lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dagje folembray en bandentest
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

de standaard scorps zijn goed voor allroad, maar met het 21 voorwiel liep ze mij toch wel erg veel naar buiten bij snelle bochten... lijkt me niet fijn op circuit. 19 is al veel beter... daar road attacs op is denk ik de beste combi die mogelijk is... of je moet naar 17 gaan maar dat vind ik niet bij deze moto passen.

mss moeten we ns een gezamelijke trackday organiseren, allemaal ktm adv's

gelijke wapens devil lijkt me geweldig thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
TRX

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Van dat naar buiten lopen heb je 100% gelijk, dat voel je wel bij het echt hard gaan, moto drift precies op 2 wielen naar buiten (werd trouwens bevestigd door de superduke rijder achter mij grin3 ).

Heb verleden jaar trouwens gereden met een adv. op 2 x 17" wielen en originele vering maar das nefast voor de grondspeling. Was de moto van een kameraad waarmee ik eens 1 sessie mocht rijden en reed in de 2e ronde al de voetsteuntjes aan de grond stars (en de knie).

Jammer genoeg geen foto van in een rechterbocht, ging daar stuk platter dan in deze snelle linkerbocht.

ivanbase

BerichtGeplaatst: Do, 28 Apr. 2011, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

mooie pic.

dat grondspelingsprobleem heb ik met de hoge gelukkig niet. zelfs niet met duo...
de zijkant van de botten slijten wel, maar daar heb je gelukkig sliders voor nice
Naar boven
hanske

BerichtGeplaatst: Do, 28 Apr. 2011, 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke verhalen en ervaringen. Wat is de volgende test, een gsxr1000 K5 op 21 inch noppenbandjes in de woestijn van Tunesie met als hoogtepunt een "Desert-Jump".
Ik kijk er in ieder geval al vast naar uit, vooral dan de reacties daarop. evilgrin evilgrin evilgrin

ivanbase

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 28 Apr. 2011, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

hanske schreef:
Leuke verhalen en ervaringen. Wat is de volgende test, een gsxr1000 K5 op 21 inch noppenbandjes in de woestijn van Tunesie met als hoogtepunt een "Desert-Jump".
Ik kijk er in ieder geval al vast naar uit, vooral dan de reacties daarop. evilgrin evilgrin evilgrin

neh, ik verwacht eerder iemand op een 950sm die zich hopeloos belachelijk maakt als ie een adventure probeert te volgen.
Naar boven
Rob Motard

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 28 Apr. 2011, 11:16    Onderwerp: Re: Dagje folembray en bandentest Reageer met quote

TRX schreef:
rene+adventure schreef:
Rob Motard schreef:

Tot slot nog de ronden tijden en wat fotos
meeste ronden zaten schat ik rond de 1 min 6 a 1 min 8
beste ronden tijd 1min 3.70

En nog een woordje van dank aan René voor de achterste remblokken. merci René merci!!!

Wow de rondetijden zijn dezelfde als mannen met Racers. Kan me voorstellen dat veel gasten met een Racer op hun neus kijken als Rob met zijn ktm adventure hen de loef afsteekt thumbsup

Graag gedaan Rob. Mooi om te lezen dat je een mooie dag hebt gehad.

Niet overdrijven hé, ik reed verleden jaar met mijn motorisch standaard Thundercat constante 58's en als beste een 57.25 wink3 . Dit jaar met de R6 daar proberen onder te duiken, zal niet makkelijk worden want die 57.25 was toch wel een scherpe tijd grin2 .

Is zeker geen super tijd hoor en de adv kan volgens mij nog meer aan. Het ben ik die de grans is op dit moment. Maar ben er tevrede mee voor een eerste keer op folembray en een eerste keer vrij rijden.

in zolder hoop ik rond de 2 minuten te komen. weet niet of da lukt.

Oefenen dus. maar met een deel ktm's lijkt me da indedaad extra leuk dus zo een dagje samen sjezen zie ik helemaal zitten.

TRX

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 28 Apr. 2011, 17:13    Onderwerp: Re: Dagje folembray en bandentest Reageer met quote

Rob Motard schreef:

Is zeker geen super tijd hoor en de adv kan volgens mij nog meer aan. Het ben ik die de grans is op dit moment. Maar ben er tevrede mee voor een eerste keer op folembray en een eerste keer vrij rijden.

in zolder hoop ik rond de 2 minuten te komen. weet niet of da lukt.

Oefenen dus. maar met een deel ktm's lijkt me da indedaad extra leuk dus zo een dagje samen sjezen zie ik helemaal zitten.

2 minuten op Zolder moet zeker lukken met die velgen. Verleden jaar met de MR triathlon had ik een richttijd van 2.10 opgegeven maar moest iedere keer 10 à 12 sec stapvoets rijden grin3 .

dirk pauwels

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie rondetijden.....Heb nooit in folembray gereden, ik ken enkel zolder, en Franchorchamps en croix.
Destijds waren de allroad banden nog niet wat ze nu zijn dus een ritje met de tiger op TX66 op Franchorch was zeer laxatief.... wreck
Met een 900SS ging het al wat beter.....

De combinatie van een 110-80-19 vooraan en een 180-55-17 achteraan lijkt me een beetje raar....
Ik neem aan dat je dan achteraan op een 5.5" velg staat (anders is je band echt wel te breed voor die velg) en vooraan op een 2.75"? Ik zou persoonlijk dan volgende keer proberen met een 170-60 achteraan, die gaat minder bol liggen.
en wat meer druk steken, 2.1 /2.3 of zo? en je vering een pak harder zetten, scheelt ook in banden slijtage

Volgens mij ga je nog sneller zijn door vooraan met een 17" te rijden, met 120-70, heb je ook meer keuze in banden. Minder grondspeling, meer er naast gaan hangen dan smiley2

De roadsmart is wel een wegband, toevallig verkrijgbaar in allroad maten, maar hij is niet echt zo geschikt voor circuit denk ik

Mooie hobby toch hé 2thumbsup

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

ahzo, dat van de roadsmart wist ik niet.
leek mij een allroad met het profiel en de beschrijving op mopedreifen... had natuurlijk alleen naar de voorband en niet naar de achterband gekeken. desalniettemin geen ideale straat/circuitband lijkt me.

de 110 past perfect om een 2.5 velg hoor... 2.75 kan wel maar staat wat platter...

http://www.conti-online.com/generator/www/nl/nl/continental/motorfiets/algemeen/downloads/hidden/download/handbuch_uv.pdf

als je onderaan deze lijst gaat kijken vind je straat - endurobanden enz... met de ideale velgmaat in het vet gedrukt met daarachter de afmetingen van deze band ... opgepompt en nieuw.

mooie sport idd pleased
Naar boven
Rob Motard

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 30 Apr. 2011, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

even een filmpje van toen

http://www.youtube.com/watch?v=XO-kpIzOz1g

ivanbase

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2011, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Great shit duude!!!

mooi circuit... me soo jealous.
Naar boven
TRX

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2011, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
Great shit duude!!!

mooi circuit... me soo jealous.

Idd wel een plezant circuit, als je de lay-out ziet denk je van : stars , maar éénmaal je aan het rijden bent thumbsup laugh2 .

rkv

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 5 Mei. 2011, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Rob,

Mijn ex excel wielen 19'' 17'' bevallen je dus goed. Goed om te lezen.

Inmiddels heb ikzelf na lang dubben vorig jaar toch weer een adventure uit 2010 gekocht.
Ook heb ik weer een setjes 19'' 17'' wielen gekocht en heb daar dunlop roadsmart sportmax onder liggen. 110/80/19 en 180/55/17.

Op 25 mei ga ik voor het eerst een dagje crt op assen rijden. Als dit mij een beetje bevalt dan ben ik ook zeker in the mood om vaker het circuit op te gaan, dus jou voorstel cq uitnodiging maak ik graag gebruik van. Om met een stel ktm adv over een circuit te gaan lijkt mij erg gaaf.

mvg, Ramon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2011, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

leuke foto van de dag

foto 1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  230.44 KB
 Weergegeven:  314 keer

foto 1.jpg

TRX

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2011, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Eergisteren op mijn 'buikschuiver' een 56,76 gereden, maar wel niet op scorpions maar op plakkerige slicks grin .
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: