Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 30 Okt. 2010, 16:03 Onderwerp: ECU uitlezen en mapping wijzigen !GRATIS! |
|
|
Ik heb op het motor-forum in het Superduke topic gelezen over TuneEcu schijnt een kopie te zijn van TuneBoy en... het is gratis
Je moet zelf alleen een kabel maken, dus ik heb wat spulletjes besteld en ik ga daar eens mee spelen.
Niet dat ik perse mijn motor wil tunen want hij loopt verder prima maar het is wel makkelijk om alle sensoren te kunnen uitlezen .
Genoeg getypt.
hier meer info:
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=12511&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 30 Okt. 2010, 16:20 Onderwerp: |
|
|
hey die is handig!
Ik heb een officiele tuneboy... en kabel.
ik zal eens kijken of TuneEcu daar gewoon mee werkt... misschien is de software wel wat beter..? want dat is niet het sterkste punt van Tuneboy!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Zo, 31 Okt. 2010, 18:25 Onderwerp: |
|
|
een vriend van mij werkt al een tijdje met tuneecu op zijn triumph, maar ik heb nog niet geprobeerd om een gepaste kabel te maken/vinden...ben ook niet zeker of dit op onze ktm's gaat lukken.
als iemand een doorbraak heeft, graag posten aub
_________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 17:49 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: | een vriend van mij werkt al een tijdje met tuneecu op zijn triumph, maar ik heb nog niet geprobeerd om een gepaste kabel te maken/vinden...ben ook niet zeker of dit op onze ktm's gaat lukken.
|
Ehm het werkt wel degelijk
kijk maar na in het superduke topic, anders had ik het hier ook niet gepost
Maar goed ik heb wel de spullen besteld dus ik laat mijn ervaring wel weten als ik de kabel klaar heb
Duurt alleen even want ik heb de connectors (heb een extra connector besteld en kijk of de software ook met de ecu van een honda kan communiceren) in amerika besteld omdat ze daar totaal incl verzend 12,- goedkoper zijn als in europa!. maar wel met het goedkoopste verzend mogelijkheid van +/- 3 weken
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 23:36 Onderwerp: |
|
|
yupyup, ik had die thread niet goed genoeg gelezen. fantastisch nieuws dus.
ik ga de boel morgen ook bestellen
doelstellingen:
- die ambetante nerveuze gasreactie eruit krijgen
- het verbruik omlaag krijgen bij constante snelheid
_________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 2 Nov. 2010, 14:14 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: | yupyup, ik had die thread niet goed genoeg gelezen. fantastisch nieuws dus.
ik ga de boel morgen ook bestellen
doelstellingen:
- die ambetante nerveuze gasreactie eruit krijgen
- het verbruik omlaag krijgen bij constante snelheid |
Awel hé...ik heb leo's en sportmapping, daarmee loopt ie zuiniger dan met de standaard prutsen, en ik heb op aanraden vd dealer de speling bijna volledig weggenomen op het gashandle en nu loopt ie eigenlijk wel een pak beter op lage toeren moet ik zeggen. Nog altijd niet zoals een carburator, maar zeker niet slecht. Ik ben het natuurlijk al gewend dat bokken, maar het viel toch op dat het met minder speling beter is.
Ben wel benieuwd hoe die ecutune het doet. Ik heb het niet volledig doorgelezen (ben nogal ongeduldig van aard...) maar lijkt mij dat als je zelf parameters in de mapping wil veranderen dat je dan best wel moet weten waar je mee bezig bent. Maar ik dacht begrepen te hebben dat ze ook kant en klare maps hebben die je kan downloaden.
Leuke software
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Di, 2 Nov. 2010, 15:08 Onderwerp: |
|
|
ik heb enkele threads ivm de snatchy throttle volledig doorgelezen, op diverse fora, en eigenlijk kan je met een beetje gezond verstand niet zoveel fout doen.
zolang je de motor niet zwaar armer afstelt bij volle gas kan er niet zoveel gebeuren. Trial and error is dus wel degelijk mogelijk.
Wil je toch de gassen uitlezen, dan zou je kunnen dit monteren: http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=KC5195&CATID=25&form=CAT&SUBCATID=347
Dirk: mijn motor is ook reeds veel beter in vergelijking met standaard: akras + akra map, secundaire gaskleppen eruit, gasbuis afgevijld, en O2-sensoren afgekoppeld, maar toch is er nog steeds iets fundamenteel fout als je rustig over slechte ondergrond probeert te rijden. Je wordt het inderdaad gewoon, maar stap dan eens over op een goed afgestelde motor, en je voelt het verschil mettéén.
Het verbruik valt bij mij redelijk mee: tussen de 6,5 en 7,5L per 100km ( tussen de 5,5 en de 6,5L met de O2-sensoren ingeschakeld), maar dit kan toch nog beter...constant 110km/u zou moeten rond de 5L/100km zijn...of minder. (een zware BMW GS1200 kan dat, waarom zouden wij met ons duizendje dat niet kunnen?)
(edit, er is een amerikaan die met custom mapping 4,2L/100km verbruikt bij constante snelheid met zijn 990 adventure)
ik heb de kabel besteld, dus binnenkort flink knoeien met die handel
_________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Di, 2 Nov. 2010, 17:22 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: |
ik heb de kabel besteld, dus binnenkort flink knoeien met die handel |
En waar heb je die kabel besteld als ik vragen mag?
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 2 Nov. 2010, 19:33 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: |
(edit, er is een amerikaan die met custom mapping 4,2L/100km verbruikt bij constante snelheid met zijn 990 adventure) |
Doen ze standaard al...het eerste jaar dat ik hem had ben ik zo naar 't zuiden gereden aan 115 km/h. Reserve ging ergens rond de 400 aan, gereden tot 485km...da's ook ergens rond de 4,5l/100 zeker ?
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Wo, 3 Nov. 2010, 11:46 Onderwerp: |
|
|
ik heb de kabel hier besteld:
http://www.lightinthebox.com/OBD2-OBD-II-Diagnostic-USB-Cable-KKL409-1-VAG-COM-409--SZC584-_p39973.html?currency=EUR
ik rijd elke 2 weken heen en terug naar London, en dus heb ik tijd genoeg om het verbruik te testen...
beste ooit: 5,3L/100km aan 105km/u constant (dat was nog met de O2 sensors ingeschakeld)
met de O2 sensors afgekoppeld geraak ik niet onder 6,5L/100km, maakt niet uit wat ik probeer.
standaard 990 SM-T, met akra map en akra slipons + dbkillers
_________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 3 Nov. 2010, 13:24 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: |
beste ooit: 5,3L/100km aan 105km/u constant (dat was nog met de O2 sensors ingeschakeld)
|
Hoe je met een SMT 105 constant kan rijden snap ik nie, dan moeten ze mij vol valium steken denk ik. Vanaf ik mijn been over dat ding gooi, wil mijn brain telkens in GAAAAZZZZZ mode schakelen.....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Wo, 3 Nov. 2010, 13:48 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | wreckah schreef: |
beste ooit: 5,3L/100km aan 105km/u constant (dat was nog met de O2 sensors ingeschakeld)
|
Hoe je met een SMT 105 constant kan rijden snap ik nie, dan moeten ze mij vol valium steken denk ik. Vanaf ik mijn been over dat ding gooi, wil mijn brain telkens in GAAAAZZZZZ mode schakelen..... |
105 Mijl per uur?
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
|
Schussboelie
Geregistreerd op: 28-10-2010 Berichten: 13 Woonplaats: Lommel-BE
|
Geplaatst: Wo, 3 Nov. 2010, 16:25 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | wreckah schreef: |
beste ooit: 5,3L/100km aan 105km/u constant (dat was nog met de O2 sensors ingeschakeld)
|
Hoe je met een SMT 105 constant kan rijden snap ik nie, dan moeten ze mij vol valium steken denk ik. Vanaf ik mijn been over dat ding gooi, wil mijn brain telkens in GAAAAZZZZZ mode schakelen..... |
Ongelooflijk hé!
Voor mij was de SMT "the sensible choice" ipv voor een RC8 te gaan maar ik denk dat ik met dat ding meer risico loop op een boete of accident met een racebanaan.
I vernader spontaan in een hooligan, ondanks de C3 helm en de GPS...
|
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
|