lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

richting China

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Sep. 2011, 20:05    Onderwerp: richting China Reageer met quote

Hallo allen,

zoals sommigem al wisten ben ik begin Augustus samen met mijn vrouw (jaja getrouwd sinds 3 maad ondertussen) ons Belgenlamd ontvlucht richting betere oorden. En omdat mensen altijd vragen naar waar je gaat heb ik er maar China opgeplakt. Ik hoop dat we daar ook ooit gaan geraken.
Maar dus na 3 jaar hard werken huis verhuurd, jobs opgezegd, al ons geld bijeengesprokkeld...
En zo zijn we op 1 Augustus 2011 met 1 KTM 950 Adventure (2004) vertrokken in Gent. Bij 1 moto zullen sommigen de wenkbrauwen fronsen maar de vrouw heeft gekozen en ik ben al lang blij dat we met de moto gaan. En mijn gevoel zegt dat er onderweg nog wel een moto bijkomt laugh (En het is al ter sprake gekomen ondertussen)

Ik had hier en daar beloofd af en toe wat te laten weten maar het goed weer, vakantiegevoel en meer van dat moois hebben ervoor gezorgd dat het er nog niet van gekomen is..
Maar vandaag dus wat minder weer..dus hier gaan we...

Als eerste land natuurlijk Frankrijk waar we nog maar enkele km over de grens waren (Ghyvelde om precies te zijn) en de moto zowaar voor de eerste keer in de fout gaat..nu al sad
Een lek in de achterste remleiding blijkt...Geen ramp maar niet leuk.
Ik vermoed dat de remleiding in Belgie al beschadigd was en dat het gewicht van de bagage (2 koffers + 80L duffelbag) en de passagier voor zon extra druk hebben gezorgd dat de leiding gesprongen is..
Een na bijgelegen garage heeft de leiding vervangen. Helaas door een iets te lange kabel maar hij doet het nog steeds dus dat zal wel ok zijn..
En we rijden verder door Frankrijk...
af en toe wildkamperen

Langs de Mont St Michel:

Langs de achterpaden:


En dan gaan we de eerste keer neer...een bospad met diep mul zand en te weinig snelheid blijken wat te veel van het goede. Als je eenmaal begint te slingeren met zon gewicht erop is het niet simpel recht te blijven. Maar door de geringe snelheid gelukkig geen schade...


Richting Spanje ondertussen waar we in San Sebastian met vrienden hebben afgesproken. Zware aanrader trouwens voor degene dier er nog niet geweest zijn. Een stad met een strand in het centrum, massas kleine straatjes, bruisend leven en overal mini hapjes (pinxtos)
En een moto kan voor vanalles dienen:



Ook als muilezel voor de bbq die avond laat de ktm zich gewillig gebruiken


Een tijdje later in de Picos De Europa in spanje:





Regen in het gebergte. De koeien haddener heel wat minder last van.
Ik heel wat meer met al dat gewicht en de gladde wegen daar.



En als er regen is zijn we weg. Op naar Portugal ondertussen waar we via een natuurpark (Peneda-Gerês National Park) richting de westkust knallen..



Op zoek naar een plekje om de tent neer te poten:


En we overnachten in viano Do Castelo eens op een boot..het is weer eens wat anders!


En we rijden verder langs de prachtige westkust van Portugal


Mooie stranden bezocht aan de westkust boven Sagres, even de toerist in Lagos uitgangen, Cerveja gedronken op warme zomeravonden en meer van dat moois

En nog twee extra fotos:
Mooi vooruitzivht om te rijden


En het moest er van komen..vastgereden:


Tussendoor ook nog een PADI open water brevet gehaald waardoor ik nu tot 18 meter diep mag duiken in de oceaan 2thumbsup

Dat was het voorlopig..de rest van de fotos heb ik nog niet kunnen bekijken door gebrek aan werkbare pc s..
Maar ik volg het verder op. Zitten ondertussen in de algarve en gaan bijna Portugal verlaten. Nog een stukje spanje dan en dan richting Tarifa waar we de Ferry naar Marocco gaan pakken. Kunnen alletwee niet wachten om dit toch wel gans ander werelddeel en andere cultuur te bezoeken en te berijden natuurlijk.
Het plan is voorlopig..Marocco, W Sahara, Mauretania, Senegal, Mali, nurkina Faso, Ghana, Togo, Benin, Nigeria en dan zien we weer wel..eerst eens zover geraken.

Wat betreft de moto:
Ondertussen zon 5500km erop zitten..zit op 43500
km nu

The Damage:
Achter remleiding
Koppelingsschijven (maar dat was in Belgie ook wel gebeurd en het extra gewicht zal ook niet geholpen hebben)
voorlamp kapot
Oliedichtingen lekten en zijn in Lissabon vervangen. Wat wel vreemd was...een paar 100 km na Lissabon eens stevig in de remmen moeten gaan. Iets later merkte ik op dat er terug een plaje olie onder de linkervoorvork lag (een hand groot). Daarna echter niets van olielek ofzo gezien. Dus ik vermoed dat er misschien iets teveel olie in zat en dat er wat is uitgekomen door het zware gewicht en eht felle remmen?
De voorband begint er ondertussen ook zowat door te zitten, de Acherband is nog goed te doen (Mefo Explorers)


grt
Bazz en tot 1 van de volgende


Laatst aangepast door bazz op Vr, 30 Sep. 2011, 11:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Sep. 2011, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

zie hier ondertussen ook dat heel men opmaak weg is en dat alles dubbel staat..allemaal de schuld van de lokale wrak pc hier en ik kan er momenteel niets aan veranderen..Beveiliging blokkeert de edit knop...
Zal voor later zijn dus
grt
bazz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Sep. 2011, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

mooie omweg om naar China te geraken thumbsup
veel reisplezier smiley2

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Sep. 2011, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bazz,

ik ben zo vrij geweest even je bericht te editen en op te schonen zodat je dubbelpost weg is. Mooi verhaal!

ps.: Je moet ingelogd zijn om te kunnen wijzigen natuurlijk. en je plaatjes zijn wat breed waardoor je misschien even horizontaal moet scrollen om bij de knopjes te komen.


