Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rene+adventure

|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 11:53 Onderwerp: |
|
|
He' blackadv.
Kijk dat zijn interessante kilometers. Post eens wat je probleempjes waren (liefst met kilometerstanden). Verder waarom moest de sleper in aktie komen.
Heb je oof-road en onroad gereden of alleen onnroad ?
Trouwens:
Hier ( http://www.the-great-adventure.fr/wordpress/?page_id=14&lang=en ) kun je iemand volgen die bezig is met een wereldreis.
Hij noteert hierbij steeds de voorkomende technische problemen op zijn reis. Zit nu iets rond de 100.000 met heel veel off-road. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 12:45 Onderwerp: |
|
|
blackadv schreef: | Zal ook maar een duit in het zakje doen ...
adventure 2006 maagdelijk gekocht . 163495 km.
Zonder echte noemenswaardige problemen wel met de gebruikelijke onhebbelijk heden , Heeft maar 2 keer een ritje mogen maken op een gele sleepwagen. En het brandstof verbruik neemt wel rare vormen aan van 1 op 20 is het naar 1 op 14 gegaan. Daar zal ik wel eens een topic in de werkplaats aan wagen .. |
welke onhebbelijkheden? Loopt nogal uiteen!
1 op 14 is normaal, 1 op 20....? Zeker alleen berg af . _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 13:27 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | He' blackadv.
Kijk dat zijn interessante kilometers. Post eens wat je probleempjes waren (liefst met kilometerstanden). Verder waarom moest de sleper in aktie komen.
Heb je oof-road en onroad gereden of alleen onnroad ?
Trouwens:
Hier ( http://www.the-great-adventure.fr/wordpress/?page_id=14&lang=en ) kun je iemand volgen die bezig is met een wereldreis.
Hij noteert hierbij steeds de voorkomende technische problemen op zijn reis. Zit nu iets rond de 100.000 met heel veel off-road. |
Leuke link ! Bedankt voor het plaatsen.
Ze hadden op een gegeven moment wel veel "punctures" met relatief weinig tussenliggende gereden km's. Hoort er ongetwijfeld bij maar lijkt me we wel steeds een vervelend oponthoud. |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 13:57 Onderwerp: punture |
|
|
Punctures lagen aan totaal versleten achterbinnen band... (blijkbaar niet te krijgen waar ze op dat moment waren)....
Kennelijk toch belangrijk om ze nu en dan eens te verwisselen. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 15:00 Onderwerp: Re: punture |
|
|
rene+adventure schreef: | Punctures lagen aan totaal versleten achterbinnen band... (blijkbaar niet te krijgen waar ze op dat moment waren)....
Kennelijk toch belangrijk om ze nu en dan eens te verwisselen. |
Ik ben eerlijk gezegd al helemaal niks gewend, maar het lijkt me om stapelgek van te worden ; steeds een paar honderd km en dan wéér lek rijden.
Het lijkt me overigens wel een fantastische belevenis zo'n tocht. |
|
Naar boven |
|
 |
blackadv
|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Ik rij er voornamelijk woon werk mee zo (200 km) voornamelijk snelweg . Dat verklaard dan gelijk het verbruik van 1 op 20
Ja en ik rij als een bejaarde.. voordat we weer vragen krijgen hoe ik dan wel niet rij
De laatste keer dat ik op zo mooie gele wagen stond was 3 weken terug .
De contacten van me start relais en paar draden van een power relais stekker waren bekants opgegeten door de koperwormen .
Dus kan het aanraden alle achterkanten van stekkers en contacten flink in de silicone vet te zetten. Dat kan een hoop gezoek en door meten besparen.
Het eerste euvel was de starter koppeling die al na 4000 km begon te kraken en te kreunen. maar wel na geven dat ik nooit problemen heb gehad met garantie . Zelfs niet dat ik hem nieuw heb gekocht bij een zaak die geen dealer is .
Verder ben ik ook bezig met me derde koppeling cylinder heb dit keer zo vervanging genomen met 2 seals erin want de eerste gaf de geest na zo 75.000 km ( het zuigertje had een mooie hap uit de cylinder gemaakt) dus. dat was de eerste kennismaking met de wel bekende gele wagen. Om dat ik nog garantie had kreeg ik de tweede voor nop. Die begon al vrij snel kuren te vertonen dus die heb ik maar zo rond de 110.000 vervangen .
Dat uitlaat tussen stuk is begon na ongeveer 2,5 jaar ( 95.000) te lekken. Dat is ook al 2 keer gelast , je wilt tenslotte niet de hele buurt wakker maken als je weg gaat.
De uitlaatklep speling kan niet meer gesteld worden volgens de fabrieks opgave ( zijn geen dunnere shims meer mij ktm voor de lc8) sinds ik de 140.000 . Ach in een harley v rod zit de zelfde maat en die gaan paar maten kleiner en anders is er nog altijd een slijp schijf .
Maar al met al ben ik best blij met deze brommer , wil niet zeiken maar er had wel iets meer liefde aan besteed kunnen worden door de heren ontwerpers .
Mochten er nog vragen zijn schroom niet. _________________ feel the fear but watch out.. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Zeker niet gaan slijpen aan de shimmetjes, deze zijn aan de oppervlakte gehard. Liever die van de harley .... _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 11 Feb. 2011, 23:59 Onderwerp: |
|
|
wat maakt het nou uit of het gehard is of niet.
zit toch een tonnetje op.
als je wil slijpen en het ook recht kan, lekker doen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 12 Feb. 2011, 1:55 Onderwerp: |
|
|
Leuk om te zien dat er nog 2006 exemplaren zijn die hogere kilometerstanden halen. 'k Had al eens een andere gezien met 146k bij een dealer. Draaide nog mooi maar verstookte redelijk wat olie.
Ben eens benieuwd waar de mijne ooit zal stranden... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|