Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
vsrrh
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 34
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 12:36 Onderwerp: standaard of hoge ruitje |
|
|
Wie heeft er ervaring met het hoge ruitje voor de smt ?. Ik heb er nu de standaard ruit op zitten en het hoge ruitje lijkt me wel wat maar ik ben ban dan nog meer met m'n kop in de turbulentie (en herrie) te zitten dan, net als bij m'n adventure. |
|
Naar boven |
|
|
Goos
Geregistreerd op: 2-8-2011 Berichten: 14 Woonplaats: Assen
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ben nieuw op dit forum maar zag je vraag staan. Heb dit voorjaar een smt 990 gekocht waar al zo'n hogere ruit opzit. Op zich bevalt me dit wel goed maar waar jij al bang voor bent is waar. Ik zit vol in de turbulentie. Misschien dat ik dit ga oplossen met een touratech spoilertje of de lagere ruit. Windbescherming is wel goed.
Groeten |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 21:45 Onderwerp: |
|
|
Als ik me niet vergis, dan is in het grote SMT topic ook het één en ander over de hoge ruit geroepen (niet gecontroleerd... ).
Ik heb een proefritje met een SMT + hoge ruit gemaakt: was niet goed... met veel gebulder en geklapper. Maar dat ligt inderdaad aan lichaamslengte en zithouding.
Twee manieren om uit te vinden of het voor jouw wel / niet werkt:
1. ruitje kopen...
2. proefritje bij dealer regelen _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 23:38 Onderwerp: |
|
|
Er is ook een hogere ruit van GiVi die net wat anders van vorm is dan die van KTM.
Zie : http://www.rad.eu/nl/c/p/23046-givi-windscherm-givi-d750s.htm
"Ik heb 'm zelf ook"
Bevalt mij goed, helemaal turbulentieloos is het echterniet en zal het ook niet worden. Als je dat wilt, moet je in de auto achter de voorruit gaan zitten....
Succes ! |
|
Naar boven |
|
|
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 11:29 Onderwerp: |
|
|
Heb deze Givi ook net binnengekregen. Zodra de voorkant weer helemaal in takt is ga ik deze proberen. Vond zowel het standaard ruitje als het toerruitje niet bevredigend. Heel benieuwd.
Dit is geloof ik een altijd terugkerend probleem. Bij mijn vorige motor (DL1000) was dit ook een "euvel". Hiervoor was toen een kloontje ontworpen door een VStrom forum genoot. Incluis het MRA ruitje met spoiler was het vrijwel ideaal. Tot 130 met de klep open ging prima.
Het idee van dat kloontje wordt ook toegepast door Palmer. Deze maken een gelijkwaardig product voor de Triumph Tiger 1050.
Mogelijk dat er iemand op het forum is die het een leuk klusje vindt om zo iets uit te denken voor de SMT. Uiteindelijk is het niet meer dan een konstruktie waarmee je ruitje meer naar boven en naar beneden kan schuiven, en waarbij je de hoek waaronder het ruitje staat kunt wijzigen.
De SMT is mogelijk wat extra lastig door de manier van bevestigen.
Hier wat meer info:
Tiger: http://palmerproducts.auto.officelive.com/wintiger.aspx
Video welke wat uitleg geeft:
http://www.youtube.com/watch?v=pHNANlO4dHM
Ook Calsci heeft wat. Met name zijn verloopstukje om de eigenzinnige bevestiging van de SMT wat makkelijker te krijgen is mogelijk iets om naar te kijken
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/KTMSMTprod.html |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 1:21 Onderwerp: |
|
|
ik begrijp het wel maar GVD wat help je zo'n mooie ktm naar de klote met zo'n scherm goldwing scherm er op |
|
Naar boven |
|
|
pvdbogaard
Geregistreerd op: 30-5-2011 Berichten: 25
|
Geplaatst: Do, 4 Aug. 2011, 10:18 Onderwerp: |
|
|
En daar ligt dus de uitdaging. Een gelijkwaardige oplossing die ook de karakteristieken van het uiterlijk niet tekort doet.
Aan de andere kant, ik zit vaker op de SMT, dan dat ik haar bewonder...
En het grote doel is, dacht ik, om die vermoeiende turbulente krachten te weren. Niet om totaal windvrij te zitten. Die turbulentie maakt het heel erg vermoeiend door --in mijn geval-- het constante lawaai dat ook met de oordop op maat niet is weg te krijgen. |
|
Naar boven |
|
|
vsrrh
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 34
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2011, 10:43 Onderwerp: |
|
|
allen dank voor de reacties. Ik heb inmiddels zelf het antwoord op de vraag gevonden door over de autobahn naar zwitserland te blahzen en terug met het standaard ruitje. Levert geen probleem op, zit prima en je stapt ook na 800km nog fris af. Dus voor mij geen hoger ruitje of goldwing geluidschermen. |
|
Naar boven |
|
|
|