Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 20:22 Onderwerp: |
|
|
ICO met backlight wil je idd wel schakelen via contact, anders blijft de backlight branden en das te veel.
Als je hem schakelt gaat ie vanzelf naar batterij over en de backlight uit.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
Geplaatst: Za, 21 Jan. 2012, 19:40 Onderwerp: |
|
|
hoe hebben jullie je ICO kabel gemonteerd? Er is een voorgeboord gat in de remklauw maar geen magneet op de schijf zoals bij een EXC. Bedankt voor je hulp alvast.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Zo, 29 Jan. 2012, 18:48 Onderwerp: Superenduro Rally Kit |
|
|
Even weer een update.
Eerst maar wat plaatjes.
De layout begint vorm aan te nemen.
Alleen nog een voeding 12+ voor mijn GPS (geschakeld) en een klein metertje om de board spanning van 12V te lezen.
Onder de kuip en boven het voor spatbord wil nog wat extra verlichting (Led) monteren.
Toerenteller.
Wilde altijd al een Toerenteller plaatsen op mijn SE. Het probleem is dat de stekker die je op de ECU aansluit niet voorzien is van een “pinnetje”die contact maakt met de ECU voor het uit lezen van het toerental.
Op het Internet is er wel info te vinden hoe je zo'n pinnetje kan plaatsen, Maar dan moet je er wel een hebben, ook moet je de hele stekker uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.
Was er 2 jaar geleden al eens mee begonnen, maar kon niet zo'n pinnetje vinden (bestellen) Dit weekend maar eens de zaak nog maar eens bekeken of er niet een andere oplossing mogelijk is.
Zie de foto's hieronder.
Het is zeker geen mooie oplossing maar volgens mij moet het wel werken. Het is geen vermogen wat er door de kabel gaat. Ben nog niet zover dat ik deze aansluiting kan testen, maar dat komt nog.
Een korte uitleg. (alhoewel foto's spreken voor zich)
Hier de betreffende stekker naar de ECU. Het gaat om pinnetje 6
Het witte dopje kun je er zo uit trekken.
Strip een kabel lang af (knip hem later op lengte)
peuter deze erin tot hij niet meer verder gaat.
Knip hem een paar mm langer af en buig de draadjes iets naar buiten.
Trek de kabel iets terug zodat die volledig binnenin zit.
De kabel vervolgens goed aan de andere kabels vast zetten zodat die niet tijdens het plaatsen van de stekker terug geduwd wordt.
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
BikeBrother
Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Ma, 30 Jan. 2012, 8:21 Onderwerp: |
|
|
ziet er echt gaaf uit Remmie
_________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 30 Jan. 2012, 10:24 Onderwerp: |
|
|
of je pak een pinnetje die toch niet meer gebruikt word uit die stekker
SLS bijvoorbeeld zijn 2 vrije pinnen
Ik heb ze overigens gewoon liggen.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
Geplaatst: Wo, 1 Feb. 2012, 23:36 Onderwerp: |
|
|
De opbouw van mijn rallykuip light versie is begonnen!
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
416.27 KB |
Weergegeven: |
537 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
482.25 KB |
Weergegeven: |
553 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
420.38 KB |
Weergegeven: |
561 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 10:52 Onderwerp: |
|
|
Gister proefrit gemaakt voor de Tuareg Rally en het beest is klaar voor Marokko! Nu ik nog........
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
229.75 KB |
Weergegeven: |
541 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
92.12 KB |
Weergegeven: |
517 keer |
|
Beschrijving: |
Bij het olieverversen zag ik een wit filmlaagje. Nu lijkt het dat ik bij de nieuwe olie weer wit schuim zie. Weet iemand wat dit is en of ik me ergens zorgen over moet maken? |
|
Bestandsgrootte: |
277.96 KB |
Weergegeven: |
526 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 727 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 11:18 Onderwerp: |
|
|
Meest voor de hand liggende oorzaak: dichting van de waterpompas heeft het opgegeven.
Hoe zag het oliefilter eruit bij de wissel? rechte ribbels of gegolfd? Is het koelwaternivo gezakt? Mayonaise in het koppelingsdeksel?
Grijze/zwarte neerslag in het koelwatervatje?
Dat is dan meestal de echte oorzaak, residu van het 'zand' van de gietmal van het blok, eet de dichting op.
Waterpomp eraf, het koelcircuit doorspoelen, nieuwe dichting en pompas.
Hier scrollen tot bij 'Water Pump Impeller', alle uitleg in de links aldaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 12:50 Onderwerp: |
|
|
divaha schreef: | Bij het olieverversen zag ik een wit filmlaagje |
Ja ik zou (ook) zeggen de afdichting van de waterpompas.
Hoeveel heeft de SE gelopen?
Vraagje.
Ik heb de zelfde Skidplate en ook dat toolbakje liggen.
Maar ik vond het wel erg krap met het voorwiel.
Heb jij iets veranderd aan dat toolbakje of gewoon op de laagste stand tegen de skidplate gemonterd.
Succes in Marokko
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 727 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 19:40 Onderwerp: |
|
|
Tenzij natuurlijk ...
Als hij echt lang heeft stilgestaan of alleen korte ritjes: condens die niet de kans krijgt te verdampen.
|
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Die witte film heb ik ook al gehad.
Bij mij was dat gewoon het gevolg van een aantal korte ritjes. Het is beter voor de motor als je een goede lange rit tijdt waarin de olie gedurende langere tijd door en door opgewarmd is.
Of het kan inderdaad de waterpompdichting zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
|
Naar boven |
|
|
divaha
Geregistreerd op: 2-5-2011 Berichten: 33
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 19:47 Onderwerp: |
|
|
De foto's zijn genomen nadat de motor sinds 7 maanden niet gelopen had. Zonder tussendoor te starten heb ik de olie ververst en de foto van het kijkglaasje is genomen na 10 km rijden met nieuwe olie en olie filter.
|
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 19:51 Onderwerp: |
|
|
In dat geval denk ik dat het gegeven dat de olie nog niet echt voor lange tijd warm is geweest de oorzaak is.
Waren de papieren ribben van de oude oliefilter gegolfd of nog recht? Indien ze niet gegolfd waren, zou ik me niet direct zorgen maken en na een goede lange rit nog eens kijken of het witte schuim er nog is.
|
|
Naar boven |
|
|
|