lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ijsland reisverslagje...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jul. 2012, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:

Binnenkort (September) ga ik met aantal lc8 machines in Utrecht les krijgen om de basics en off-road skills te leren van Carlo Hulsen.... Als je zin hebt schrijf je dan in.


Endurofun geeft ook opleidingen als je zelf een groepje bij elkaar krijgt.
Ik heb de type1 cursus gedaan, mss later dit jaar of volgende jaar de type2.

Voila, ik ben ook ingeschreven voor 7 sept !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Do, 9 Aug. 2012, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
oli schreef:
Leuk reisverslag thumbsup Ik ben momenteel in IJsland met de KTM. Het was echt zalig tot er in de reisgids stond dat er dichtbij een explosiekrater was waar je in kon lopen. Via de F88 wat begon als een easy gravel piste rij ik plotseling in heel zacht zand, heb de motor niet meer onder controle en kom met men enkel onder de koffers terecht met al het gewicht incl. vriendin er bovenop. Ik voelde het kraken stars Helaas 3 weken in de plaaster en met de huurauto verder sad3 Het is hier wel echt super prachtig thumbsup


Net even op de kaart gekeken. Was jij op weg naar Askja? Daar ligt wat zand ja en ik kan me voorstellen dat dat met 2 op de motor niet evident is. Dat heb ik toch aan Caro wijsgemaakt hoor: als je mee wil op dergelijke reizen rij je zelf of je blijft thuis. Nu wil ze vanze leven niet meer achterop! dozey


Nee, met twee op de motor en alle bagage erbij was er geen beginnen aan in het zand. Na amper 5 meter zand lagen we al tegen de grond, totaal onbestuurbaar. We hadden ook niet echt de intentie om off road te gaan rijden in IJsland. Helaas had ik om die reden enkel hoge wandelschoenen aan ipv men crossbotten. Anders had het waarschijnlijk een kwestie geweest van motor oprapen en verderrijden. Gelukkig hebben we er nog een leuke vakantie van kunnen maken. Vond het echt een super locatie. Nog eens bedankt voor de tips, het gletsjermeer was echt de max thumbsup

_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Aug. 2012, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Die doorsteken vielen inderdaad mee.
Maar 1 keer "gestrand"; je weet wel, die 10e doorsteek van de dag waarbij je denkt dat je het nu echt wel weet hoe het moet.. natuurlijk gaat het juist dan mis.
Eruit geduwd door een IJslander met lieslaarzen, nadat hij en z'n vrienden eerst uitgebreid foto's hadden gemaakt van die armzalige lc8-er middenin een rivier thumbsup


Toen ik op de site die gore-tex sokken zag langskomen, dacht ik nog "nee joh, dat ga ik niet doen".... ik heb mijn lesje wel geleerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif