Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Ma, 28 Mrt. 2011, 23:24 Onderwerp: DNA Luchtfilter |
|
|
Wie heeft hier ervaring mee?
http://www.e-dnafilters.com/Product.asp?ID=695
DNA zelf claimt een hogere airflow en betere prestaties in stoffige condities.
Ervan uitgaand dat een standaard luchtfilter een 40-tal euro kost heeft deze herbruikbare zichzelf snel terugbetaald, nee? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Ma, 28 Mrt. 2011, 23:44 Onderwerp: |
|
|
"Performance luchtfilters" leveren nauwelijks of niets op bij de lc8'en als ik het zo lees.
Daarnaast heb ik toch nog altijd het idee dat ze minder goed filteren dan een originele papieren filter.
Ik zou eerder voor een wasbare pre-filter icm de originele filter gaan. Dan heb je een goede filtering van de lucht en moet je de originele filter ettelijke malen minder vaak vervangen. |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 29 Mrt. 2011, 9:32 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: | "Performance luchtfilters" leveren nauwelijks of niets op bij de lc8'en als ik het zo lees.
Daarnaast heb ik toch nog altijd het idee dat ze minder goed filteren dan een originele papieren filter.
Ik zou eerder voor een wasbare pre-filter icm de originele filter gaan. Dan heb je een goede filtering van de lucht en moet je de originele filter ettelijke malen minder vaak vervangen. |
Idd, een herbruikbare prefilter (unifilter) zou ook mijn advies zijn. Gemakkelijk uitwasbaar en zit zo terug op zijn plaats. Gewoon filter komt er behoorlijkl proper uit na 1000en kms zand en stof en de motor loopt lekker... _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 29 Mrt. 2011, 16:37 Onderwerp: |
|
|
Prefilter wil zeggen dat het opbergvakje sneuvelt ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2011, 7:47 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Prefilter wil zeggen dat het opbergvakje sneuvelt ? |
Nee hoor, alles blijft netjes zitten. Alleen de snorkel gaat eruit en wordt vervangen door de filter. _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 11:23 Onderwerp: |
|
|
Het originele filter kun je gewoon bij de automaterialenzaak bestellen. Staat namelijk een MAN (filter)-nummer op, kost zo rond de 20€ , afhankelijk van hoeveel korting je krijgt.
Jeroen |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 12:25 Onderwerp: |
|
|
goeie tip! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 6 Apr. 2011, 15:02 Onderwerp: |
|
|
ik zou het gewoon bij het originele papierfilter houden:
ik meermalig in marokko in het fijnstof gereden met de lc8 (rally!) en het laatste jaar besloten om zelfs gedurende een 8 dagen rally het filter helemaal niet te vervangen! Het blijft namelijk heel mooi schoon van zichzelf en door het grote filter komt er geen enkel fijnstof door heen is mijn ervaring.
(itt bijv de 690.. waarbij het papierfilter zo lek als een zeef is).
de snorkel zorgt juist dat de lucht van achter aangezogen wordt waardoor er bijna geen stof mee komt.
Een voorfilter is relatief klein in oppervlak en zul je dan geolied moeten gebruiken en vrij vaak schoon moeten maken, anders heeft het nog geen nut! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 16:33 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Een voorfilter is relatief klein in oppervlak en zul je dan geolied moeten gebruiken en vrij vaak schoon moeten maken, anders heeft het nog geen nut! |
Maar dat is toch beter want de prefilter is uitwasbaar en herbruikbaar, dit ten opzichte van alleen de papier-filter, want als de prefilter vol zit en uitgewassen dient te worden, dan zou de papierfilter nu ook volzitten en ook vervangen moeten worden........
waar je bij het ene concept de filter wast en opnieuw in-oliet, gooi je bij het andere de oude filter weg en het geld van de nieuwe filter.
dat de pre-filter niet heilig gaat zijn begrijp ik maar ik denk dat je de levensduur van de papieren significant verhoogd........... en het demonteren en monteren van het luchtfilter deksel (who cares)
niet? |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 17:50 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: | Dr_Bean schreef: |
Een voorfilter is relatief klein in oppervlak en zul je dan geolied moeten gebruiken en vrij vaak schoon moeten maken, anders heeft het nog geen nut! |
Maar dat is toch beter want de prefilter is uitwasbaar en herbruikbaar, dit ten opzichte van alleen de papier-filter, want als de prefilter vol zit en uitgewassen dient te worden, dan zou de papierfilter nu ook volzitten en ook vervangen moeten worden........
waar je bij het ene concept de filter wast en opnieuw in-oliet, gooi je bij het andere de oude filter weg en het geld van de nieuwe filter.
dat de pre-filter niet heilig gaat zijn begrijp ik maar ik denk dat je de levensduur van de papieren significant verhoogd........... en het demonteren en monteren van het luchtfilter deksel (who cares)
niet? | zit er op die prefilter ook luchtfilterolie zo als bij een enduro? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 20:51 Onderwerp: |
|
|
Hoi Rob,
Ja, dat is een geolied filtertje dat je er voor zet. zelf heel lang mee gereden en als mijn huidige blok niet zo dorstig voor lucht was zat er nu weer een op.
Pepdeze,
Ik ben langs 2 zaken geweest met mijn filter om het als man filter te bestellen maar daar komt ie niet uit de computer. Ook heb ik 2 950 filters met op bijde een ander man nummer er op. Zou jij eens willen posten waar je het heb gehaald en mogelijk een bestelnummer van die zaak er bij? dan haal ik er meteen een aantal want ik ga er door heen als banden _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Ik ben bij firma De Leeuw in Ijsselstein geweest en die vonden het nummer gewoon in hun systeem. Ik weet niet of jij een nummer van MAN bij de hand hebt, ik heb ff geen zin om mijn Go!!!!! uit elkaar te gaan slopen.
Dan vraag ik het nog even voor je!
jeroen |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2015, 16:40 Onderwerp: |
|
|
Ik was net van plan ook een vraag te stellen over een nieuwe luchtfilter, inheb er momenteel een K&N filter in, heeft de vorige eigenaar laten plaatsen, en zit erover te denken om zo'n Rottweiler kit te monteren.
http://www.rottweilerperformance.com/rottweiler-intake-system-adventure-990/
Reviews zeggen dat de motor een stuk soepeler gaat lopen en ook meer trekkracht krijgt. Ik vraag me af of zo'n "open filter kit" wel goed filtert offroad, vooral door het water rijden. |
|
Naar boven |
|
|
|