Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ik snap nog steeds niet hoe je motor kan stilvallen met blokkerend achterwiel: De motor valt toch alleen stil als je de koppeling ingetrokken hebt... anders rolt ie gewoon door hoor, ook al heeft ie geen ontsteking: Probeer maar als je onderweg de killswitch gewoon even activeert: dan staat echt niet neteen je achterwiel stil!
|
Dr. Bean,
Bovenstaande klopt, maar als je terugschakeld, heb je niet meteen in de gaten dat de motor afslaat, dus na terugschakelen laat je de koppeling weer opkomen door de compressie blokkeert het zaakje. De de hoge compressie moet je terug koppelen en starten, dan loopt ie weer, ik hoopte dat het achterwiel zou gaan draaien en zodoende de motor weer op gang te krijgen. Helaas teveel comressie en dus rokende achterband.
Wat de tips betreft, dank hiervoor, ik zal deze doorgeven aan de dealer, zelf helaas veel goede wil maar absoluut geen technisch inzicht.
Groet'n
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 21:35 Onderwerp: |
|
|
snicker schreef: | Bovenstaande klopt, maar als je terugschakeld, heb je niet meteen in de gaten dat de motor afslaat, dus na terugschakelen laat je de koppeling weer opkomen door de compressie blokkeert het zaakje. De de hoge compressie moet je terug koppelen en starten, dan loopt ie weer, ik hoopte dat het achterwiel zou gaan draaien en zodoende de motor weer op gang te krijgen. Helaas teveel comressie en dus rokende achterband.
| Ik heb hetzelfde ook al voorgehad. Ik dacht de motor terug in gang te krijgen door gewoon te koppelen maar dan blokkeert het achterwiel. Blijkbaar strubbelt het LC8-blok heel fel tegen. Ik denk dat je hem echt in een heel hoge versnelling moet zetten voor dat je hem gestart krijgt zonder blokkerend wiel. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 22:21 Onderwerp: |
|
|
niet koppelen bij het schakelen, dat hept _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2011, 0:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het laatst bij de dealer hier ook over gehad en deze vertelde dat alle LC8 injectie modellen hiermee kampen en ze niet weten wat het nou precies is. Ik heb een Rekluse erin en bij mij slaat ie nooit af, hij valt wel stil maar doordat de Rekluse gelijk ontkoppeld blijft de motor draaien. Het is altijd bij een zeg maar stationair toerental, bij het weg rijden of vanaf lage snelheid accelereren. Ik vind het alleen een probleem als ik een (scherpe) bocht/draai maak, anders staat het alleen maar lullig |
|
Naar boven |
|
|
EP
Geregistreerd op: 3-10-2008 Berichten: 161 Woonplaats: Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2011, 18:04 Onderwerp: |
|
|
De dealer heeft misschien wel gelijk. Die van mij viel vaak stil na plotseling gas dichtdraaien. Dan rook ik soms benzine. De motor is op de rollenbank geweest voor fijnafstelling. Dat ding stond in de lage toerentallen te rijk. Sinds de afstelling is het niet meer voorgevallen.
Groeten, EP _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
|
Petjepat
Geregistreerd op: 3-9-2019 Berichten: 4
|
Geplaatst: Za, 5 Okt. 2019, 13:40 Onderwerp: |
|
|
Heeft er iemand al een oplossing voor dit probleem, ik heb er ook mee te kampen, erg vervelend en ook best link |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 9:14 Onderwerp: |
|
|
SirCrow schreef: | Ik heb het laatst bij de dealer hier ook over gehad en deze vertelde dat alle LC8 injectie modellen hiermee kampen en ze niet weten wat het nou precies is. Ik heb een Rekluse erin en bij mij slaat ie nooit af, hij valt wel stil maar doordat de Rekluse gelijk ontkoppeld blijft de motor draaien. Het is altijd bij een zeg maar stationair toerental, bij het weg rijden of vanaf lage snelheid accelereren. Ik vind het alleen een probleem als ik een (scherpe) bocht/draai maak, anders staat het alleen maar lullig |
Welke dealer is dit geweest?
Heb nog nooit gehoord dat dit een standaard probleem is _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 18:51 Onderwerp: |
|
|
EP schreef: | De dealer heeft misschien wel gelijk. Die van mij viel vaak stil na plotseling gas dichtdraaien. Dan rook ik soms benzine. De motor is op de rollenbank geweest voor fijnafstelling. Dat ding stond in de lage toerentallen te rijk. Sinds de afstelling is het niet meer voorgevallen.
Groeten, EP |
Afstellen?
Er is toch een manier om een 990 af te regelen? Wat was het ook al weer... starten en een kwartier op ralenti laten draaien? Zoiets toch... _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 21:15 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: |
Afstellen?
Er is toch een manier om een 990 af te regelen? Wat was het ook al weer... starten en een kwartier op ralenti laten draaien? Zoiets toch... |
Ja, dat is het "inleren" iets wat de dealer nieuw uit de krat doet,
maar wat ook later nog wel een keer of meerdere keren gedaan kan worden.
er gebeuren dan diverse dingen, oa het opnieuw basispositie geven van de kleppen in het gasklephuis.
Procedure is motor starten zonder het gas aan te raken, en 15 min (niet minder) liefst op de middenbok stationair laten draaien.
ik deed dat het liefst op het industrie terrein op mijn werk, om thuis de buren daar niet mee lastig te vallen _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 7 Okt. 2019, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Heeft alleen weinig of geen effect tenzij je ook met de computer er aan van te voren de adaptatie waarden reset. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Albertus
Geregistreerd op: 15-1-2017 Berichten: 2 Woonplaats: Emmen
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2021, 11:53 Onderwerp: |
|
|
Hey jongens , ik had ook een probleem met stilvallen en nu weet ik waar het bij mijn adventure 990r aan ligt , Ging steeds vaker stilvallen en ten einde raad heb ik hem op de bok stander gezet en op contact gezet , na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat als ik met het stuur wiebelde het wijzertje en ledjes aan en uit gingen .
Kappen eraf gedraaid en verder zoeken , kwam ik erachter dat er een losse draad onder het contact slot zat , deze heb ik weer vastgezet en probleem met stilvallen uitvallen display is voorbij , in deze draad zat nog een soldering dus was het niet de eerste keer dat dat gebeurt is .
Dus even in de gaten houden _________________ KTM 950s |
|
Naar boven |
|
|
|