lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SMT met XENON
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Sep. 2010, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Niet over Xenon, maar wel gerelateerd: heeft iemand wel 'ns een SM(T/R) met extra lampen (breed- of verstraler) gezien? Ik ben geen voorstander van niet-verstelbare Xenon lampen; vooral niet als ik er één tegenkom... (koplamp afgesteld zonder koffers; rijden met volle koffers en Xenon thumbsdown )

Bij een Adventure zie je regelmatig extra verlichting aan de voorkant, maar een SM(T/R) met extra lampen heb ik nog niet gezien

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Sep. 2010, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Niet over Xenon, maar wel gerelateerd: heeft iemand wel 'ns een SM(T/R) met extra lampen (breed- of verstraler) gezien? Ik ben geen voorstander van niet-verstelbare Xenon lampen; vooral niet als ik er één tegenkom... (koplamp afgesteld zonder koffers; rijden met volle koffers en Xenon thumbsdown )

Bij een Adventure zie je regelmatig extra verlichting aan de voorkant, maar een SM(T/R) met extra lampen heb ik nog niet gezien


Ik heb het nog nooit gezien in ieder geval
Maare wil jij dat op je motor maken dan??
Als jij valbeugels op je motor hebt dan is het niet zo moeilijk om er een paar verstralers er bij te zetten.
De voeding moet je dan gewoon van je ACC2 afpakken die is geschakeld.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Sep. 2010, 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maare wil jij dat op je motor maken dan??

Daar ben ik wel over aan denken... smiley2
Valbeugels heb ik niet en onder de kroonplaat (zoals bij een Adventure) kan bij een SMT niet vanwege het 'neusje'. Vandaar de zoektocht naar een voorbeeldje.
ACC2 gebruiken ga ik niet doen: die is inderdaad via het contact geschakeld en dan branden de lampen dus altijd bij 'contact aan'. Daarnaast weet ik zo niet waarmee ACC2 gezekerd is. Het plan is om spanning direct van de accu af te halen, met eigen zekering en schakelaar. Maar eerst een voorbeeldje!

Net gevonden: de HAWK Light Mount Set van SW-Motech. Als ik de instructies (PDF) goed begrijp, dan komt de extra verlichting zo'n beetje onder de knipperlichten. Helaas geen plaatje van ingebouwde toestand.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 25 Sep. 2010, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Quote:
Maare wil jij dat op je motor maken dan??

Daar ben ik wel over aan denken... smiley2
Valbeugels heb ik niet en onder de kroonplaat (zoals bij een Adventure) kan bij een SMT niet vanwege het 'neusje'. Vandaar de zoektocht naar een voorbeeldje.
ACC2 gebruiken ga ik niet doen: die is inderdaad via het contact geschakeld en dan branden de lampen dus altijd bij 'contact aan'. Daarnaast weet ik zo niet waarmee ACC2 gezekerd is. Het plan is om spanning direct van de accu af te halen, met eigen zekering en schakelaar. Maar eerst een voorbeeldje!

Net gevonden: de HAWK Light Mount Set van SW-Motech. Als ik de instructies (PDF) goed begrijp, dan komt de extra verlichting zo'n beetje onder de knipperlichten. Helaas geen plaatje van ingebouwde toestand.


De acc2 is standaard 10A afgezekerd dus dat zal meer als voldoende zijn.
Maar een schakelaar zou ik er zowie zo er tussen maken.
Mijn schoonvader heeft op zijn motor ook 2 verstralers op zijn motor zitten langs het blok.
En dat zie je erg goed rijden ook van afstand, dus veilig is het wel.
Maar hij is wel al een paar keer aangehouden door de politie dat het niet mag(alleen waarschuwing).
Dus hij zet gewoon even uit en een paar honderd meter later gewoon weer aan.
Maar omdat jij geen valbeugels hebt misschien, zelf een beugeltje maken en deze op de zelfde positie vast schroeven als de val beugel.
Lijkt mij persoonlijk mooier als langs het knipper licht en + je krijgt meer licht laag bij de grond.
En je bent beter zichtbaar voor mede weg gebruikers, want dan zie je echt een driehoek van lichtpunten aankomen.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kevjan



