lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Middenbok verloren
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

jokke2910 schreef:
Freebert schreef:
Als die middenbok een optie is bij de SMT, mag ik vragen waarom jullie daar extra geld voor overhebben? Gewoonte? Of een bepaald specifiek gebruik?

Het zou inderdaad al te gek zijn om een gekozen optie zelf te verwijderen. Daarom stel ik de optie zelf in vraag en leer ik misschien wat bij.
Dat zit bij in het travel pakket van ktm... En 300euro voor de koffers, middenbok, tanktas ipv 1500euro is een groot verschil. Zou jij het misschien niet nemen dan?


Voor die prijs zou ik het zeker ook nemen, maar na't lezen van deze posts zou ik hem er ook meteen weer onderuit halen en verkopen. Vertrouwen is toch volledig weg na zo'n voorval, toch bij mij alleszins.

Mijn laatste 4 motoren hadden ook geen middenbok en ik heb die nog nooit gemist als ik onderweg was. Thuis kettingsmeren of wiel eruithalen deed ik dmv een houtblok en nu dus met een motorkrik.
Mijn vroegere motoren hadden wel een middenbok, dus ik wil maar zeggen dat je zeer snel went aan het niet hebben van zo'n bok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had gisteren even een mail gestuurd naar de nederlandse importeur

Dit was hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw uitgebreide feedback.

Ik heb na gekeken waar het veschil in zou kunnen zitten en ben van mening dat alleen de bouten korter zijn geworden.
De moer op foto van jou 2010 model is naar mijn mening niet de originele moer, maar dat weet ik niet geheel zeker.

Ik nageken in de installatie handleiding wat er gezegt wordt over deze moer, en die hoeft niet met locktite gezekerd te worden, maar wel na 50 km nagetrokken worden.
Daarbij word geadviceerd om regelmatig de middenbok assembly te controleren op juiste montage in de vele km's erna.

Persoonlijk vind ik dat dat op een technisch nettere manier te monteren is: of door locktite te gebruiken met moeren zonder borg functie, of door langere bouten met borg moeren.

De info is doorgeleid aan de Power Parts verantwoordelijke op de fabriek. Ik heb voorgesteld om de moer te vervangen met een versie die zichzelf borgt doordat hij ovaal geknepen is en daardoor over elke gang van de schroefdraad zal klemmen.

Ik houd u op de hoogte wat ze van dit voorstel vinden, en wat er uiteindelijk aangepast is.

Tot die tijd wil ik u vragen of u bij uw motor deze 2 moeren opnieuw wilt monteren met gebruik van "locktite 243" (dit is de blauwe)



Nogmaals bedankt voor uw input.

Dus ze hebben het opgepakt, happy

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
jokke2910 schreef:
Freebert schreef:
Als die middenbok een optie is bij de SMT, mag ik vragen waarom jullie daar extra geld voor overhebben? Gewoonte? Of een bepaald specifiek gebruik?

Het zou inderdaad al te gek zijn om een gekozen optie zelf te verwijderen. Daarom stel ik de optie zelf in vraag en leer ik misschien wat bij.
Dat zit bij in het travel pakket van ktm... En 300euro voor de koffers, middenbok, tanktas ipv 1500euro is een groot verschil. Zou jij het misschien niet nemen dan?


Voor die prijs zou ik het zeker ook nemen, maar na't lezen van deze posts zou ik hem er ook meteen weer onderuit halen en verkopen. Vertrouwen is toch volledig weg na zo'n voorval, toch bij mij alleszins.

Mijn laatste 4 motoren hadden ook geen middenbok en ik heb die nog nooit gemist als ik onderweg was. Thuis kettingsmeren of wiel eruithalen deed ik dmv een houtblok en nu dus met een motorkrik.
Mijn vroegere motoren hadden wel een middenbok, dus ik wil maar zeggen dat je zeer snel went aan het niet hebben van zo'n bok.
Het is gewoon gemakkelijk. Op vakantie de 2 zijkoffers eraan en topkoffer erop en het is ook gemakkelijker om op te stappen. Het heeft heel veel voordelen... (Zolang de moeren vast blijven smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

goedkoop of duur.. 't moet gewoon veilig vastzitten.

Daarom verbaast mij de verscheidenheid aan montage methoden, moeren en boutjes.

'verkopen' is natuurlijk onzin: Gewoon controleren en zonodig zelf goed vastzetten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Dec. 2011, 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
jokke2910 schreef:
Ziehier de foto's zoals gevraagd:


OK bedankt, ik zal straks als ik thuis ben even kijken bij mij en hier ook even posten.

De eerste indruk van de foto.. het houdt niet over, normaal zou je 2a3 gangen draad uit de moer laten steken.
Maar ik weet niet hoe het bij mij is.


@mr wheely nee natuurlijk zet ktm die middenbokken er niet onder maar ze verkopen het wel.
Dus daarom zijn zij de eerste verantwoordelijke als het op garantie aankomt.
Dat had ik hier een aantal post's geleden ook al uit gelegd wink .


ja klopt maar hier boven schrijven ze over 2010 en 2011 modellen
dus dacht ik dat daar verandering in gekomen was....
hoe dan ook het mag niet kunnen... wie zijn fout het ook is.
een las puntje der op en het is zeker oke, voor een beurt moet die er toch niet af. wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michielvl



Geregistreerd op: 21-6-2011
Berichten: 38
Woonplaats: nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Dec. 2011, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
Ik had gisteren even een mail gestuurd naar de nederlandse importeur

Dit was hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw uitgebreide feedback.

Ik heb na gekeken waar het veschil in zou kunnen zitten en ben van mening dat alleen de bouten korter zijn geworden.
De moer op foto van jou 2010 model is naar mijn mening niet de originele moer, maar dat weet ik niet geheel zeker.

Ik nageken in de installatie handleiding wat er gezegt wordt over deze moer, en die hoeft niet met locktite gezekerd te worden, maar wel na 50 km nagetrokken worden.
Daarbij word geadviceerd om regelmatig de middenbok assembly te controleren op juiste montage in de vele km's erna.

Persoonlijk vind ik dat dat op een technisch nettere manier te monteren is: of door locktite te gebruiken met moeren zonder borg functie, of door langere bouten met borg moeren.

De info is doorgeleid aan de Power Parts verantwoordelijke op de fabriek. Ik heb voorgesteld om de moer te vervangen met een versie die zichzelf borgt doordat hij ovaal geknepen is en daardoor over elke gang van de schroefdraad zal klemmen.

Ik houd u op de hoogte wat ze van dit voorstel vinden, en wat er uiteindelijk aangepast is.

Tot die tijd wil ik u vragen of u bij uw motor deze 2 moeren opnieuw wilt monteren met gebruik van "locktite 243" (dit is de blauwe)



Nogmaals bedankt voor uw input.

Dus ze hebben het opgepakt, happy

Goed werk man!
Ik ga loctite kopen.

_________________
SMT sinds mei 2011
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roefi



Geregistreerd op: 8-2-2011
Berichten: 33
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een probleem
_________________
keep on smiling


Laatst aangepast door roefi op Di, 3 Apr. 2012, 21:01, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roefi



Geregistreerd op: 8-2-2011
Berichten: 33
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

vorige week is men machien tegen de grond gegaan omdat de stoppen van de middenbok waren afgebroken (zie foto). Toen ik hem wou opbokken viel hij van mij weg, bleek dat de middenbok te ver doorboog omdat er geen stop meer opzat, deze was afgebroken aan de rechter kant van de machiene. Aan de linkerkant zat er zelfs geen meer in.


Ben zaterdag naar de ktm dealer gegaan waar ik men smt gekocht heb, en deze heeft ook foto's genomen om deze door te sturen naar de hoofdzetel. Normaal zou ik deze week iets meer weten.
Ook is me opgevallen dat er precies nog een moer ontbreekt.
Deze middenbok is mijns inziens toch maar kramiekel ineen gestoken.
Hier alvast wat foto's

De ontbrekende moer:



de ontbrekende arrets




_________________
keep on smiling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jokke2910



Geregistreerd op: 3-10-2011
Berichten: 90
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Apr. 2012, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Mijne middenbok is er onderuit!
Ik had er geen vertrouwen meer in...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hee Roefi,

Ben jij misschien niet over een obstakel gereden of zo?
Er zit een flinke deuk in die beugel. Dus dat wil zeggen dat er op een of andere manier een flinke klap op is geweest. Die bussen zijn er gewoon uitgebroken......

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roefi



Geregistreerd op: 8-2-2011
Berichten: 33
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Apr. 2012, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben eind julie vorig jaar in de bocht onderuit gegaan. Maar ik gebruik men middenbok bijna dagelijks en heb tot vorige maand nooit iets opgemerkt ivm de busjes.
Van de garage heb ik nog steeds geen antwoord gekregen huh

_________________
keep on smiling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roefi



Geregistreerd op: 8-2-2011
Berichten: 33
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

heb in garantie een nieuwe gekregen en die is er vanmorgen ondergestoken door de dealer. Heb ineens maar gevraagd om em met loctite vast te zetten.
Hopelijk heb ik er geen kweddellen meer mee.

_________________
keep on smiling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif