wil, wil ik de gok wel wagen met jou teller!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2005, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

ps. Daan: De enkele keer dat je een langere afstand wil resetten, dan neem je gewoon effe wat meer tijd/moeite en druk je de set op je teller zelf toch?

Maar als je wil, wil ik de gok wel wagen met jou teller![/quote]

Dat doe ik inderdaad al zo, erg veel gedoe inderdaad voor een magere oplossing.

Als je dit ECHT professioneel wilt aanpakken, moet je een IMO aanschaffen, maar dat heb ik er nou ook weer niet voor over.

Maar toch leuk dat er over zoiets zo nagedacht en geknutseld wordt pleased

Hadden ze alleen in Mattighofen zo over na moeten denken angry

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2005, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Der zit gewoon een microprocessortje in:

Ik vraag me af waarom ze zoiets niet een beetje toegankelijk maken. Er zijn plenty hobbyisten die zo'n ding kunnen herprogrammeren.

Als je dat toegankelijk maakt, dan zal je zien dat er vanzelf allerlei fraaie oplossingen gemaakt worden, bijna geheel vrijwillig. Daar kan je als fabriek dan weer van leren!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2005, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:


Ik vraag me af waarom ze zoiets niet een beetje toegankelijk maken. Er zijn plenty hobbyisten die zo'n ding kunnen herprogrammeren.

Als je dat toegankelijk maakt, dan zal je zien dat er vanzelf allerlei fraaie oplossingen gemaakt worden, bijna geheel vrijwillig. Daar kan je als fabriek dan weer van leren!


P'sies, gewoon een Open Source Bike. Wordt lachen (of huilen) met de processor voor de injectie.

Er is al ergens zo'n project op internet te vinden (Honda/Kawa ?): de eerste motor die op Linux rijdt.

ff zoeke
haaje
Naar boven
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Feb. 2006, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Even omhoog schoppen.
Wil iemand zijn ab doormeten, of weet ie of er electronica in zit?
Voor de 36 euro die hij kost haal ik zelf wel wat schakelaartjes en een stukkie alu om ze te monteren maar dan moet ik wel weten of het een 0 Ohm MAAK schakelaartje is..

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Feb. 2006, 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Even omhoog schoppen.
Wil iemand zijn ab doormeten, of weet ie of er electronica in zit?
Voor de 36 euro die hij kost haal ik zelf wel wat schakelaartjes en een stukkie alu om ze te monteren maar dan moet ik wel weten of het een 0 Ohm MAAK schakelaartje is..


ja, het zijn gewoon drukschakelaars.

tis wel 36 euro, maar dan wel mooi ingegeoten waterdicht en kant en klaar. Gewoon kwaliteit dus.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif