lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Trans Pyreneeėn 2011 + foto's

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2011, 23:48    Onderwerp: Trans Pyreneeėn 2011 + foto's Reageer met quote

Trans Pyreneeėn 2011

Korte impressie van een top week in de Pyreneeėn,

Zie topic:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=11276.0

Afspraak is om elkaar op zaterdag te treffen in Spanje aan de Atlantic tussen 12.00 en 13.00 uur.
Motor gepakt en woensdag gaan rijden, 3 dagen om op me gemak erheen te rijden. Jammer dat het daarvan 2 dagen regent en de gedachte me bekruipt “waar ben ik aan begonnen”. Maar oke al het goede zal nog komen.

Zaterdag sta ik om 12.00 uur klaar, komt er nog iemand?????. Of is het een joke.
Na een half uur de initiatief nemers Frosti en Greystoke even later Christian. Zo, hier blijft het bij, enkele afzeggers en de rest gaat rechtstreeks naar camping 1.
Oke starten en op weg met vier man.
Na 20 km een bak koffie om daarna offroad te gaan, voor mij alweer 1.5 jaar geleden. Zouden rustig starten met een iets lastiger single track.
Nou na 15 min de eerst hillclimb wat een verkeerd pad was, draaien op de helling met behulp van elkaar. PFFF verder met de singletrack, Frosti voor en viel stil op een bemoste en gladde helling, ook hier steunen en duwen om de motoren 1 voor 1 boven te krijgen.



Zo verder op een bospad met wat blubber bakken, waarvan 1 door mij verkeerd ingeschat wat me met een noodsprong van de moto behoedde voor een sterke afdaling van 30 meter. Met hulp de moto rechtop en verder naar de camping.
Christian en ik keken elkaar aan gaat dit 7 dagen zo?
S’avond komen er nog bij Bosrakker, Raf, Manu en Herwig en zijn we complet.

Zondag.
Inpakken en de hele groep gaat van start. Ga lekker achteraan rijden zodat ik kan zien hoe dat cluppie rijd. Gelijk tijd om de tracks op mijn kaart materiaal te beoordelen of alles werkt zoals ik verwacht.

Eind van de ochtend zetten F en G de moto aan de kant voor over leg, de FLOW zit er niet in.



Klopt een groep van 8 man is te groot, opsplitsen dus.
1 Frosti en Greystoke (2x bmw XC)
2 Bosrakker (bmw 100GS), Herwig (varadero) en Raf (bmw 1100 gs)
3 Manu (africa twin), Christian (yamaha 660 tenere) en ik (Marc KTM 990)
Prima, ga nu zelf de track lezen en voor rijden.
WOW de flow is gelijk terug zonder iemand voor me die afleid. We denderen zeker een kwartier lang over een prachtige track tot een 3 splitsing, fok wat nu zie geen track meer op me gps. Even alle kwaliteiten samenvoegen van drie onbekenden van elkaar, terug naar vertrek punt. Waren al na 200 meter de eerste afslag voorbij gedenderd. Rijden met 3 groepen zorgde ervoor dat ieder beter zijn eigen tempo en ritme kon volgen. Per dag etappe blijf je elkaar tegen komen.





Maandag.
Bijna iedereen fit uit bed voor vervolg.
Herwig en Raf besluiten om samen on road verder te gaan.
Dit is namelijk ook het concept van de reis. Tracks en campings zijn vastgelegd, ga lekker rijden en we ontmoeten elkaar wel onderweg en op de camping.
Bosrakker sluit bij ons aan. Herwig en Raf rijden later nog enkele stuk offroad mee.

Verder worden er alleen maar fantastische offroad tracks gereden van verschillende moeilijkheid graad. Stukken om snelheid te maken en technische.
Mooi paden boven de boomgrens volop offroad hairpins.
Stukken over de weg waren ook om te smullen, bochten bochten enz.

FOTO'S: https://picasaweb.google.com/101999673465295518543/2011TransPyreneeen?authuser=0&feat=directlink

Ik kan spreken over bijzonder geslaagd evenement waarbij ik fantastisch offroad heb gereden en me moto heb gebruikt waarvoor hij gemaakt is. Samenstelling van de groep pakte goed uit, ieder heeft het naar zijn zin gehad.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2011, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hé Mark,

ZItten erg mooie paadjes bij! Waarom liepen jullie zo aan die moters te sleuren op die droge helling? Te rul of wat anders dat ik niet op de foto's waarneem?

Groet, EP

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif