lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 valt af en toe stil
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
ik snap nog steeds niet hoe je motor kan stilvallen met blokkerend achterwiel: De motor valt toch alleen stil als je de koppeling ingetrokken hebt... anders rolt ie gewoon door hoor, ook al heeft ie geen ontsteking: Probeer maar als je onderweg de killswitch gewoon even activeert: dan staat echt niet neteen je achterwiel stil!


Dr. Bean,

Bovenstaande klopt, maar als je terugschakeld, heb je niet meteen in de gaten dat de motor afslaat, dus na terugschakelen laat je de koppeling weer opkomen door de compressie blokkeert het zaakje. De de hoge compressie moet je terug koppelen en starten, dan loopt ie weer, ik hoopte dat het achterwiel zou gaan draaien en zodoende de motor weer op gang te krijgen. Helaas teveel comressie en dus rokende achterband.

Wat de tips betreft, dank hiervoor, ik zal deze doorgeven aan de dealer, zelf helaas veel goede wil maar absoluut geen technisch inzicht.

Groet'n
Wim aka snicker

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

snicker schreef:
Bovenstaande klopt, maar als je terugschakeld, heb je niet meteen in de gaten dat de motor afslaat, dus na terugschakelen laat je de koppeling weer opkomen door de compressie blokkeert het zaakje. De de hoge compressie moet je terug koppelen en starten, dan loopt ie weer, ik hoopte dat het achterwiel zou gaan draaien en zodoende de motor weer op gang te krijgen. Helaas teveel comressie en dus rokende achterband.
Ik heb hetzelfde ook al voorgehad. Ik dacht de motor terug in gang te krijgen door gewoon te koppelen maar dan blokkeert het achterwiel. Blijkbaar strubbelt het LC8-blok heel fel tegen. Ik denk dat je hem echt in een heel hoge versnelling moet zetten voor dat je hem gestart krijgt zonder blokkerend wiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

niet koppelen bij het schakelen, dat hept smiley grin2
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2011, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het laatst bij de dealer hier ook over gehad en deze vertelde dat alle LC8 injectie modellen hiermee kampen en ze niet weten wat het nou precies is. Ik heb een Rekluse erin en bij mij slaat ie nooit af, hij valt wel stil maar doordat de Rekluse gelijk ontkoppeld blijft de motor draaien. Het is altijd bij een zeg maar stationair toerental, bij het weg rijden of vanaf lage snelheid accelereren. Ik vind het alleen een probleem als ik een (scherpe) bocht/draai maak, anders staat het alleen maar lullig grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2011, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

De dealer heeft misschien wel gelijk. Die van mij viel vaak stil na plotseling gas dichtdraaien. Dan rook ik soms benzine. De motor is op de rollenbank geweest voor fijnafstelling. Dat ding stond in de lage toerentallen te rijk. Sinds de afstelling is het niet meer voorgevallen.

Groeten, EP

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Petjepat



Geregistreerd op: 3-9-2019
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Za, 5 Okt. 2019, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft er iemand al een oplossing voor dit probleem, ik heb er ook mee te kampen, erg vervelend en ook best link
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:
Ik heb het laatst bij de dealer hier ook over gehad en deze vertelde dat alle LC8 injectie modellen hiermee kampen en ze niet weten wat het nou precies is. Ik heb een Rekluse erin en bij mij slaat ie nooit af, hij valt wel stil maar doordat de Rekluse gelijk ontkoppeld blijft de motor draaien. Het is altijd bij een zeg maar stationair toerental, bij het weg rijden of vanaf lage snelheid accelereren. Ik vind het alleen een probleem als ik een (scherpe) bocht/draai maak, anders staat het alleen maar lullig grin3



Welke dealer is dit geweest?
Heb nog nooit gehoord dat dit een standaard probleem is book2

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

EP schreef:
De dealer heeft misschien wel gelijk. Die van mij viel vaak stil na plotseling gas dichtdraaien. Dan rook ik soms benzine. De motor is op de rollenbank geweest voor fijnafstelling. Dat ding stond in de lage toerentallen te rijk. Sinds de afstelling is het niet meer voorgevallen.

Groeten, EP

Afstellen?
Er is toch een manier om een 990 af te regelen? Wat was het ook al weer... starten en een kwartier op ralenti laten draaien? Zoiets toch...

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:

Afstellen?
Er is toch een manier om een 990 af te regelen? Wat was het ook al weer... starten en een kwartier op ralenti laten draaien? Zoiets toch...


Ja, dat is het "inleren" iets wat de dealer nieuw uit de krat doet,
maar wat ook later nog wel een keer of meerdere keren gedaan kan worden.
er gebeuren dan diverse dingen, oa het opnieuw basispositie geven van de kleppen in het gasklephuis.
Procedure is motor starten zonder het gas aan te raken, en 15 min (niet minder) liefst op de middenbok stationair laten draaien.
ik deed dat het liefst op het industrie terrein op mijn werk, om thuis de buren daar niet mee lastig te vallen grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft alleen weinig of geen effect tenzij je ook met de computer er aan van te voren de adaptatie waarden reset.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Albertus



Geregistreerd op: 15-1-2017
Berichten: 2
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Apr. 2021, 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hey jongens , ik had ook een probleem met stilvallen en nu weet ik waar het bij mijn adventure 990r aan ligt , Ging steeds vaker stilvallen en ten einde raad heb ik hem op de bok stander gezet en op contact gezet , na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat als ik met het stuur wiebelde het wijzertje en ledjes aan en uit gingen .
Kappen eraf gedraaid en verder zoeken , kwam ik erachter dat er een losse draad onder het contact slot zat , deze heb ik weer vastgezet en probleem met stilvallen uitvallen display is voorbij , in deze draad zat nog een soldering dus was het niet de eerste keer dat dat gebeurt is .
Dus even in de gaten houden thumbsup

_________________
KTM 950s
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif