Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ad
Geregistreerd op: 17-1-2006 Berichten: 26 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Wo, 18 Jan. 2006, 23:19 Onderwerp: Even gebruik maken van de situatie! |
|
|
mmm, is niet helemaal goed gegaan.
Had beter even als gast kunnen inloggen,
Ik wou alleen even inloggen omdat ik een emeel wou versturen.
Maar goed,...
Nu ik hier toch ben zal ik mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Ad en kom net als Eppo uit Dongen.
Volg al een tijdje de dagelijkse gang van zaken hier op het Forum met veel plezier.
Zoals jullie vind ik de LC8 helemaal te gek.
Heb al een aantal keren proef gereden op deze machine alsook op een LC4 adv.
En daar wringt nu net de schoen.
Ik zou graag regelmatig aan allroad / offroad willen meedoen.
Daarnaast zou een aantal vakanties op de motor ook een grote wens zijn.
Veelzijdigheid is dus het sleutelwoord
Hebben jullie ook voor deze keuze gestaan bij de aanschaf van jullie LC8?
Ik heb beperkte Offroad ervaring, en ben bang dat de LC8 een beetje teveel van het goede is?
Voordelen LC8
De ultieme reismotor
Ruime en hoge zit (1.96)
Wegligging
Kruissnelheid
Motor is verslavende
Duo gebruik mogelijk
Nadelen LC8
offroad gebruik?
onderhoudskosten
Voordelen LC4
Offroad gebruik
Onderhoud kosten
Handelbaarheid
spartaans
mmm, dat was het wel
Nadelen LC4
Krappe zit
vermogen (op straat)
Zijn er nu veel mensen op dit forum die zijn (haar) LC8 ook voor offroad / allroad gebruiken
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt
Groeten |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2006, 5:52 Onderwerp: Re: Even gebruik maken van de situatie! |
|
|
Ad schreef: | mmm, is niet helemaal goed gegaan.
Had beter even als gast kunnen inloggen,
Ik wou alleen even inloggen omdat ik een emeel wou versturen.
Maar goed,...
Nu ik hier toch ben zal ik mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Ad en kom net als Eppo uit Dongen.
Volg al een tijdje de dagelijkse gang van zaken hier op het Forum met veel plezier.
Zoals jullie vind ik de LC8 helemaal te gek.
Heb al een aantal keren proef gereden op deze machine alsook op een LC4 adv.
En daar wringt nu net de schoen.
Ik zou graag regelmatig aan allroad / offroad willen meedoen.
Daarnaast zou een aantal vakanties op de motor ook een grote wens zijn.
Veelzijdigheid is dus het sleutelwoord
Hebben jullie ook voor deze keuze gestaan bij de aanschaf van jullie LC8?
Ik heb beperkte Offroad ervaring, en ben bang dat de LC8 een beetje teveel van het goede is?
Voordelen LC8
De ultieme reismotor
Ruime en hoge zit (1.96)
Wegligging
Kruissnelheid
Motor is verslavende
Duo gebruik mogelijk
Nadelen LC8
offroad gebruik?
onderhoudskosten
Voordelen LC4
Offroad gebruik
Onderhoud kosten
Handelbaarheid
spartaans
mmm, dat was het wel
Nadelen LC4
Krappe zit
vermogen (op straat)
Zijn er nu veel mensen op dit forum die zijn (haar) LC8 ook voor offroad / allroad gebruiken
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt
Groeten |
welkom op het forum, voor mij zou die keuze snel gemaakt zijn, lc4 of lc8
en zeker als je wil reizen, en ook het onderhoud van de lc 8 valt wel mee,
een 1 cillinder heefd veel meer slijtage per km dan een 2 cillinder,
en je kan er veel meer kms meerijden, ja off-road das wel effe oefenen
sucses met je keuze groeten mr wheely |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2006, 11:04 Onderwerp: |
|
|
Hallo Ad.
welkom op t forum,
wat betreft het onderhoud, dit is zeker niet duurder als bij een andere(Jap) motorfiets, en als je zelf een beetje handig bent zijn de kosten minimaal.
Offroad kan ik niets over vertellen
ik rij zelf aleen maar verhard,ik heb div jaren sportmotoren gereden,en dit is mn eerste allroad, maar ik ben er helemaal wegvan
suxs met je keuze! _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2006, 11:47 Onderwerp: |
|
|
Hoi Ad!
De LC8 is inderdaad de ultieme reismotor.
(in juni weer met het vrouwtje achterop en een pak bagage richting Andorra ).
Voor otr gebruik moet je toch wel wat in huis hebben (spierballen/lef/en ervaring), anders is de lol er snel af.
En wat versta je onder offroad, een allroadrit met mooi weer is goed te doen, maar als de modder komt heb je er je handen vol aan.
Ik zelf voel me op m'n 520 dan meer op mijn gemak
Ik heb ook 2 jaar met een 620 ADV rondgereden, (25000km alleen op de weg), is solo prima te doen hoor, met passagier wordt moeilijker.
Grote axieradius dankzij het lage verbruik en de grote tank en als
je hem niet te kort in zijn eindoverbrenging zet en niet uit gaat zitten wonen op de snelweg blijf hij best wel lang heel.
De zit op de ADV 620 is goed op te waarderen met een Corbin zadel,
(net zoals de 950 trouwens)
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Eppo
Geregistreerd op: 23-7-2005 Berichten: 71 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2006, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Ad,
wat leuk man, nog een enthousiasteling en zelfs uit de buurt!!
Ik had zelf eerst ook een LC4 maar dit is toch echt wel een stuk leuker.
Zoals Daan ook zegt is het wel wat eng als het erg modderig wordt maar als het een beetje droog is vind ik het allemaal prima te doen met dit ding.
En op de weg heb je er natuurlijk ook erg veel lol mee.
Als je een keer zin hebt om wat meer off-road te gaan met het ding moet je het eens zeggen, ik rij bijna altijd met noppen en als je maar wat op het zand blijft kan je best eens vallen zonder al te veel schade.
Ik hoor het wel, zo'n testrit is vaak toch wat kort. _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
|
Ad
Geregistreerd op: 17-1-2006 Berichten: 26 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2006, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Hallo LC8-ers
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
UI jullie woorden kan ik maar een ding opmaken,..
Hoe heb ik ooit aan de LC8 kunnen twijfelen
Wat mij erg bevalt aan de LC8 is dat de motor ondanks zijn afmetingen en gewicht je nog steeds het echte offroad gevoel geeft. Beetje dat spartaanse. Daarnaast rijd de motor op de weg perfect. De wegliggen is erg goed en de hoge zit zorgt voor een relaxte zit.
Het komt er eigenlijk neer dat ik maar eens serieus moet gaan shoppen.
En Eppo,....
Mocht het zo zijn dat het LC8 virus zich verder gaat verspreiden in Dongen, dan zullen we zeker samen een keer gaan rijden. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2006, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Ad schreef: | Hallo LC8-ers
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
UI jullie woorden kan ik maar een ding opmaken,..
Hoe heb ik ooit aan de LC8 kunnen twijfelen
Wat mij erg bevalt aan de LC8 is dat de motor ondanks zijn afmetingen en gewicht je nog steeds het echte offroad gevoel geeft. Beetje dat spartaanse. Daarnaast rijd de motor op de weg perfect. De wegliggen is erg goed en de hoge zit zorgt voor een relaxte zit.
Het komt er eigenlijk neer dat ik maar eens serieus moet gaan shoppen.
En Eppo,....
Mocht het zo zijn dat het LC8 virus zich verder gaat verspreiden in Dongen, dan zullen we zeker samen een keer gaan rijden. |
KIJK DAT ZIJN WOORDEN BEN JE ALTIJD ZO MAKKELIJK OVER TE HALEN
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Vr, 20 Jan. 2006, 9:39 Onderwerp: |
|
|
Ha die Ad,
Ik geloof niet dat het nog nodig is maar mocht je nog twijfelen over de offroad capaciteiten van de LC8, niet doen (dat twijfelen)
Ik vind het ongelofelijk hoe goed dat ding zich gedraagt op onverhard. Ik rij dan meestal wel met een setje echte noppen maar tijdens reizen en een Karoo/TKC80 combi is er ook veel mogelijk.
Tenzij je van plan bent KNMV achtige offroadritten te rijden over maisland e.d. maar dan is een LC4 adventure ook echt te zwaar en moet je aan een EXC denken of een fijne Huskie
Ik denk wel dat makkelijker is offroad rijden te leren op een echt lichte motor. Die kun je tenminste "onbeperkt" d'r bij neergooien zonder grote schades.
Diverse plaatjes met bewijs vind je op m'n fotoboekenplank |
|
Naar boven |
|
|
|