lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Namibie, Botswana, Zambia en Malawi
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Aug. 2012, 22:42    Onderwerp: Namibie, Botswana, Zambia en Malawi Reageer met quote

He allemaal,

nog eens de tijd en zin gevonden om een klein verslag te brengen over waar we de afgelopen maanden zoal gezeten hebben.
De vorige keer ben ik geeindigd met het op de boot zetten van onze moto in Ghana en daarmee ook het west afrika deel van onze reis af te sluiten.
De moto's hebben er uiteindelijk meer dan een maand (ipv 10 dagen)over gedaan om in Namibie te geraken. Container vergeten, papieren vergeten, slechte communicatie en zo verder..we hadden ons er wel aan verwacht maar leuk is het toch niet.
Dus meer dan een maand in Namibie gezeten zonder moto...echt leuk vond ik Namibie niet toen maar daar kwam snel verandering in eens de moto er was. In tegenstelling tot de best wel saaie steden is de rest van Nambie redelijk geweldig met de moto.

Tussen Windhoek en de kust liggen er een hoop redelijk goede gravelwegen waar het heerlijk rijden is. Door een zee van groen met enkele geweldige passen om over te rijden.


een heerlijk stuk om te rijden..


het begint te druppelen en we verwachten stevig nat te worden maar daar breekt de zon er alweer door.


Een van de vele passen die we oversteken. Denk dat dit de SpreetshoogtePaB is maar zeker weet ik het niet meer. Het zou ook de Gamsberg of KuisebPaB kunnen zijn.


En nog wat foto's




Jammer genoeg mochten we met de moto geen enkel national parc binnen. Als reden werd geluidsoverlast gegeven waar de dieren dan weer van zouden schrikken. Er mocht wel overal vlotjes met jeeps door de parken geknald worden en soms werden er zelfs speciale 4x4 routes aangeboden... Uiteindelijk zijn we heel vroeg opgestaan en stiekem met de moto het parc ingereden Smile

Tussendoor heeft Hubert van TheTimelessRide mij een nieuwe fotocamera meegebracht. De andere had vlekken op de sensor en de kleuren begonnen wat vreemd te doen.

Vervolgens richting Swakopmund en dan meer bepaald Skeleton Coast. De weg hier gaat door een desolaat en best bevreemdend landschap.



We zijn te laat om Skeleton Coast zelf binnen te mogen en besluiten dan maar onze tent enkele kilometers terug op te slaan.


De wind blaast ons en de tent zowat weg en ik zoek wat stenen om de tent te verzwaren. Ik leer al snel op te passen met het oppakken van stenen..We komen ze later in Namibie nog verschillende keren tegen. Kamperen en vooral snachts pissen wordt weer wat spannender!


En dan in de ochtend..de poort door van Skeleton Coast.


Waar het eigenlijk net zo desolaat is als voor de poort Smile


Maar behoorlijk prachtig


Onderweg richting Sesfontein even relaxen en genieten van de Giraffen an andere dieren die we tegenkomen


Na het lezen van Sjarelke zijn verslag over Namibie en een van zen hoogtepunten, de weg tussen Sesfontein en Purros, besluiten we ons er ook aan te wagen. De weg richting Purros viel op zich goed mee. Hier en daar wel vervelende zandstukken maar daar gaan we dan maar wat trager. Op een kilometer of 30 van Purros merk ik bij een stop dat er vloeistof lekt..benzine. De leiding van een van de tanks is kapot en ook de tank zelf lijkt wat verzakt te zijn.
Ik snijd het slechte stuk van de darm af maar krijg het met geen mogelijkheid terug aangesloten. Niet echt de plaats om lang te staan bakken in de zon dus rijden we maar verder met 1 tank. Weer even erg blij dat ik safari Tanks heb!


In Purros zelf krijg ik met wat hulp en extra materiaal alles weer aangesloten.


Nog benzine met hopen dus besluiten we maar verder te gaan richting Orupembe.