Vork-dichtingen lek komt omdat de vork tijdens het remmen even helemaal beneden is geweest waar die anders niet komt, en daar zat waarschijnlijk wat vastgekoekt vuil.. dat slaat dan tussen de dichting en dan lekt ie. Soms gaat dat over, soms gaat de dichting stuk.

Vaak kun je het verhelpen door voorzichtig een dun stukje plastic (van bij een plastic yoghurt bakje ofzo) langs de vork in de keerrring te draaien en zo het vuil uit de dichting te krijgen.

iig kun je de buitenste vuil-schraper gewoon even naar beneden halen en schoon maken.


succes met je reis.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2011, 2:20    Onderwerp: Reageer met quote

nog een tipje een tierap ( kabelbinder )rond je vork doen en regelmatig naar boven schuiven je maakt er je voorpoot mee schoon zodat de harde klei eraf gaat en je kunt zien of je de vering moet aanpassen omdat je kunt zien hoe ver hij in veert thumbsup thumbsup suc6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2011, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik krijg al goesting om die richting ook weer uit te gaan, Portugal met een moto is echt zalig en met een KTM adventure is het dat zeker. Toen ik er was, was dit met het camionetteke. Ik miste de moto elke dag!

Een droom van mij is om weer eens naar India te gaan, maar dit keer over land ipv met het vliegtuig. Landen als Mongolie aandoen, etc

Het ziet ernaar uit dat jullie de zon volgen! Plezant! Het onderweg zijn is toch plezanter dan het aankomen. Veel plezier nog en veel veilige kilometers

Cheers,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

En hier ben ik weer even vanuit Sevilla ondertussen.
Eerste keer hier en het bevalt enorm..denk dat ik hier wel een paar dagen ga blijven plakken.

tx Dr_Bean voor de aanpassingen. Ik heb de fotos wat kleiner gemaakt..dat kijkt toch wat makkelijker...
Ook nog eentje bijgevoegd waar ik mezelf op heb vastgereden..

De vork heeft niet meer gelekt ondertussen dus dat ziet er goed uit.
Er was geen vuil te bespeuren (zaten trouwens al sokken rond en een kabelbinder) dus denk dat het toch wel aan het hard remmen en misschien iets teveel olie lag.

@ Freebert..gewoon doen zou ik zeggen..als we er ooit geraken zoek ik ergens van de oostkust richting India te gaan en daar verder Azie in.. Hoe dat zien we nog wel.


grt en tot de volgende bazz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

hey bazz,

prachtig avontuur, geniet van elke dag!

ik ben een drietal jaar geleden ook van Gent naar China gereden met een 1969 Porsche 911...absoluut de max, maar mijn volgende reis zal zeker weer op een tweewieler zijn Smile ( ik reed ook al van Gent naar Tanzania in 2006...)

route naar China: slechts 2 mogelijkheden:

- via het midden-oosten ( Turkije, Iran, Pakistan), door india, en dan de boot op in Chennai (madras) richting Kuala Lumpur, en dan verder via Thailand, etc... Magnifieke route als je het mij vraagt, en een echte eye-opener. Iran is veruit het tofste land waar ik ooit al ben doorgereden.
- via Rusland.

China raak je (bijna) niet binnen met je eigen vervoer. Ze verplichten je om een gids mee te pakken, en dat gaat niet op een moto met duo. Mogelijke oplossing = konvooi...je moet alles regelen via een touristen-bureau, en elke dag van de route moet op voorhand vastgelegd worden. Dikke rotzooi dus.

Wij hadden alles van tevoren toch geregeld, maar met problemen in het konvooi zijn we uiteindelijk de grens niet overgeraakt, en stopte de reis dus op de grens Laos-China.

Have fun Smile

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

hey wreckah,

jammer dat je niet binnengeraakt bent!

heb massa s mails getsuurd richting allerlei chinese instanties, ambassades ed betreffende het binnengeraken van hun land op de moto..niet 1 antwoord gehad rolleyes5
Het eniste positieve dat ik gevonden heb is dat Belgen geen chinees rijbewijs moeten halen door een of ander oud akkoord..dit in tegenstelling tot bijna alle andere landen die een theoretisch examen van 100 vragen moeten doen en eem praktisch examen..
Eigenlijk had ik de hoop oñ mte mijn moto in china te geraken al opgegeven..Dan maar zonder moto(misschien ter plaatse lichte motoren huren). Ik "parkeer" de ktm wel ergens in bangkok..met de bus, trein of te voet zal het ook wel de moeite zijn..

We gaan zoiezo via "vanonder" komen..Turkije, Iran, Pakistan enzoverder...het enigste vervelende is dat we dan niet richting mongolia geraken...tenzij we afghanistan door rijden en weet niet of dat zon goed idee is evilgrin (ik zie toch geen route die niet door afghanistan gaat tenzij we helemaal rond rijden ..terug via india, pakistan, ...)
Maar ben het ah bekijken..we vinden wel een oplossing.

grtz en tot binnenkort!
grt
bazz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Okt. 2011, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi hoor, ik blijf je volgen en hoop dat je weinig problemen zult hebben. Ik vind je vrouw erg stoer dat ze dit allemaal van achterop mee gaat maken. Compliment.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif