Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 9 Dec. 2005, 22:26 Onderwerp: |
|
|
Anonymous schreef: | En dat moet dan richting Dakar !! |
Ik kan wel raden wie dit is...
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Gast
|
Geplaatst: Do, 23 Feb. 2006, 0:05 Onderwerp: |
|
|
Ben geen LC8 beziter maar heb er vorig jaar in Berlijn bij KTM op gereden om te zien of het off road wat is. Gereden met de nomale (dus niet S) uitvoering. Wel de ingaande demping voor strakker gezet en de veervoorspanning wat hoger. Toch ook last van een slaand stuur rond de 100 km/u op een stuk gras/zand. Stond me niet aan. Begrijp van Dr Bean dat ook de S het probleem heeft. Foutje van KTM lijkt me. Standaard (dus af fabriek) een stuurdemper monteren is mijn suggestie. Los daarvan bij sprongetjes vanaf 2 m hoog tot aanslag van voorvering (eigen gewicht 70 kg). Er valt dus no wel at te verbeteren aan de vering.
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 23 Feb. 2006, 5:09 Onderwerp: |
|
|
Anonymous schreef: | Ben geen LC8 beziter maar heb er vorig jaar in Berlijn bij KTM op gereden om te zien of het off road wat is. Gereden met de nomale (dus niet S) uitvoering. Wel de ingaande demping voor strakker gezet en de veervoorspanning wat hoger. Toch ook last van een slaand stuur rond de 100 km/u op een stuk gras/zand. Stond me niet aan. Begrijp van Dr Bean dat ook de S het probleem heeft. Foutje van KTM lijkt me. Standaard (dus af fabriek) een stuurdemper monteren is mijn suggestie. Los daarvan bij sprongetjes vanaf 2 m hoog tot aanslag van voorvering (eigen gewicht 70 kg). Er valt dus no wel at te verbeteren aan de vering. |
zit KTM in berlijn of een dealer en op een nomale of een normale
en oja met welk ander merk kun je sprongetjes maken van 2 meter hoog
en welk merk heefd er vanaf de fabriek een stuurdemper en je kan de veerwegen ook nalaten zien en ze laten afstellen op je gewicht
ik snap het probleem niet waar vergelijk je de adventure mee ???
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 23 Feb. 2006, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Anonymous schreef: | ... Toch ook last van een slaand stuur rond de 100 km/u op een stuk gras/zand. Stond me niet aan. Begrijp van Dr Bean dat ook de S het probleem heeft. Foutje van KTM lijkt me. Standaard (dus af fabriek) een stuurdemper monteren is mijn suggestie. |
Correctie: NEE ik heb het probleem niet.
Ik ben het er wel mee eens dat de lc8 er redelijk gevoelig voor is, maar heb ook andere fietsen gereden die veeeeel erger waren.
Het is voornamelijk een kwestie van de juiste sta-positie en de juiste veerafstelling.
Dergelijke wobbels worden gevormd door samenspel van rijder en motor (eigenfrequentie van het gehele systeem!). In het zand verkrampen de meeste mensen veel te veel hun stuur, waardoor je het effect krijgt.
Rij je met 1 hand aan het stuur, dan heb je er geen last van!
Iedere motor heeft er in theorie last van, daarom worden bij rallymotoren en race(!) ook bijna altijd stuurdempers gemonteerd. Niet omdat het moet, maar omdat het beter en veiliger is.
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Gast
|
Geplaatst: Do, 23 Feb. 2006, 22:28 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
zit KTM in berlijn of een dealer en op een nomale of een normale
en oja met welk ander merk kun je sprongetjes maken van 2 meter hoog :-!
en welk merk heefd er vanaf de fabriek een stuurdemper :** en je kan de veerwegen ook nalaten zien en ze laten afstellen op je gewicht
ik snap het probleem niet :-! waar vergelijk je de adventure mee ??? |
KTM Adventure Tours maakt gebruik van een oude Russische luchtmacht basis net ten noorden van Berlijn. Kun je zowel met een Adventure rijden als met een EXC400. Met die laatste kun je inderdaad de sprongetjes maken. Gaat ook met een SX520, SX450 of LC4 640. Maar voor de duidelijkheid: Mijn opmerkingen over de LC8 waren gemaakt vanuit een doel dat ik met een dergelijke motor heb. En in plaats van een oordeel te vellen op basis van een rondje bij de dealer (enigzins ongefundeerd) heb ik gekozen voor de 4 dagen Tour van KTM. Ik vergelijk de LC8 niet met een GS1200. Dat wint de KTM glansrijk. Maar off road kan ik beter overweg met een LC4 640.
Suzuki heeft op de TL1000 indertijd ook een stuurdemper gemonteerd wegens frequent voorkomende 'tankslappers'. Is een wegmotor dat wel.
|
|
Naar boven |
|
|
A3P Gast
|
Geplaatst: Do, 23 Feb. 2006, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Correctie: NEE ik heb het probleem niet.
Ik ben het er wel mee eens dat de lc8 er redelijk gevoelig voor is, maar heb ook andere fietsen gereden die veeeeel erger waren.
Het is voornamelijk een kwestie van de juiste sta-positie en de juiste veerafstelling.
Dergelijke wobbels worden gevormd door samenspel van rijder en motor (eigenfrequentie van het gehele systeem!). In het zand verkrampen de meeste mensen veel te veel hun stuur, waardoor je het effect krijgt.
Rij je met 1 hand aan het stuur, dan heb je er geen last van!
Iedere motor heeft er in theorie last van, daarom worden bij rallymotoren en race(!) ook bijna altijd stuurdempers gemonteerd. Niet omdat het moet, maar omdat het beter en veiliger is.
grts |
Sorry DR Bean, verkeerd begrepen. En ja ik herinner me ook motoren die er meer last van hebben. Voor de duidelijkheid: het is te handelen, daar helpen een tiental jaren cross ervaring ook wel aan mee. Ik had het alleen niet verwacht temeer omdat het het terrein betreft waar de LC8 zich toch thuis zou moeten voelen.
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 24 Feb. 2006, 6:02 Onderwerp: |
|
|
Anonymous schreef: | mr wheely schreef: |
zit KTM in berlijn of een dealer en op een nomale of een normale
en oja met welk ander merk kun je sprongetjes maken van 2 meter hoog
en welk merk heefd er vanaf de fabriek een stuurdemper en je kan de veerwegen ook nalaten zien en ze laten afstellen op je gewicht
ik snap het probleem niet waar vergelijk je de adventure mee ??? |
KTM Adventure Tours maakt gebruik van een oude Russische luchtmacht basis net ten noorden van Berlijn. Kun je zowel met een Adventure rijden als met een EXC400. Met die laatste kun je inderdaad de sprongetjes maken. Gaat ook met een SX520, SX450 of LC4 640. Maar voor de duidelijkheid: Mijn opmerkingen over de LC8 waren gemaakt vanuit een doel dat ik met een dergelijke motor heb. En in plaats van een oordeel te vellen op basis van een rondje bij de dealer (enigzins ongefundeerd) heb ik gekozen voor de 4 dagen Tour van KTM. Ik vergelijk de LC8 niet met een GS1200. Dat wint de KTM glansrijk. Maar off road kan ik beter overweg met een LC4 640.
Suzuki heeft op de TL1000 indertijd ook een stuurdemper gemonteerd wegens frequent voorkomende 'tankslappers'. Is een wegmotor dat wel. |
let wel op de adventure is een all-road en geen enduro en voor de liefhebbers is de 950 super-enduro in aantocht leuke tip om hier straks eens mee te rijden
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 24 Feb. 2006, 16:35 Onderwerp: |
|
|
precies,
lc8 is nooit bedoeld als pure enduro. Natuurlijk handelt een 640 of 660 beter in het terrein.
Voordat ik de lc8 kocht heb ik bijna alle allroads wel eens geprobeerd, en standaard bakken ze er bijna allemaal niks van.
Met de lc8 ging een werled voor me open: Eindelijk DE allroad die behoorlijk handelt als een echte offroad.
Alleen ga je door de 100PS ook echt meteen hard.. en dan moet je er wel mee overweg kunnen, ja. Techniek is dan nog veeel belangrijker, want met kracht kom je niet ver.
kortom: tis een ALLroad, geen enduro, maar wel de veruit de meest offroad geschikte.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Vr, 24 Feb. 2006, 22:09 Onderwerp: |
|
|
jeah jeah cool
|
|
Naar boven |
|
|
A3P Gast
|
Geplaatst: Di, 28 Feb. 2006, 0:00 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
kortom: tis een ALLroad, geen enduro, maar wel de veruit de meest offroad geschikte. |
Waarvan akte...
|
|
Naar boven |
|
|
A3P Gast
|
Geplaatst: Di, 28 Feb. 2006, 0:01 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
let wel op de adventure is een all-road en geen enduro en voor de liefhebbers is de 950 super-enduro in aantocht leuke tip om hier straks eens mee te rijden (b) |
Dat ga ik zeker proberen...
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
|