lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vraag aan jullie ivm as. Afrikareis
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jan. 2011, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

ohja: de 2 belangrijkste tips:

- reis met de glimlach. Je zal ALTIJD een glimlach terugkrijgen...de wereld zit vol met goeie mensen...wees niet achterdochtig.

- reis zo licht mogelijk: hoe lichter de motor, hoe prettiger rijden. hou het ook eenvoudig: een kaart is beter dan gps bijvoorbeeld.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 0:15    Onderwerp: afrika Reageer met quote

Jan.
Mooi verslag. Ik heb je verslag al gelezen. thumbsup Dat neemt je niemand meer af. Mooi verhaal hoe je je maat hebt leren kennen en vervolgens samen tot Tanzania. En op de African Twin, een legendarische motor. De twee maten met BMW's gaan ook tot Tanzania. De twee KTM's gaan door tot zuid afrika. De mannen met de BMW's weten nog niet precies van waaruit ze in Tanzania teruggaan. Hoe ben je met de motor teruggekomen vanuit Tanzania ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jan. 2011, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Rene,

de motorfiets waar ik op reed was eigenlijk ook eigendom van mijn maat, die in Arusha gaan wonen is. Die heeft daar dus een tijdje 2 motoren gehad.

Nu heeft ie em verkocht denk ik...er is daar een markt voor blijkbaar, ondanks het feit dat de importtaxen 200% of zo zijn. Er wonen daar veel expats (aangespoelde bleekscheten dus), die hebben wel wat geld, en die lusten wel een dikke avontuurfiets.

Ik weet zeker dat je vanuit Dar Es Salaam een motorfiets kunt verschepen naar Europa; ofwel ga je daar ter plekke op zoek (beetje onzekerheid over prijs natuurlijk), ofwel probeer je hier een firma te contacteren die die haven aandoet. ( ik heb vorig jaar mijn 911 laten verschepen van Bangkok naar Zeebrugge met http://www.2wglobal.com wie weet kunnen zij je verder helpen )

Ofwel verkoop je de motor aldaar Smile

Ik weet zeker dat mijn maat Jan in Arusha jou zal willen ontvangen, neem gerust contact op met hem: jan punt gevaert at gmail dot com

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jan. 2011, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

wreckah schreef:
hoi Rene,
Ik weet zeker dat je vanuit Dar Es Salaam een motorfiets kunt verschepen naar Europa; ofwel ga je daar ter plekke op zoek (beetje onzekerheid over prijs natuurlijk), ofwel probeer je hier een firma te contacteren die die haven aandoet. ( ik heb vorig jaar mijn 911 laten verschepen van Bangkok naar Zeebrugge met http://www.2wglobal.com wie weet kunnen zij je verder helpen )

Ofwel verkoop je de motor aldaar Smile

Ik weet zeker dat mijn maat Jan in Arusha jou zal willen ontvangen, neem gerust contact op met hem: jan punt gevaert at gmail dot com


Uiteraard is het mogelijk, alleen is het stronte duur en je weet op een maand af niet zeker wanneer hij aakomt. Alles vanuit Dar Es Salaam gaat eigenlijk via Mombasa en daar heb ik me een bult van geschrokken hoeveel verschil er was met Zuid Afrika prijsgewijs dan... Exacte cijfers weet ik niet meer maar het was voldoende om het direct als idee te schrappen.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jan. 2011, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

En waarom dan niet doorrijden naar Zuid-Afrika? Ik heb het zelf niet gedaan, maar 'naar het schijnt' is dat maar enkele dagen 'autostrade' rijden vanuit Tanzania...als je daarmee 500 eur kan uitsparen zou ik dat toch wel doen. (kost je dan wel weer enkele visa waarschijnlijk)

wat is stronteduur?

Onze porsche hebben we voor ca. 1000 eur laten verschepen van bangkok naar hier, en voor hetzelfde geld van chennai (india) naar kuala lumpur (maleisie). het eerste was een puur belgische ( en dus zorgenvrije) afhandeling op een belgisch gerunde autoboot, het tweede was een hoop gevloek in een kotteke in india laugh2 maar wel met de wagen alleen in een container. ( het eigenlijke verzenden van de container kostte 100 dollar, de rest waren taxen en 'handling')

In afrika zijn ze wel ietsje sluwer dan in azie...elke grensovergang kost je geheid een paar duiten, maar dat neem je erbij hee. het is nooit exuberant veel (voor ons, rijke westerlingen) dus ogen toe en doorgaan.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

1. De suggestie om door te rijden had ik zelf ook al gemaakt. Dat zou ik in elk geval ook doen. Reken op een week extra.
2. Ik heb destijds prijsaanvraag gedaan bij een Belgische firma die ik al meemaals mijn moto's heb laten verschepen. Mombasa is blijkbaar niet Bangkok... Meer kan ik ook niet vertellen hoor.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 12:09    Onderwerp: afrika Reageer met quote

Mannen bedankt voor het meedenken. Waarom de kosten vanuit Mombassa een stuk duurder zijn ???? Mogelijk blijft er hier en daar wat aan de bekende strijkstok hangen.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie als ervaringsdeskundigen in deze streken.
Jan het aanbod om bij je maat langs te gaan zal ik in mijn achterhoofd opslaan. Bedankt in ieder geval.
Ik zal het de BMW mannen doorgeven.

Gr,
Rene

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif