lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wat NIET mee te nemen op reis?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Za, 10 Dec. 2011, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

wat NIET meenemen, tof uitgangspunt! Smile

wij (belgie-tanzania) hadden veel te veel kleren mee, veel te veel binnenbanden, veel te veel gereedschap. We hadden ook elk 2 buitenbanden mee en een kettingset. Kettingsets vervangen in Griekenland (hadden we eigenlijk thuis moeten doen), buitenbanden in Cairo vervangen, dat was wel een goede keuze vind ik. Op straatbanden door Europa/turkije/syrie/jordanie...en dan met michelin deserts de rest van de trip gedaan. Prachtbanden trouwens, die deserts.

wel belangrijk: extra jerrycannetje (5L elk) benzine mee. Heel handig in de Woestijn van Egypte.

Laptop en reflex camera zou ik ook niet meenemen: gaat kapot of kan gestolen worden...kopzorgen dus. Er zijn genoeg internetcafés, en je kan een degelijke foto trekken met je GSM tegenwoordig. (Als fotograferen je hobby is moet je natuurlijk deftig spul meenemen)

dan nog een belangrijke keuze: ga je kamperen of niet? Accomodatie is vrij goedkoop in al die landen, dus ik zou nu geen kampeergerief meer meenemen...wij hebben 3x gekampeerd op 3 maanden. Dan sleur je die tent van 4kg eigenlijk voor niks mee.
Als je beslist om bijna altijd te kamperen, dan heeft het natuurlijk wel zin.

Ik ben het eens met de andere gasten in deze thread: hoe lichter, hoe plezanter!! elke kg telt. Smile Je gaat met de motor op reis omdat motorrijden leuk is...een overbeladen motor is veel minder leuk. Wij voelden ons bevrijd vanaf we Cairo verlaatten.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif