lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Carburateurs afstellen 950 SMR
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ronald Deman



Geregistreerd op: 1-6-2012
Berichten: 22
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 15:05    Onderwerp: Carburateurs afstellen 950 SMR Reageer met quote

Hallo iedereen,

Waarschijnlijk is er al veel naar gevraagd maar ik gooi hem graag in de groep omdat ik wat hulp kan gebruiken.

Sinds 2 weken rij ik met een grote smile rond op mijn "nieuwe" 950 SMR! Maar, ik merk ook dat hij bij "normaal" rijden (constante snelheid op de snelweg bijv.) stottert. Geen aan/uit effect of ernstig maar wel hinderlijk.

Hij is voorzien van Akrapovic dempers en volgens mij is het een goed idee om de carbarateurs af te laten stellen. Hij zal wel te rijk of te arm staan. Net na de koop heeft hij overigens de 15.000km beurt gehad en hebben ze de carburateurs synchroon gesteld en 3 kleppen afgesteld.
Volgens mij is afstellen een vak appart en gaan ze bij de gemiddelde dealer niet verder dan "normale" (aflever)beurt. Met alle respect!!

Wie kan mij vertellen waar ik het beste naartoe kan gaan? Een dealer die hier wel de tijd voor neemt is uiteraard ook welkom! Met mijn racer ging ik als het nodig was naar de testbank van Nolen motoren maar die heeft helaas geen ervaring met KTM...

Alvast bedankt! grin3

_________________
Do not give respect to them who disrespect you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Ronald, welkom.

Ik zou als ik jou was eens bellen met André Verpalen (van de gelijknamige zaak in Krommenie).
Volgens mij gaat die jou helemaal blij maken.

http://www.ktmracing.nl/start.php?ktm=service
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 758
Woonplaats: aan de rand van het bos

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als mijnheer Nolen z'n vak kent speelt het merk toch niet zo'n rol? Een KTM draait ook op Keihin carbs.

Als je daar al geweest bent ken je de procedure waarschijnlijk ook wel. Enig nadeel bij een LC8: om zelfs de mengselschroefjes te bereiken moeten de carbs helemaal los.

Als je 't (laat) doen, graag een uitgebreid verslag, ttz: begin- en eindinstellingen, en wat het opleverde. Kunnen we nog wat uit leren misschien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

zitten je sas en epc er nog op ??????? anders die er eerst af gooien....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

In dit draadje : http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=47575#47575 vind je ook goede info, betreft Ritzen in Weert. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 4:29    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:
In dit draadje : http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=47575#47575 vind je ook goede info, betreft Ritzen in Weert. thumbsup


in dit draadje vind je waardeloze info zzz zzz
het gaat over een 990 smt en die heeft geen carbs grin2 grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ronald Deman



Geregistreerd op: 1-6-2012
Berichten: 22
Woonplaats: Dordrecht

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
zitten je sas en epc er nog op ??????? anders die er eerst af gooien....


Whahahaa, m'n sas en epc... Ehhh... Ik heb geen idee dizzy2 idea2

Hebben we het hier over een fabrieksinstelling om aan de emc eisen te voldoen welke je na het inrijden snel moet verwijderen om zo een veel beter vermogens afgifte te krijgen???

Als iemand daar iets meer over kan vertellen ga ik daar zeker naar kijken.

THX!

_________________
Do not give respect to them who disrespect you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ronald Deman



Geregistreerd op: 1-6-2012
Berichten: 22
Woonplaats: Dordrecht

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:
Hallo Ronald, welkom.

Ik zou als ik jou was eens bellen met André Verpalen (van de gelijknamige zaak in Krommenie).
Volgens mij gaat die jou helemaal blij maken.


Klinkt goed! Ik heb hier en daar al op dit forum gelezen over alle schroefjes en naaldjes maar het gaat mij te ver. Waarschijnlijk gaat André mij idd blij maken. Thx!
Logistiek gezien wel lastig. Krommenie is niet naast de Dordtsche deur. Als ik hem maar niet achter hoeven te laten.

En dat zelf sleutelen... Tja, een soort van 2e echelon. Ik herken en praat mee over grote lijnen. Maar na het luchtfilter, ketting, accu en banden mogen de specialisten het overnemen. Dus ik zal zeker verslag doen van de ontwikkelingen.

So far bedankt! Ben nog wel benieuwd naar de sas en epc?!

_________________
Do not give respect to them who disrespect you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 758
Woonplaats: aan de rand van het bos

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Met Akra's zonder cat is de SAS (= verse lucht in de uitlaat om de cat in leven te houden) nutteloos: scheelt weer wat slangetjes die niet meer in de weg zitten.
EPC: 2 stekkertjes loskoppelen zodat de 'begrenzing' in 2de en 3de weg is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Met Akra's zonder cat is de SAS (= verse lucht in de uitlaat om de cat in leven te houden) nutteloos: scheelt weer wat slangetjes die niet meer in de weg zitten.
EPC: 2 stekkertjes loskoppelen zodat de 'begrenzing' in 2de en 3de weg is.



Met Akra's zonder Cat...moet je -althans bij de injectiemodellen - toch niet dat EPC stekkergedoe per se nog loskoppelen om de restrictie weg te krijgen...mits je maar de Akra-mapping erop laat zetten ?

Als je die mapping erop laat zetten zijn die stekkertjes net als de SAS slangenboel overbodig...maar het is toch niet zo dat je met die juiste mapping...evenzogoed nog die stekkertjes moet loshalen ?
Dat is dan toch al softwarematig 'overruled' ??

Help me gerust uit de droom als ik onzin (klok+klepel) verkoop , kan ik tegen tongue3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ronald Deman



Geregistreerd op: 1-6-2012
Berichten: 22
Woonplaats: Dordrecht

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Met Akra's zonder cat is de SAS (= verse lucht in de uitlaat om de cat in leven te houden) nutteloos: scheelt weer wat slangetjes die niet meer in de weg zitten.
EPC: 2 stekkertjes loskoppelen zodat de 'begrenzing' in 2de en 3de weg is.


Yep, SAS is nog aanwezig. Mooi klusje voor later als er niet gereden wordt. Geen haast mee want als ik alles goed gelezen heb levert het niets op behalve wat slangen en extra ballast. Ik ben het ermee eens, weg als je het niet gebruikt.

De EPC vind ik wel nodig om snel te doen! Ik hou niet van begrenzingen! En ik vind het prima als hij daar wat agressiever van wordt. Omhoog dat voorwiel grin

Waar kan ik die stekkertjes vinden of hoe herken ik die?

_________________
Do not give respect to them who disrespect you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ronald Deman



Geregistreerd op: 1-6-2012
Berichten: 22
Woonplaats: Dordrecht

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ahhhh. Bomen, bos rolleyes4

Oké vandaag motor open gemaakt en veel over dit onderwerp geprobeerd te vinden. Nu zoveel gelezen dat ik het graag nog ff opsom. Volgens mij gooi ik hier en daar wat door elkaar...

SAS:
Slangen gevonden. 1 van de eerste cilinder en 1 van de tweede. Komen samen in een "zwart-buis-achtig-ding" waar vandaan er nog een dikke naar het luchtfilter huis gaat en een dunne naar de carburateur.

Alles verwijderen en GOED luchtdicht maken (zie vele mogelijkheden). Dunne slangetje aan de kant van "zwart-buis-achtig-ding" los halen en M5 boutje in draaien.

Klaar??

Ik lees nog iets over slangen van de carburateurs door het luchtfilterhuis welke ook weg moeten? Ik heb ze zien hangen maar die zitten nergens op aangesloten...

EPC:
Da's lastiger om goed te doen. Ik lees stekkers loshalen of draadjes doorknippen.

Optie 1:?
Draadjes heb ik (geloof ik) gevonden. Linkerzijde onder. Drie draden ( Geel/Bruin, Grijs & Groen/Zwart) gaan naar een sensor achter de zijstandaard. Na de stekker worden het Licht Groen, Geel/Groen en Blauw/Rood. Geel/Groen en Blauw/Rood doorknippen en isoleren?

Optie 2:?
Stekkers loshalen... Welke en Waar?

Ik vind me best dapper maar ik zie hem toch liever in elkaar...

_________________
Do not give respect to them who disrespect you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

de slangen die door de luchtfilterkast gaan zijn degene die vertrekken bovenop de carb's aan het zwarte deksel. Daar dien je dus het deksel af te stoppe, plus de gaten waar deze leidingen doorheen het filterhuis gaan.
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 758
Woonplaats: aan de rand van het bos

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hier, hier (adv950) en hier wordt het redelijk omstandig beschreven. Je moet alleen het "cannister" gedeelte wegdenken.

De EPC-stekkertjes zitten dus achter de filterkast en naast de voorste cilinderkop. Afkoppelen, tapen tegen corrosie, klaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ronald Deman



Geregistreerd op: 1-6-2012
Berichten: 22
Woonplaats: Dordrecht

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen erg bedankt voor alle info!

SAS verwijderd nu alleen de plaatjes nog monteren.

EPC was ik aan begonnen. Met nadruk op was... Trek ik de slang van de carb zit er onder de slang een geel doppie... en uiteraard (en gelukkig) bij de andere ook. Alleen de stekkers zaten er nog wel in.
Ik zie dat er in het luchtfilterhuis met krimpkous gespeeld is wat dus zou kunnen betekenen dat ze de draadjes op een andere plek hebben doorgeknipt.
Voorlopig laat ik het maar ff zo en vertrouw op mijn voorganger.

Zijn er nog nadelen als blijkt dat de carbs wel afgesloten zijn maar de EPC elektrisch nog is aangesloten??

Zag overigens dat er ook ergens geschreven wordt over een Canister??? Ik heb gekeken maar zo'n ding zit bij mijn motor niet gemonteerd. Alleen bij een 990 of hebben ze die al verwijderd?
Wat doet/deed een canister dan weer?

_________________
Do not give respect to them who disrespect you!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif