Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Velox
|
Geplaatst: Vr, 16 Sep. 2011, 16:56 Onderwerp: KTM Orange Days @ Goedhart |
|
|
Zo, net weer terug bij Goedhart vandaan! Vandaag en morgen zijn er de Orange Days. Ik heb 2 x drie kwartier kunnen rijden op een Adventure uit 2011 en een SMT uit 2011.
In eerste instantie ging ik om de Adventure en de Adventure R met elkaar te vergelijken maar de R hadden ze helaas niet...
Maar ik werd netjes door een jongedame van KTM Nederland geholpen aan een witte Adventure. Ik ben van plan er eentje aan te schaffen maar ik had er nog nooit op gereden. Ik heb wel eerdere ervaringen met KTM en off-road modellen. Nou... mijn verwachtingen zijn HELEMAAL waargemaakt! Heerlijk, wat een beest! Maar o zo handel- en betrouwbaar! De wegligging is super en de aan-uit reactie van het gas viel me nog mee. Met een klein beetje fingerspietzengefuhl (spelling?) was het prima op te vangen.
Ik ben, om te vergelijken, ook nog met de SMT op pad geweest omdat er verder geen rij voor de SMT stond. Maar de SMT is niet mijn cup of tea. Te hard geveerd, zithouding iets te sportief naar mijn zin en het voelde gewoon niet lekker. De Adventure ging ik op zitten en rijden en dat zat gelijk goed, alles klopte ten opzichte van elkaar; bij de SMT had ik dat niet. Helaas had ook ik last van wervelingen rond mijn hoofd op de Adventure... Ik had gehoopt de uitzondering op de regel te zijn maar helaas!
Maar na deze rit heb ik nog wel een paar vragen. Ik heb namelijk een 2008 model bij Goedhart zien staan die mijn interesse heeft. Kan iemand mij de belangrijke (eventuele) verschillen vertellen tussen een 2011 en een 2008? En de aan-uit reactie van het gas, is die erger op een 2008?
Alvast bedankt!
Velox _________________ Cum non tum age |
|
Naar boven |
|
 |
Velox
|
Geplaatst: Ma, 19 Sep. 2011, 10:26 Onderwerp: |
|
|
77 views en niemand die wat post... Zo houd je een forum niet in leven mensen!!
 _________________ Cum non tum age |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Ma, 19 Sep. 2011, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het antwoord op je vragen echt niet weten..dat is dus de reden waarom k niet reageerde. Neem aan dat je graag nuttige antwoorden op je vraag hebt. Zou zeggen...ga testrijden op de verschillende modellen.... _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Ma, 19 Sep. 2011, 14:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een 2008 (ABS) model gehad en rij nu op een 2010 R.
Bij beide is er een aan/uit reactie. op het 2010R model iets minder
maar deze is voorzien van Akra's en Akra mapping... en de 2008 van
standaard uitlaten waarvan de Kat verwijderd was. De vergelijking is
dus niet helemaal eerlijk...
Laat je niet tegenhouden door de aan/uit reactie. ik heb het persoonlijk
nooit heel vervelend gevonden. Ik schakel gewoon een versnelling hoger of lager. Daarnaast zijn er speciale gashendels te koop die het
verschijnsel verminderen en een vaste hand helpt ook al.
Maar zoals WTR500 al schreef: proefrijden maakt alles duidelijk.
(en als die 2008 bij Goedhart staat is proefrijden geen probleem....)
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Ma, 19 Sep. 2011, 17:07 Onderwerp: |
|
|
Had je de zoekfunctie al gebruikt? Dan vind je behoorlijk wat over aan/uit en de remedies daartegen. En zie je gelijk dat dit een behoorlijk levend forum is.
Verder zijn er waarschijnlijk niet heel veel mensen te vinden die en 2008 en een 2011 hebben staan om de verschillen tussen beide machines aan te kunnen geven. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
Velox
|
Geplaatst: Di, 20 Sep. 2011, 4:24 Onderwerp: |
|
|
Het was maar om te triggeren..! En voila: het werkt!
Maar je hebt gelijk: het forum leeft wel degelijk en dat weet ik! Maar in mijn enthousiasme bleef ik de site opzoeken om te kijken of er al reacties waren maar nee!
De zoekfunctie heb ik ook al gebruikt maar niet direct een antwoord gevonden. Binnenkort ga ik proefrijden op de 2008 en dan kan ik het zelf ervaren! _________________ Cum non tum age |
|
Naar boven |
|
 |
R-yen
|
Geplaatst: Di, 20 Sep. 2011, 9:42 Onderwerp: |
|
|
Ik had de luxe om tijdens de proefrit op mijn 2008 adventure over te stappen op de 2010 adventure van de witte. Die 2010 voelde wat tammer en inderdaad minder aan/uit reactie op het gas. Ik vond, ondanks dat de 2008 een paar pk minder zou hebben, het blok wat levendiger aanvoelen.
Ik denk dat de 2010 beter zal bevallen voor de wat rustigere rijders en de mindere aan/uit reactie helpt natuurlijk offroad met het behouden van tractie. Maar aangezien ik weinig weerstand bied tegen het opzwepende karakter van de adventure, ben ik volstrekt tevreden met de 2008. Die inmiddels wel voorzien is van Akra's, maar nog niet van de bijbehorende mapping (usb-obd2 kabel is nog niet binnen). |
|
Naar boven |
|
 |
Fishbowl
|
Geplaatst: Vr, 23 Sep. 2011, 16:43 Onderwerp: |
|
|
Ik ben in het bezit van een 990 ADV van juni 2009, deze heeft ook een nieuw dashboard & zwarte swing-arm & 105Pk. Wat mij opvalt is dat de kettingspanners van het achterwiel anders zijn bij mijn 2009 ADV & de huidige 2011 ADV -> heeft daar vanwege problemen een modificatie op plaatsgevonden? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 4:02 Onderwerp: |
|
|
Fishbowl schreef: | Ik ben in het bezit van een 990 ADV van juni 2009, deze heeft ook een nieuw dashboard & zwarte swing-arm & 105Pk. Wat mij opvalt is dat de kettingspanners van het achterwiel anders zijn bij mijn 2009 ADV & de huidige 2011 ADV -> heeft daar vanwege problemen een modificatie op plaatsgevonden? |
wat is het verschil ???? foto.... of zijn ze gewoon omgedraaid. |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 10:09 Onderwerp: |
|
|
Het grootste verschil tussen een 2008 & '09-'11 blok zijn.
Andere nokken assen (vanaf 09 zijn het zelfde als de superduke en de SM)
Waterpomp (is iets gewijzigd vanaf 09)
Het '09 blok heeft iets meer pk (de 'R mapping past ook in de abs versie en dan heeft die ook 115pk )
Maar voor de rest zal het niet veel uitmaken
En rijdbaarheid: elke motor is anders dus gewoon een proefrit dan weet je het _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
|