lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kouwe klauwen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

t5 handschoenen van gerbing... topspul!

die van behr vielen zwaar tegen... zelfs de verdeler in limburg heeft het opgegeven na 3 (eigen) garantiegevallen... mss gewoon pech, maar de microwire van gerbing is toch wel degelijkere technologie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

tja,
ik gebruik de beahr's zelf al meer dan 10 jaar, elke winter dagelijks.
en inderdaad in die 10 jaar 1 regelaar, div krulsnoeren, en draadbreuk in 1 handschoen.
nou vind ik dat ook weer niet vreemd gezien het intensieve gebruik.

echter alles is los te koop, ja zelfs de handschoenen zelf zijn per stuk te koop, dus op die manier blijf je zelf bij het merk "hangen", want het gaat niet allemaal tegelijk stuk.

alhoewel ik ook die gerbing's wel eens zou willen proberen., maar wel in dezelfde set-op als beahr (nl draden vanaf het stuur en niet door je kleding heen).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

10 jaar? ja, dat kan tellen, dan ben je prijs kwaliteit nog goed af!

zo zie je maar weer... zorg voor je gerief zal ongetwijfeld een rol spelen.

t'is duur zat allemaal... maar daar krijg je natuurlijk wel comfort voor in de plek waarmee de drempel van het winterrijden een stuk lager wordt en zo de motorseizoenen een stuk langer zijn smug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Harry

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, dan is de kwaliteit bij Baehr inderdaad verbeterd. Ik had ze inmiddels alweer 15 jaar geleden en reed in die tijd ongeveer 1 keer per maand naar Noorwegen, ook de wintermaanden. De regelaars gingen aan de lopende band kapot door roestvorming binnenin. En daar kon je helaas niets aan doen, waarschijnlijk spoten ze bij Baehr destijds (licht) zuurhoudende kit in de regelaar voor de afdichting. Elke keer de printplaat kapot door roest. En 2 jaar en 4 regelaars verder had ik Baehr wel gezien en heb ik het hele spul in de vuilnisbak gegooid. Nu nooit meer iets anders dan Gerbings wat mij betreft. O ja, en de handschoenen die er destijds bij zaten waren van Reusch en niet waterdicht. Was ook knap waardeloos, zeker als je verwarming het niet meer doet. Dat is tegenwoordig dan weer wel eigen fabrikaat bij Baehr.
CP_Adventure

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ben nieuw op deze site en ben me met veel belangstelling door de topics aan het werken. thumbsup Interessant wat ik zo allemaal tegenkom! Ik heb zelf 3 motorfietsen (Kawa Z650 1978, Honda XR600R 1999 en KTM 990 Adventure 2010). Omdat ook ik het hele jaar doorrijd en dus s'winters koude poten krijg, heb ik de hybride Gerbings handschoenen 2 jaar geleden aangeschaft. Wanneer ik op de Honda rijd gebruik ik de accu's, voor korte ritten op de KTM idem dito. Voor langere KTM ritten sluit ik de handschoenen aan op het KTM boordnet. Het geklooi met kabeltjes onder het pak vond ik niet zo handig, ik heb dus links en rechts aan de spiegelbevestiging een connector met waterdichte afsluitdop aangebracht. Van daar uit met spiraalsnoeren (zelf gemaakt) naar de handschoenen. In eerste instantie werkte de handschoenen op een schakelaar en kon ik ze in serie (25% vermogen) of parallel (100% vermogen) schakelen. Dat was ook niet zo comfortabel dus heb ik pasgeleden zelf een regelaar ontworpen en gebouwd. Deze kan de handschoenen regelen tussen 1% en 99% vermogen, de draaipotmeter daarvoor zit aan het stuur, net langs de bediening van de handvatverwarming, die ik nog wel eens aanzet op een koele zomeravond wanneer in de verwarmde handschoenen niet bij me heb. Het geheel werkt feilloos, ik heb er al een tijdje mee rondgereden. De regeling zelf heb ik ingebouwd in het dashboard, bovenop de bracket die helemaal bovenin zit. Op deze manier is de electronica goed beschermd tegen vocht. Indien iemand interesse heeft om de regelaar zelf te bouwen, wil ik het schema wel ddorgeven! Laat maar horen.

Groeten, Chris.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: