Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 11 Jul. 2012, 16:03 Onderwerp: |
|
|
Petr: de 690 is ook drive by wire, en dar is juist best mooi voor offroad: Je kunt namelijk de gasklep-beweging tov de gashandel beweginig geheel instellen (met een zelf te maken curve). Dus 'progressieve gashandels etc heb je helemaal niet nodig... allemaal programmeerbaar!)
Maar dan moet de fabrikant dat dan wel 'toelaten' en je moet er maar zin in hebben. OF her moeten standaard wat mooie mappings bijgeleverd worden.
Thorri: Helemaal mee eens, alhoewel de KTM ook best wil km-vreten hoor.
Het gaat niet om hoeveel vermogen, maar om hoe bruikbaar. Als je een Duke nokkenas in een 950/990 legt dan heb je ook 20 pk meer, maar daar ga je offroad niets mee opschieten bijv.
De 1200 heeft ongeveer net zo veel als de 950, maar op de maaisplak kwam de 950 toch veel harder en makkelijker van zijn plek (zelf vergeleken, soortgelijke bandjes) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Za, 28 Jul. 2012, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Thorri schreef: | Het is wel appels met peren vergelijken. B*W, Tenerre en de Britt zijn geen echte allroaders en de KTM is geen asfalt kilometer vreter. |
Ha, de KTM geen asfalt kilometervreter? Bijna 1700 snelwegkilometers in 18 uur, inclusief tankstops, pauzes en nog een uurtje slapen onderweg. En afgezien van hele stijve knieen (toen nog te laag zadel en nog geen verlaagde voetsteunen) ben ik eigenlijk fris en goed wakker afgestapt in Hongarije, tegen de slowaakse/Oekrainse grens aan. Gekkenwerk? Misschien, maar de KTM gaf geen krimp. De terugweg deed ik iets rustiger, iets meer dan 24 uur maar toen had ik vanaf Frankfurt tot thuis dan ook gietende regen. Was overigens niet mijn eerste lange rit hoor, ik had voorheen al veel 1000-plusritten gedaan met Transalpjes 600 en Africa Twins.
Ik denk dat er heel veel van gewenning afhangt en natuurlijk het gevoel tussen de oren. Als je op zo'n afstand niet lekker meer zit, dan ook niet door blijven gaan. Of dat nou op een LC8 is of op een G-g-g (gadver..)Goldwing. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Thorri
Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 211 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Zo, 29 Jul. 2012, 8:26 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ha, de KTM geen asfalt kilometervreter? Bijna 1700 snelwegkilometers in 18 uur, inclusief tankstops, pauzes en nog een uurtje slapen onderweg. En afgezien van hele stijve knieen (toen nog te laag zadel en nog geen verlaagde voetsteunen) ben ik eigenlijk fris en goed wakker afgestapt in Hongarije, tegen de slowaakse/Oekrainse grens aan. Gekkenwerk? Misschien, maar de KTM gaf geen krimp. De terugweg deed ik iets rustiger, iets meer dan 24 uur maar toen had ik vanaf Frankfurt tot thuis dan ook gietende regen. Was overigens niet mijn eerste lange rit hoor, ik had voorheen al veel 1000-plusritten gedaan met Transalpjes 600 en Africa Twins.
Ik denk dat er heel veel van gewenning afhangt en natuurlijk het gevoel tussen de oren. Als je op zo'n afstand niet lekker meer zit, dan ook niet door blijven gaan. Of dat nou op een LC8 is of op een G-g-g (gadver..)Goldwing. |
Harry Ik ben het met je eens dat je veel kilometers met een KTM kunt rijden.
Ik zelf rij elke week ongeveer 900 á 1000 kilometer woon werk verkeer op de KTM en heb nergens last van. Maar toch moet ik eerlijk toegeven dat de termopeneschuifpiu van de GS je meer beschutting geeft dan het standaard ruitje van de LC8 en dat het bredere zadel iets beter zit.
Dus ik ben het met je eens dat het tussen de oren zit.
En een gold (braak) wing is geen motor maar een auto die twee wielen mist. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Zo, 29 Jul. 2012, 9:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb van de week 2 600km+ dagtripjes gedaan op de LC8. Net zo probleemloos als destijds op de GS. Maar op de LC4 Adventure deed ik het ook.
Buiten dat is het gewenning. Toen ik nog 25.000km in het jaar reed op de GS deed ik dat 's zomers zonder windscherm. Ook 300+km snelweg. Hield de snelheden enigzins in het 'minder gevaarlijk voor je rijbewijs'-gebied, was lekker stil, en je word gedwongen om je rugspieren te gebruiken dus niet dorrzakken en geen rugpijn. Erg prettig als je de spieren hebt om dat te kunnen doen. Nu ik niet meer zoveel rij zou ik dat niet meer zomaar kunnen.
Kwa offroad: ik heb ooit Frans Verhoeven (maar zou ook Toine van Dijk geweest kunnen zijn) een 1200GS een hele hoge stapel pallets en rioolbuizen op zien triallen. Dat lukt mij nog niet met wat voor motor dan ook. En bij de GSclub lopen er een paar rond die met zo'n ding veel verder komen dan ik op een 450EXC.
Oftewel, lang verhaal kort: het ligt puur aan het poppetje dat het stuur vasthoud, en veel minder aan de motor zelf. |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|