lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

startmotoraandrijving kapot
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

@ouwe geert
Ik had idd een AT hiervoor. Geen verkeerd woord over de AT, was een lekkere motor (ik ben echt niet de enige hier die van een TA of AT komt). Dit soort dingen heb ik met de AT nooit gehad idd (maar de AT was een beetje tam, vermogen was daar ingeruild voor reliability, gewoon een andere ontwerpfilosofie).

Wanneer ik de het vliegwiel binnen heb (niet nieuw gelukkig wink2 kan ik het gaan de monteren en monteren.

@dr Bean,
volgens mij zit er geen spie in hoor (zie ik ook niet op de foto in het wphb, pag 5-18). Het is een conische as, er zit ook wel loctite 648 op (de verbinding as-vliegwiel bedoel ik). Maar ik zie het vanzelf wanneer die uit elkaar gaat.

De pressure bolt en de de puller kreeg ik van Lemmens gewoon te leen mee naar huis, dat is dan wel weer erg schappelijk!!

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

das idd tof van ze. Wij zijn ook heel benieuwd, dus maak wat plaatjes smiley.

Ik heb het zelf nooit los gehad hoor.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
@ouwe geert
Ik had idd een AT hiervoor. Geen verkeerd woord over de AT, was een lekkere motor (ik ben echt niet de enige hier die van een TA of AT komt). Dit soort dingen heb ik met de AT nooit gehad idd (maar de AT was een beetje tam, vermogen was daar ingeruild voor reliability, gewoon een andere ontwerpfilosofie).

Wanneer ik de het vliegwiel binnen heb (niet nieuw gelukkig wink2 kan ik het gaan de monteren en monteren.

@dr Bean,
volgens mij zit er geen spie in hoor (zie ik ook niet op de foto in het wphb, pag 5-18). Het is een conische as, er zit ook wel loctite 648 op (de verbinding as-vliegwiel bedoel ik). Maar ik zie het vanzelf wanneer die uit elkaar gaat.

De pressure bolt en de de puller kreeg ik van Lemmens gewoon te leen mee naar huis, dat is dan wel weer erg schappelijk!!

groeten,

Jos


Dag Jos,

De AT was inderdaad een stuk tammer, maar desondanks heb ik met de Ktm minder 'momenten' . Komt dat nou omdat ik rustiger rij ....voorzichtiger? Ik heb sterk het gevoel dat in geval van een verkeerde inschatting de KTM gemakkelijker te corrigeren is! Dus daardoor meer actieve veiligheid. Maar ook ik wil niks verkeerds horen over de Twinn.

Er is inderdaad geen spie aanwezig! Toen ik er een opmerking over maakte tegen de monteur(ik was 'toevallig' bij de demontage), werd ik eigenlijk uitgelachen. De krachten zouden te groot worden voor een spie...... Maar de AT had wel een
spie..... shocked3 en een veel zwaarder vliegwiel!
Sterkte met sleutelen!
Oh ja check wel even of jouw nieuwe vliegwiel de juiste conus heeft. Bij mijn 2003 was dat dus het probleem. Conus vliegwiel en krukas moet natuurlijk excact gelijk zijn...........

Moi, Wout

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Op latere producties id die spie wel gekomen hoor. Ik denk daarom dat een nieuwer vliegwiel van een sloper nog wel eens niet zou kunnen passen, ik kan me voorstelen dat naast een spie, ook de conische passing iets is aangepast. Het vliegwiel wat nu onderweg is heeft ook geen spiebaan dus de kans dat die niet gaat passen is wel heel erg klein Smile

Suc6 met monteren vanavond! En als er ergens loctite MOET worden gebruikt, dan is het wel aan het vliegwiel Smile Dat is het laatste wat je door je blok heen wil laten rammelen!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dachten we alles klaar te hebben, kunnen we geen inbus sleutel 14 vinden.. tja, dan houdt het op natuurlijk rolleyes2
Morgen niewue kansen..

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Mei. 2011, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, alles is gerepareerd. Viel achteraf reuze mee. Inderdaad precies het werkplaatshandboek volgen en je komt er wel. Lastige was het blokkeren van de krukas (boutje wat ik had was net te kort ..).
Het probleem waren idd de tonnen van de vrijloopkoppeling. Die zijn zoals Steven aangaf waarschijnlijk ook los te vervangen, of zoals highrider aangaf als unit bij BWM te bestellen, maar ik heb er het complete vervangende vliegwiel/vrijloopkoppeling ingezet (van Steven). Wat wel opviel is dat de conische vlakken van zowel de as als het vliegwiel beschadigd waren.
Meteen ook olie en filter ververst, carburaturs schoongemaakt en gesynchroniseerd, alles loopt weer perfect nu!

wat foto's:

Vliegwiel loshalen. Eerst warmgestookt, ging heel makkelijk


Beschadegingen op de krukas (conisch deel). Zat ook binnen aan het vliegwiel


vrijlooplager (nu nog niets aan te zien)


de afgesloten tonnen (niet alle, maar wel meer dan 1)



groeten, Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

De tonnen zijn afgeslagen omdat de veer teveel speling heeft. (zie laatste foto)

Volgens mij gaat eerst de veer stuk - of wordt langer zoals bij jou - en slaan vervolgens de tonnen in.

Als ie begint te slaan met starten kan je dus de veer inkorten.

Ik had ook net zoals jij van de vreemde slijtplekken op de conische as. Dat baart me toch een beetje zorgen

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Ben blij voor je dat het is gelukt, weer een ervaring rijker/armer.

Wat heb je warm gestookt, ik neem aan de imbusbout??

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

mooie plaatjes, goed verhaal, mooie forumtoevoeging!


weet je zeker dat het beschadiging is op de as, en geen keiharde loctite?

lijkt er dan toch op dat het vliegwiel een beetje werkt: Anderzijds: hij zat toch wel echt goed klem vast meen ik uit je verhaal te horen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

@highrider, dr Bean,
Ik denk niet dat van de loctite is, ik kan het ook niet verklaren. Maar nu zit er weer een "schoon" vliegwiel op. Nu met loctite en het juiste moment, ik kan me niet voorstellen dat die slipt

@koen,
idd met een verf-fohn de imbusbout verhit. Ging heel makkelijk!

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

@Dr_Bean, Misschien kun je een "sticky" maken waarin alle waardevolle verhalen over onderhoud/reparatie kwijt kunt. (Beheerd door iemand met verstand van zaken). balloon3
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mei. 2011, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Euhm ja, goed idee:

zowiets:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=38350#38350

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Mei. 2011, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Vakman thumbsup
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
brambram



Geregistreerd op: 7-8-2009
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2011, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
@highrider, dr Bean,
Ik denk niet dat van de loctite is, ik kan het ook niet verklaren. Maar nu zit er weer een "schoon" vliegwiel op. Nu met loctite en het juiste moment, ik kan me niet voorstellen dat die slipt

@koen,
idd met een verf-fohn de imbusbout verhit. Ging heel makkelijk!

groeten,

Jos


Goed gedaan Jos! Petje af.

Groeten,

Bram
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Heeeee Jos,
Mooi dat het weer werkt naar behoren!!

'''Lastige was het blokkeren van de krukas (boutje wat ik had was net te kort ..). ''

Weet je zeker dat je op de juiste posietie zat? de bout is bewust op lengte. Er zijn maar 2 plaatsen waar je het vliegwiel mag blokkeren, de andere gaatjes zijn dieper en mag je niet gebruiken (en past mijn boutje dus ook niet op!!)

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif