Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 0:41 Onderwerp: |
|
|
Hoi Steven
Wat googlen levert op dat dat boutje 80 mm moet zijn, en die van jou was 74 mm .... _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 13:05 Onderwerp: |
|
|
damn... dan heb ik de verkeerde meegestuurd!!
Ik begrijp al waar dat fout is gegaan toen ik deze maakte, als je blok open ligt/geen carter deksel heeft, hoeft ie niet zo lang te zijn...
Ach, je had een voorbeeld en zag dat ie heeeeel makkelijk na te maken was! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 14:18 Onderwerp: |
|
|
ach, het meeste werk was het op en neer fietsen naar de Praxis _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2011, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Shit, na 5 maanden terug bij af: na een week al slecht starten, nu weer hetzelfde .. startmotor draait wel, maar da's alles. Reparatie is nu niet zo moeilijk, maar blijkbaar is de root cause niet gevonden.
Wat kan er voor zorgen dat die tonnetjes zo snel slijten? iemand een idee? _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2011, 23:17 Onderwerp: |
|
|
snowball schreef: | Shit, na 5 maanden terug bij af: na een week al slecht starten, nu weer hetzelfde .. startmotor draait wel, maar da's alles. Reparatie is nu niet zo moeilijk, maar blijkbaar is de root cause niet gevonden.
Wat kan er voor zorgen dat die tonnetjes zo snel slijten? iemand een idee? |
5 maanden is erg kort maar je vrijlooptandwiel zal ingeslagen zijn net zoals je vliegwiel. Ik heb een complete set overgenomen verleden maand.
Bij mij hielden ze het 15 maanden uit. ( alleen de vrijloop vervangen , de tonnetjes dus )
Ik heb nog een spiksplinternieuw vrijlooptandwiel liggen en een spiksplinter nieuwe vrijloop. Mag weg tegen kostprijs. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 14 Sep. 2011, 0:58 Onderwerp: |
|
|
ik stuur je een pb! _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 17:00 Onderwerp: |
|
|
Zo, er zit weer een verse set in! Nu uit een superduke uit 2006, hopelijk is het waar dat die slijtvlakken van de latere modellen beter zijn.
Probleem is dat het vliegwiel zo verdomd duur is (die tonnetjes als set via BMW en dat vrijloopwiel vallen nu wel mee). Aangezien ik nu al 2 vliegwielen heb liggen ga ik eens experiementeren met polijsten (maar ik hoop het niet meer nodig te hebben!) _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 18:40 Onderwerp: |
|
|
Heeft iemand fotoos van gemaakt van deze reparatie? Ben namelijk wel benieuwd.
Heb toen, onder garantie, een heel nieuw gebeuren gekregen. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 18 Sep. 2011, 23:10 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Heeft iemand fotoos van gemaakt van deze reparatie? Ben namelijk wel benieuwd.
Heb toen, onder garantie, een heel nieuw gebeuren gekregen. |
Als dat het geval is ben je klaar.
Ik heb begrepen dat die stuk gaan een hardingsfout in het materiaal hebben _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 21 Sep. 2011, 10:30 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Heeft iemand fotoos van gemaakt van deze reparatie? Ben namelijk wel benieuwd.
Heb toen, onder garantie, een heel nieuw gebeuren gekregen. |
Hoi Koen,
gewoon dit topic weer van het begin af aan lezen (meeste foto's staan op pagina 3), het was weer exact hetzelfde.
Resultaat van de beschadegingen deze keer, eerst vrijloopwiel:
en dan vliegwiel:
Moeilijk te zien op de foto, maar de vlakkenzijn flink beschadigd, voelen ruw aan. Ik ga proberen ze te polijsten (dus als iemand een keer een vliegwiel nodig heeft .. ). Ook de tonnetjes waren aan beide kanten beschadigd natuurlijk.
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 21 Sep. 2011, 21:16 Onderwerp: |
|
|
Tja , ik ben de reserve spullen al kwijt. Nog een slachtoffer meldde zich
Lijkt wel vrijlloop aandrijvingen te regenen.
Als de slijtdelen degelijk gehard zouden zijn zou er niets kapot lopen. Eigenlijk diep triest dat KTM zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Schande voor zo een dure fiets. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 21 Sep. 2011, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Ik zag het net. Volgens mij heb ik zelf nog gevraagd om hem op te voeren als waardevolle reparatie
Ik word ook al een dagje ouder ... _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Zo, 24 Nov. 2013, 12:13 Onderwerp: |
|
|
Gisteren ook mijn startkoppeling vervangen. Kon het gereedschap lenen van RB motoren uit de Bilt. Ik heb dat motorblokkeerboutje gebruikt en het geeft toch wel een raar gevoel dat je vervolgens zoveel kracht moet uitoefenen op zo'n boutje, eigenlijk meer een draadeindje,
om je vliegwiel los te draaien. Na ff het te stoken schoot ie overigens vrij gemakkelijk los.
Wat mij opviel is dat de tonnetjes nagenoeg niet beschadigd waren maar dat de staaldraad eromheen gelubberd was, net als toendertijd bij de lc4. Zal eens kijkeN of ik ergens dergelijke staaldraadjes kan bemachtigen om de ring proberen te repareren . Die van mij start weer als een nieuwe...gelukkig. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 24 Nov. 2013, 12:50 Onderwerp: |
|
|
Mooi, goed om te horen dat het gelukt is. Toch fijn als je dat gereedschap even ergens lenen kan! _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
|