Geregistreerd op: 28-11-2010
Berichten: 16
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2010, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
probleem is dat je geen lichtschakelaar hebt op de smt en de xenon de spanningswegval niet aankan tijdens het starten en dan uitvalt.

ik heb een lichtschakelaar van een 950 adv op m,n smr gezet, deze
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar

juiste procedure is dan, licht uit, motor starten, en dan pas licht aan.
de kleurcode van de bedrading was wel anders, maar ik heb hem gewoon ingeplugd, en alles werkte smiley

ik vind het sowieso belachelijk, een motor waarbij je het licht niet uit en aan kunt zetten sad (maarja dat is de wetgeving).

ik wed dat deze schakelaar ook op de smr zo ingeplugd kan worden.

Hallo,
Mijn eerste bericht hiero!

Ik ben er vandaag achter gekomen dat dit truukje niet meer werkt op een 990 SMT.
Ik heb ook een lichtschakelaar van een 950 Adventure liggen, maar de stekkers zijn niet meer het zelfde bij de nieuwere modellen.

Maar ik geef nog niet op! Die lichtschakelaar gaat er hoe dan ook op komen! grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2010, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Kevjan schreef:
Daan schreef:
probleem is dat je geen lichtschakelaar hebt op de smt en de xenon de spanningswegval niet aankan tijdens het starten en dan uitvalt.

ik heb een lichtschakelaar van een 950 adv op m,n smr gezet, deze
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar

juiste procedure is dan, licht uit, motor starten, en dan pas licht aan.
de kleurcode van de bedrading was wel anders, maar ik heb hem gewoon ingeplugd, en alles werkte smiley

ik vind het sowieso belachelijk, een motor waarbij je het licht niet uit en aan kunt zetten sad (maarja dat is de wetgeving).

ik wed dat deze schakelaar ook op de smr zo ingeplugd kan worden.

Hallo,
Mijn eerste bericht hiero!

Ik ben er vandaag achter gekomen dat dit truukje niet meer werkt op een 990 SMT.
Ik heb ook een lichtschakelaar van een 950 Adventure liggen, maar de stekkers zijn niet meer het zelfde bij de nieuwere modellen.

Maar ik geef nog niet op! Die lichtschakelaar gaat er hoe dan ook op komen! grin


Passende stekker kan je mss vinden op www.rdae.nl, hebben allerlei automotive en motorstekkers.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kevjan



Geregistreerd op: 28-11-2010
Berichten: 16
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2010, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Kevjan schreef:
Daan schreef:
probleem is dat je geen lichtschakelaar hebt op de smt en de xenon de spanningswegval niet aankan tijdens het starten en dan uitvalt.

ik heb een lichtschakelaar van een 950 adv op m,n smr gezet, deze
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar

juiste procedure is dan, licht uit, motor starten, en dan pas licht aan.
de kleurcode van de bedrading was wel anders, maar ik heb hem gewoon ingeplugd, en alles werkte smiley

ik vind het sowieso belachelijk, een motor waarbij je het licht niet uit en aan kunt zetten sad (maarja dat is de wetgeving).

ik wed dat deze schakelaar ook op de smr zo ingeplugd kan worden.

Hallo,
Mijn eerste bericht hiero!

Ik ben er vandaag achter gekomen dat dit truukje niet meer werkt op een 990 SMT.
Ik heb ook een lichtschakelaar van een 950 Adventure liggen, maar de stekkers zijn niet meer het zelfde bij de nieuwere modellen.

Maar ik geef nog niet op! Die lichtschakelaar gaat er hoe dan ook op komen! grin


Passende stekker kan je mss vinden op www.rdae.nl, hebben allerlei automotive en motorstekkers.

Goeie site! Staat al een paar maanden tussen m'n favorieten...

Overigens zijn het wel de zelfde soort stekkers. Alleen de SMT heeft een 4-polige en de oude 950 een 9-polige (waar er 7 van gebruikt worden).
De stekkerpennetjes zijn dus hetzelfde dus ga ik gewoon de 4-polige overzetten op de 950 schakelaar. Dan hou ik er 3 over en dan kan de voeding van het licht over de lichtschakelaar lopen...

Dat lijkt mij de meest nette oplossing nice

Als ik deze week nog in de buurt van Purmerend kom dan zal ik even een xenon set halen... Dan kan ik het plan wat beter uitwerken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2010, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had het zelfde probleem op mijn tweede motor. Mijn dealer heeft er een schakeling tussen geplaatst dat de xenons maar starten als de motor een tiental seconden draaid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2010, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had het zelfde probleem op mijn tweede motor. Mijn dealer heeft er een schakeling tussen geplaatst dat de xenons maar starten als de motor een tiental seconden draaid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Kevjan



Geregistreerd op: 28-11-2010
Berichten: 16
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Nov. 2010, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmmmm...
Da's ook een optie. Een relais met een tijdvertraging.

Edit: Nee! Geen optie! 30 to 40 euro voor een universeel 12V instelbaar tijdrelais, te veel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Di, 30 Nov. 2010, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
allemaal bijna juist:

De SMR heeft een licht-relais, wat ALLE lichten uitschakelt als je de startknop indrukt. Dit is gedaan om meer startspanning te krijgen.

Dus het is niet zo zeer dat je spanning daalt... de spanning valt gewoon weg.

(zie schema...)




Vind ik dan toch raar dat bij de SMR de xenon niet gewoon aangaat na het starten. Dat alle lichten uit gaan tijdens het starten kan ik volgen, maar na het starten schakeld de interlock de lichten weer aan. Dan zou de Xenon toch gewoon alsnog aan moeten gaan? Of is dat te snel waardoor de spanning nog onvoldoende is opgebouwd?
Dan heeft Gerben hier een uitdaging om een vertragings setje te bouwen cheesy

Oh, ik was nog op de vorige pagina blijven hangen zie ik stars

gr.
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kevjan



Geregistreerd op: 28-11-2010
Berichten: 16
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Di, 30 Nov. 2010, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Wout schreef:
Dr_Bean schreef:
allemaal bijna juist:

De SMR heeft een licht-relais, wat ALLE lichten uitschakelt als je de startknop indrukt. Dit is gedaan om meer startspanning te krijgen.

Dus het is niet zo zeer dat je spanning daalt... de spanning valt gewoon weg.

(zie schema...)




Vind ik dan toch raar dat bij de SMR de xenon niet gewoon aangaat na het starten. Dat alle lichten uit gaan tijdens het starten kan ik volgen, maar na het starten schakeld de interlock de lichten weer aan. Dan zou de Xenon toch gewoon alsnog aan moeten gaan? Of is dat te snel waardoor de spanning nog onvoldoende is opgebouwd?
Dan heeft Gerben hier een uitdaging om een vertragings setje te bouwen cheesy

Oh, ik was nog op de vorige pagina blijven hangen zie ik stars

gr.
Wout

Bij m'n vorige Kawasaki ging het licht aan als je de startknop los liet. En het xenon heeft daar prima op gewerkt...

Ik snap ook niet waarom KTM er voor heeft gekozen om het licht al aan te zetten bij contact ON.

Bij de SMT zit er overigens helemaal geen onderbreking op het licht... Lamp blijft gewoon kneiterhard branden tijdens het starten blank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kevjan



Geregistreerd op: 28-11-2010
Berichten: 16
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Dec. 2010, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Voor alle zekerheid om mogelijke problemen voor te zijn, heb ik ook een lichtschakelaar op m'n SMT gemonteerd Smile .



Past niet 1 op 1, maar het werkt wel grin2





.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif