Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hanske
|
Geplaatst: Za, 22 Okt. 2011, 12:12 Onderwerp: Verkleuren uitlaat voorpijp |
|
|
Wie ooh wie heeft wel eens iets proberen te doen aan het verkleuren van de originele (RVS?)"voorpijp" van zijn Supermoto (of andere fiets), hoe kan ik dit aanpakken???
Door verwarmen/afkoelen/pekel ziet mijn voorpijp er echt niet meer uit, hij is niet zichtbaar ingevreten maar gewoon lelijk verkleurd.
Is dit te polijsten of zijn hier andere methode's voor? Graag tips/ervaringen.
Helaas hiervan even geen duidelijke foto bij de hand. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
|
Benny
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2011, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Je kan een heel fijn schuursponsje gebruiken dat gebruikt word door schilders ed. Als je daar een beetje polijstmiddel opdoet dan ziet alles er weer als nieuw uit.
Je kan het natuurlijk ook beitsen met rvs beitsmiddel maar dan dien je de uitlaat te verwijderen.Ik had het geluk dat ik deze op m'n werk in het beitsbad kon leggen, dan lijkt alles splinternieuw zowel binnen als buitenkant. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Dorso
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2011, 23:20 Onderwerp: |
|
|
Idd zo'n soort van schuurspons gebruiken, ik doe dit icm met WD40
Wel op letten dat je fijne spons neemt, anders wordt het niets
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2011, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Met een schuurspons is niet echt mooi ........ koop neverdull watten die gebruiken ze veel voor chroom van harleys werkt perfect pas nog een duc uitlaat mee gedaan |
|
Naar boven |
|
|
Benny
|
Geplaatst: Ma, 24 Okt. 2011, 9:25 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Met een schuurspons is niet echt mooi ........ koop neverdull watten die gebruiken ze veel voor chroom van harleys werkt perfect pas nog een duc uitlaat mee gedaan |
valt best mee hoor, de heel kleine krassen die je maakt zie je echt niet meer als de uitlaat even warm gestaan heeft. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Dorso
|
Geplaatst: Ma, 24 Okt. 2011, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Ik was de juiste naam kwijt, scotch brite van 3M
Haal ik bij de lokale RVS boer dus geen keuken schuurspons
By heavys at 2011-07-20 |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
|
Geplaatst: Ma, 24 Okt. 2011, 23:40 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | mr wheely schreef: | Met een schuurspons is niet echt mooi ........ koop neverdull watten die gebruiken ze veel voor chroom van harleys werkt perfect pas nog een duc uitlaat mee gedaan |
valt best mee hoor, de heel kleine krassen die je maakt zie je echt niet meer als de uitlaat even warm gestaan heeft. |
Maar blinken doet het niet meer = jammer bij die neverdul watten heb je dat niet,
Ik spuit mijn uitlaatwel altijd in met vaseline spray na het wassen |
|
Naar boven |
|
|
hanske
|
Geplaatst: Do, 27 Okt. 2011, 17:23 Onderwerp: |
|
|
De Scotchbrite matjes zijn mij bekend maar ben eigelijk best benieuwd naar de Never-dull watjes.
Kwam dit tegen op het web http://www.hetgareel.eu/product/8640/8640-NEVER-DULL-POLIJSTWATTEN-METAAL.aspx, ga het maar eens bestellen en plaats mijn bevindingen tzt hier wel.
Dank voor de reacties. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
|
|
Naar boven |
|
|
Benny
|
Geplaatst: Zo, 30 Okt. 2011, 22:34 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Benny schreef: | mr wheely schreef: | Met een schuurspons is niet echt mooi ........ koop neverdull watten die gebruiken ze veel voor chroom van harleys werkt perfect pas nog een duc uitlaat mee gedaan |
valt best mee hoor, de heel kleine krassen die je maakt zie je echt niet meer als de uitlaat even warm gestaan heeft. |
Maar blinken doet het niet meer = jammer bij die neverdul watten heb je dat niet,
Ik spuit mijn uitlaatwel altijd in met vaseline spray na het wassen |
een nieuwe blinkt ook niet echt hoor, gisteren nog naar staan kijken bij een nieuwe smr in de winkel.Ik wist niet dat het er zo ruw uitzag van fabriek af _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
JarnodeParno
|
|
Naar boven |
|
|
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Do, 7 Jun. 2012, 11:47 Onderwerp: |
|
|
Heb je geen kans dat de wrap condensatievocht vasthoudt /aantrekt na stilzetten en dat je daardoor (onder dat huidje) eerder last hebt van roest (die je dan weliswaar niet ziet)...en eerder kan leiden tot scheurtjes/doorroesten en dergelijke ?
Hoe dan ook : succes en post wat platies, ik vind het wel een aardig gezicht op die HD's en wie weet op een LC4 !! |
|
Naar boven |
|
|
|