De weg tussen Purros en Orupembe blijkt een uitdaging te zijn. De ergste wasbord piste die ik ooit gedaan heb en dat enkele uren aan een stuk maar wel door een prachtig soort maanlandschap. Door het constante gerammel raken al onze flessen water stuk waardoor we ons toch lichtjes zorgen beginnen te maken. Maar er valt niet veel aan te doen dus door rijden maar..




Tegen een uur of vier bereiken we dan eindelijk Orupembe..maar dat blijkt minder groot dan gedacht. Er is eigenlijk gewoon 1 miniwinkeltje. Maar goed..water zullen ze hier wel hebben zeker. Helaas...Verschillende soorten lekker gekoeld bier hebben ze maar water...nop!


Uiteindelijk vinden we zon 50 km verder een waterpomp en besluiten we daar onze tent op te zetten en te overnachten.

Volgende dag verder om tegen de vroege namiddag in Opuwo(Waar de kleurrijke Himba mensen wonen) aan te komen.


Na 2 maanden komt er dan een einde aan Namibie en rijden we richting Zambia. We maken daarvoor nog een kleine stop in Botswana om Chobe te bezoeken. In Zambia bezoeken we de indrukwekkende Victoria Falls en dan terug op de moto.
In plaats van de lange lange rechtdoor weg richting Lusaka te gaan kiezen we ervoor om Langs het Kafue National Parc naar het noorden te rijden.
De weg is een kleine zandweg die langs een rivier loopt waardoor we regelmatig water moeten oversteken.
Soms met een Ferry


Soms gewoon met de moto tot plezier van de kinderen die ons toejuichen.



De weg is geregeld 'verstevigd' met boomstammetjes. In het regenseizoen moet het hier redelijk ondoenbaar zijn.


Om verrassingen te voorkomen..eerst de diepte en staat van de ondergrond uittesten en dan pas doorrijden!



We beginnen toch de indruk te krijgen dat deze weg niet zo vaak meer gebruikt wordt


Overnachten langs de oever is natuurlijk erg mooi maar zo'n Ktm trekt heel wat nieuwsgierige beestjes aan. 's Nachts een heeel luide brul vlakbij en 's ochtends lag er een prachtige grote nijlpaardendrol naast de moto!


Via de oude weg naar South Luangwa National Parc.


Overnachten in een schooltje. Zo'n benzine brandertje trekt heel wat nieuwsgierigen.


Het stamhoofd, die met de roze pet, wou op de foto met Marianne en de moto...Al gauw is er van de moto niet veel meer te zien..


Nog wat meer van de oude weg waar we af en toe moeten oppassen voor de andere weggebruikers.



Als we Malawi binnen rijden begint de moto wel erg veel lawaai te maken..oorverdovend veel zelfs. Blijkt dat 1 van de carbonringen in de uitlaat eruit geblazen is. Dat is hier natuurlijk niet te vinden maar met behulp van asbestos krijgen we het terug in orde.


Na een dagje hikers op te jagen op het Zomba plateau genieten we van een prachtige zonsondergang.



Vandaar dat de weg afgesloten was waarschijnlijk..


Als Marianne eens rijdt met mij achterop is dat altijd een attractie die veelvuldig op camera wordt vastgelegd.


En om af te sluiten...mice on a stick..de lokale snack die hier langs de kant van de weg wordt verkocht.
Gekookte muis die in zen geheel dient opgegeten te worden. Ik heb me er niet aan gewaagd...



We zijn uiteindelijk 3 maanden in Malawi gebleven waarvan 2 maanden op een paarden ranch in Kande aan Lake Malawi (http://www.kandehorse.com/). Elke dag met paarden rijden en zwemmen in het meer en even terug een bed en frigo enzo.
Maar genoeg gerust nu en terug op weg richting Mozambique en dan zien we wel weer...

De moto doet het nog steeds goed. Een eerste platte band gehad, de uitlaat even wat luidruchtig geweest en 1 lekkende voorvork gehad maar dat is allemaal opgelost en er liggen nieuwe banden op..ready to Go dus!

tot de volgende en de groeten daar!


Laatst aangepast door bazz op Zo, 26 Aug. 2012, 18:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arno



Geregistreerd op: 28-9-2011
Berichten: 369
Woonplaats: Beveren-Waas (B)

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2012, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig. thumbsup thumbsup
_________________
KTM ADV 640 '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2012, 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup thumbsup
_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2012, 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi thumbsup
_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 23 Aug. 2012, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

mooie platen hoor!.

Ja, die 'andere weggebruikers' daar moet je zeker vooroppassen! vooral als het alleenstaande mannekes zijn.

maar zo'n moeder met kind is misschien ook wel oppassen: daar wil je niet perongeluk tussendoor rijden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Sweet!!!!
_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Top thumbsup
Namibië... Mmmmmmhhhh....

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Aug. 2012, 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

Damn.........

Ik wil TERUG!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 28 Aug. 2012, 4:13    Onderwerp: Reageer met quote

al die negers met hun gsm filmen thumbsup thumbsup nog niks terug kunnen vinden op you-tube laugh laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 28 Aug. 2012, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Nog even gekeken naar je "muis op een stokje" en ik voel me opnieuw even niet zo lekker...

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Di, 28 Aug. 2012, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

- bijzonder fraai geïllustreerd verhaal... thumbsup
_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Aug. 2012, 18:13    Onderwerp: Mooi man Reageer met quote

Dank voor je verhaal en plaatjes. Leuk!
_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Sep. 2012, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mooie platen hoor!.

Ja, die 'andere weggebruikers' daar moet je zeker vooroppassen! vooral als het alleenstaande mannekes zijn.

maar zo'n moeder met kind is misschien ook wel oppassen: daar wil je niet perongeluk tussendoor rijden.


Heb hier begrepen dat het vooral de mama's met hun kleintjes Zijn die echt gevaarlijk zijn..en daarnaast uitgestoten mannetjes. Hebben er zo eentje gehad die luid trompeterend door het kamp raasde..kampwachters heel nerveus en wij snel snel naar een veilige plaats...(boomhut)
Iig zo'n olifant van dichtbij is redelijk indrukwekkend en vooral redelijk angstaanjagend!


Sjarelke schreef:
Damn.........

Ik wil TERUG!!!!


Soms even genoeg van Afrika, het alles kapot zijn hier en het bijhorende ritme en zo maar ik weet nu al dat ik OOOK TERUG WIL.

mr wheely schreef:
al die negers met hun gsm filmen thumbsup thumbsup nog niks terug kunnen vinden op you-tube laugh laugh laugh


mja neger vrouw moto leverde niets op Smile

demito schreef:
Nog even gekeken naar je "muis op een stokje" en ik voel me opnieuw even niet zo lekker...


OMG!
Geef het gewoon toe..je hebt ervan geproefd:)
Lekker?Crispy?
Wou wel maar was gewoon te goor...


tx voor alle andere reacties..
Nog 1 keer africa en dan Azie
grt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 6 Sep. 2012, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

bazz schreef:

demito schreef:
Nog even gekeken naar je "muis op een stokje" en ik voel me opnieuw even niet zo lekker...


OMG!
Geef het gewoon toe..je hebt ervan geproefd:)
Lekker?Crispy?
Wou wel maar was gewoon te goor...


tx voor alle andere reacties..
Nog 1 keer africa en dan Azie
grt


Nog in geen 100 jaar! Ik eet veel maar dat is me toch echt té degoutant.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Do, 6 Sep. 2012, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

bazz schreef:

Soms even genoeg van Afrika, het alles kapot zijn hier en het bijhorende ritme en zo maar ik weet nu al dat ik OOOK TERUG WIL.


Ja, da's het bekende "Afrika-syndroom" ja. Vond bijv. de dagelijkse stroomstoringen op een gegeven moment wel heeeeel irritant worden, maar toen ze er niet meer waren, vond ik het maar saai... Bij de eerste (en enige) stroomstoring in Thailand liep ik rond met een breed lachend gezicht. confused

bazz schreef:
Nog 1 keer africa en dan Azie

Hoe, wat, waar?? Vertel, vertel!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif