Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 20 Apr. 2012, 23:33 Onderwerp: vragen van mogelijke RC8-newby |
|
|
Hoi,
De RC8 dus. Er staat hier twee straten verder zo eentje te koop. Een oranje. Alleen designtechnisch is dat al een hebbeding.
Nu, zeker weten dat ik tegen dinsdagavond met dat ding een testrit versierd zal hebben.
Stel nu, geheel hypothetistch, dat ik me zoiets zou willen kopen, zijn er dan jaartallen waar ik beter niet aankom? Is er info te vinden over de zwakke plekken van die beestjes? En hoe die te verhelpen? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 21 Apr. 2012, 9:26 Onderwerp: Re: vragen van mogelijke RC8-newby |
|
|
Aleph schreef: | Hoi,
De RC8 dus. Er staat hier twee straten verder zo eentje te koop. Een oranje. Alleen designtechnisch is dat al een hebbeding.
Nu, zeker weten dat ik tegen dinsdagavond met dat ding een testrit versierd zal hebben.
Stel nu, geheel hypothetistch, dat ik me zoiets zou willen kopen, zijn er dan jaartallen waar ik beter niet aankom? Is er info te vinden over de zwakke plekken van die beestjes? En hoe die te verhelpen? |
Ik denk dat je het beste hier kan vragen.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/297488/22/KTM-RC8-topic-Deel-2-23.html
volgens mij zitten er niet zoveel RC8 rijders hier? _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 727 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 21 Apr. 2012, 15:46 Onderwerp: |
|
|
Ai ai
|
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 14:48 Onderwerp: |
|
|
rustig bert, rustig, eerst checken hoe heet het water is, dan peilen hoe diep het is, vervolgens het water laten analyseren om te zien of het vervuild is of niet, nadien even overlopen wanneer het eb en wanneer het vloed is, eens horen wanneer de sluizen open gaan, Google Earth controleren of er soms storende stuwdammen zijn. En dan zien we wel. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:14 Onderwerp: |
|
|
En tegen de tijd dat je bijna je vinger in het water hebt om te voelen hoe heet het is slaat de verliefdheid toe, en staat er volgende week zo'n ding in je schuur |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:36 Onderwerp: |
|
|
mja, niet echt. De laatste vijf jaar ongeveer heb ik een tweetal financiële blunders gemaakt (eerlijkheid doet pijn...) (neen, niks met aandelen) waardoor zo'n mooie racer wel nog wat zal uitblijven. Of het moet zijn dat de kolder écht toeslaat na de testrit en dan is geen enkele rekening nog veilig.
Anderzijds heb ik voor de komende weken interessante vooruitzichten op een iets regelmatiger inkomen, wat dan weer een put zou kunnen toelaten die dan weer met zekerheid gevuld zal geraken. Afin, we zien wel ... 't is dat ie hier op twee kilometer staat te staan, anders had ik er nog in geen vijf jaar aan gedacht, maar ja, je rijdt er langs en dat zit in je neus te stekken... _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:51 Onderwerp: |
|
|
Jaja, ik weet hoe het werkt met die kolder. Zo kom ik ook aan een 950 Adventure..
Hoeft gelukkig ook niet met motoren, dat rationele. Dat verkopen we gewoon onder het motto 'hobby' |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Mijn 950 was grappig genoeg een zeer rationele keuze. Ik had een motorfiets nodig om rijles mee te kunnen geven, zowel aan de rijschool, als bochtjes in de Ardennen en zelfs off-road. Tja, veel keus had je in 2008 niet : een 1200 GS of een Adventure. GS kende ik al van mijn R80GS en een testrit met een 1200GS gaf me niks extra's eigenlijk, dat was gewoon meer van hetzelfde. Dan eerst een 990 (injectie) getest maar gek geworden van het on-off-effect. Vervolgens een 950 getest en dan sloeg de vonk over, die ouwe carbs waren de ontbrekende factor. Met verstand gekozen maar met liefde gekocht. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 23:20 Onderwerp: |
|
|
Nah, bij mij niet. Ik had nadat er iemand langskwam die de LC4 voor een acceptabel bedrag wilde kopen een wegmotor nodig voor dagelijks gebruik en plezier zodat 'het project' niet om de haverklap van z'n bokje af getrokken hoeft te worden. Moest wel een allroad wezen, want dat vind ik prettig, en ik kom ook wel eens een zandpad tegen samen met een onbedwingbare behoefte.
Budget was eigenlijk maar een duizend of 3, dus logische keuzes waren een R1100GS, F650GS of eventueel zoiets als een Caponord geweest (die dingen kosten met niks op de teller en geen kras te vinden nog steeds weinig; is een ondergewaardeerd modelletje).
Maja, ik had al langer de kijk op een LC8, en je weet hoe het dan gaat he?
Tot nu toe absoluut geen spijt. Wereldbrommer! |
|
Naar boven |
|
|
|