lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verschepen motor vanuit zuidelijke Afrika
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jan. 2012, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

chic thumbsup
Lekker compact!

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jan. 2012, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Deze mail kwam ik ook nog tegen. Die heb ik direct naast me neer gelegd:

Motor moet zijn verpakt in een kist. Dit kunnen wij verzorgen kosten hiervoor zijn EUR 595,--

Indicatie tarief Rotterdam – Kaapstad EUR 1.250,-- excl lokale kosten


Aldus Peet van Dam van mainport-rotterdam.com (waar je op uit komt via www.motortransport.nl)

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jan. 2012, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, die Peet is degene die voor ons het vervoer regeld naar Almaty. Tja, een container is natuurlijk iets anders maar ook aan de prijs. Nadeel is dat er op het traject naar Almaty niet zo veel is te vergelijken.

Succes verder, Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Za, 14 Jan. 2012, 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

Naar aanleiding van een vraag van medeforummer de volgende 'beschrijving' gemaakt. Wellicht ook handig voor anderen:

OSB platen zijn standaard 122x244. Zaag er twee met een cirkelzaag precies doormidden en gebruik die voor de onder/bovenkant en smalle zijkanten. Bepaal hoe lang je de krat wil hebben en maak boven en onderkant dezelfde lengte. Plaats blokken onder de bodemplaat, 8 verdeeld over de hoeken/zijkanten. Zorg dat ze naar de brede zijkanten 2cm uitsteken, je plaatst daar later de brede zijkanten op.
Bepaal dan de hoogte door een smalle zijkant OP de bodem te zetten en zaag die op de juiste hoogte af.
De brede zijkanten moet je dezelfde lengte maken als je nodig hebt, de hoogte + 2 keer de dikte van de plaat = 4cm extra dus. De brede zijkanten schroef je tegen de bodem en de staande smalle zijkant aan.

De stevigheid krijg je door panlaten te gebruiken langs alle kanten. En heel belangrijk: verlijm alle panlaten/platen!!

Mijn vooras heb ik in een blok hout vastgezet (met speedboor 30/32mm passend gat boren). Uiteraard is dat blok ook verlijmd en verschroefd met de bodemplaat.

Carterbescherming rust op blok hout en motor is daar op vastgesjoord.

Stuur is uit de klemmen gehaald en ligt schuin over tank/dashboard. Beetje gemorrel, maar kabels hoefden niet los.

Olie hoeft er niet uit, benzine willen ze zo min mogelijk (maar ik heb ze niet speciaal leeggegooid).

Gewicht is 200kg motor + 100kg bagage/krat??? Zal rond die koers liggen. Voor bootvracht geldt het hoogste getal waar je voor moet betalen, kubieke meter of gewicht in ton. Een gekratte motor van 2m3 weegt nooit meer dan 2 ton, dus je betaald per m3.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif