lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vraag voor de Belgische forummers... Carbon/Kevlar!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Za, 8 Jan. 2011, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
EN is tie klaar nu we het er toch over hadden in 1 ander topic de ouwe dakar machine's fotooke ????


Leuk dat hier nog even op terug gegrepen wordt. Hij is inderdaad wel klaar, maar de onderbak moet nog een keer terug. Scheurde bij de eerste offroad-proefrit alweer meteen open langs een oude scheur, dat moet dus nog even anders gerepareerd worden.

Verder krijgt as we speak het vervangende 620 motorblok nog een opknapbeurtje: het olieverbruik was me toch nog te hoog en laten we dan maar meteen iets meer eruit gaan halen. De cilinder krijgt momenteel een nieuwe Nicasil voor een 102 mm Woessner zuiger. En de kop wordt komende week naar ABP gestuurd voor een complete tuning inclusief de grotere 32 mm uitlaatkleppen. Misschien in de toekomst dan nog eens een Stage 1 nokkenas maar dat is nu nog niet aan de orde.

Fotootjes komen zodra hij weer terug in elkaar staat!

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jan. 2011, 4:19    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
mr wheely schreef:
EN is tie klaar nu we het er toch over hadden in 1 ander topic de ouwe dakar machine's fotooke ????


Leuk dat hier nog even op terug gegrepen wordt. Hij is inderdaad wel klaar, maar de onderbak moet nog een keer terug. Scheurde bij de eerste offroad-proefrit alweer meteen open langs een oude scheur, dat moet dus nog even anders gerepareerd worden.

Verder krijgt as we speak het vervangende 620 motorblok nog een opknapbeurtje: het olieverbruik was me toch nog te hoog en laten we dan maar meteen iets meer eruit gaan halen. De cilinder krijgt momenteel een nieuwe Nicasil voor een 102 mm Woessner zuiger. En de kop wordt komende week naar ABP gestuurd voor een complete tuning inclusief de grotere 32 mm uitlaatkleppen. Misschien in de toekomst dan nog eens een Stage 1 nokkenas maar dat is nu nog niet aan de orde.

Fotootjes komen zodra hij weer terug in elkaar staat!

thumbsup thumbsup thumbsup ik ken nie wachte thumbsup thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jan. 2011, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Toch nog een probleempje opgetreden. De cilinder is terug en is als nieuw, met een grotere boring dus. Alleen is nu het koelwater-inlaatpijpje lek. Oei, extra werk.

Weet iemand hier of die pijpjes los te krijgen zijn? Zo te zien zit dat gewoon in de cilinderkoelmantel geschroefd. Maar ik kan ze niet als los onderdeel vinden.
Als het niet los verkrijgbaar is, zal ik dus zelf weer even aan de draaibank moeten.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Jan. 2011, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Okee, kleine update weer... Ik kom net achter mijn draaibank vandaan, zojuist een nieuw koelwater inlaatpijpje gedraaid, al weet ik nu ook net dat het pijpje gewoon te krijgen is voor ongeveer 18 euro. Helaas, ik had hem inmiddels zelf al gemaakt...

Vrijdagmorgen even bij Eddy Lemmens langs om daar een cilindervoetpakking en een 660 LC4 koppakking (vanwege de boring naar 102 mm) mee te pakken. De cilinderkop gaat morgen op de post naar Duitsland.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

Fotoos... wacko

Ben nog op zoek naar KTM-stickers voor op de voortank, ongeveer 30-35 cm lang... Zijn ze blijkbaar vanaf gestapt omdat die zachte plastic tanks benzine doordampen.












_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig zeg !!

Ik zou hem wit laten,een echte rally kleur.

Of moet het weer zo origineel mogelijk worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Wit was de originele kleur en deze foto's zijn vandaag geschoten, na de restauratie... Hij is dus weer terug in de originele kleur... Blijft wit! smug

Dat groen/geel was destijds de kleur waarmee Jaap vd Kooij hem reed, in 1994. Niet origineel.
Deze motor betekende voor KTM de instap in de Dakar-rally als fabrieksteam. Handgemaakt, slechts 1 van gemaakt en de rijder was Jacky Martens, die met deze fiets de 23ste plaats algemeen behaalde.

Hoe rijdt hij nu? Nou, prima! Voelt niet echt snel aan maar hee... Ik rij natuurlijk wel een LC8 he... laugh3 Maar de snelheid op dit ding vertekent nogal, je rijdt snel veel harder dan je denkt...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

een echt museumstuk in ere hersteld smiley2
mooooooi machien!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Harry ziet er goed uit thumbsup thumbsup
petje af voor je restauratie ziet er weer gelikt uit,
mooie voorvork white power extreme toen mocht die naam nog gebruikt worden laugh
als je geen stickers kunt laten maken door een plaatselijke stickerboer,
dan zit er in Oostburg 1 www.signtex.nl
doet ook boten en auto's

ps je moet er een foto bij zetten van voor dat je er aan begon wink3 thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de complimenten, was een leuk project om te doen, ook al heeft het schandalig lang geduurd... De reparatie van het carbon/kevlar is gedaan zonder gebruik van plamuur en daardoor niet superstrak en zitten er ook wel wat onvolkomenheden in het spuitwerk. Zoals hij origineel ook was.

Voorvork is trouwens geen Extreme... Die bestond toen nog lang niet, Als basis is een 600LC4 van 1988 (op kenteken 1989) gebruikt... Hier zit nog een echte ouderwetse WP 4054 in, zonder verstelmogelijkheden van buitenaf.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mrt. 2011, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Bedankt voor de complimenten, was een leuk project om te doen, ook al heeft het schandalig lang geduurd... De reparatie van het carbon/kevlar is gedaan zonder gebruik van plamuur en daardoor niet superstrak en zitten er ook wel wat onvolkomenheden in het spuitwerk. Zoals hij origineel ook was.

Voorvork is trouwens geen Extreme... Die bestond toen nog lang niet, Als basis is een 600LC4 van 1988 (op kenteken 1989) gebruikt... Hier zit nog een echte ouderwetse WP 4054 in, zonder verstelmogelijkheden van buitenaf.


nu ik er beter op let zie ik dat het geen extreme is, en wat geeft het dat het dat het lang geduurd heeft, je hebt immers nog een lc8 wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za, 9 Apr. 2011, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Bedankt voor de complimenten, was een leuk project om te doen, ook al heeft het schandalig lang geduurd... De reparatie van het carbon/kevlar is gedaan zonder gebruik van plamuur en daardoor niet superstrak en zitten er ook wel wat onvolkomenheden in het spuitwerk. Zoals hij origineel ook was.

Voorvork is trouwens geen Extreme... Die bestond toen nog lang niet, Als basis is een 600LC4 van 1988 (op kenteken 1989) gebruikt... Hier zit nog een echte ouderwetse WP 4054 in, zonder verstelmogelijkheden van buitenaf.


mooie restauratie thumbsup als je de carbon kuipen ziet van de fabrieks superbikes dan zal je zien dat deze ook verre van glad zijn, de naden uit de mallen blijven allemaal zichtbaar na het spuitwerk.
Als het maar licht is en er mooi uitziet op de foto's, dat is nu net het verschil met de gelikte straatreplica's......

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Jan. 2012, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Lang getwijfeld, toch besloten: Hij komt te koop... Vind hem nu zo exclusief dat ik eigenlijk liever een "gewone" 660 rallye aan wil schaffen in plaats van deze terug rally's in te sturen... grin Heb hem op Noppenforum geplaatst.
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif