Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 21 Okt. 2005, 6:40 Onderwerp: Re: adventure ombouwen naar enduro |
|
|
mr wheely schreef: | vraagje zou het mogelijk zijn een adventure om te bouwen naar een enduro door er een tank zadel enz van een 950sm op te zetten?????
ik weet dat de achterbrug anders is (korter) en de balhoofdshoek veranderd is wie weet raad
groeten mr wheely |
Ik heb géén idee , maar zou er gewoon aan gaan beginnen !
....wij staan je bij met raad en daad !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Tjaffel
Geregistreerd op: 7-12-2004 Berichten: 120 Woonplaats: Ten Boer
|
Geplaatst: Vr, 21 Okt. 2005, 13:37 Onderwerp: |
|
|
Bij KMS racing hadden ze al een Adventure omgebouwd tot supermoto voordat de KTM versie er was.
Lijkt me dat dat ook voor een enduro versie geldt. Voordeel is dat er al een voorbeeld van KTM is
Ombouw LC8 tot supermoto
_________________ Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 21 Okt. 2005, 14:03 Onderwerp: |
|
|
Tjaffel schreef: | Bij KMS racing hadden ze al een Adventure omgebouwd tot supermoto voordat de KTM versie er was.
Lijkt me dat dat ook voor een enduro versie geldt. Voordeel is dat er al een voorbeeld van KTM is
Ombouw LC8 tot supermoto |
ja dat weet ik maar dat is een zelfgemaakte tank, en dus niet van ktm
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 21 Okt. 2005, 19:20 Onderwerp: |
|
|
Tank e.d zouden gewoon moeten passen. das niet het probleem.
Het achterframe is wel anders, dus de achterkappen krijg je er niet op... en gezien die opde tank aansluiten wordt dat lastig. Als je de optiek niet al te kritisch neemt is er vast wel een makkelijke oplossing.
die balhoofdshoek lukt natuurlijk niet
kortere achterbrug zou je kunnen monteren, MAAR: als bij de adventure het achterwiel helemaal naar voren staat schuurt de band (bij nopjes) al tegen het spatbord aan bij inveren (daar waar die bult in het binennspatbord zit voor de uitlaat!).
Met kortere brug krijg je zeker problemen.
maar euhm, waarom zou je dat willen?
als je echt enduro wil, dan ruil je toch de adventrue in voor een enduro?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Vr, 21 Okt. 2005, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Er staat ook het 1 en ander over op het duits LC8 forum.
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 21 Okt. 2005, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Tank e.d zouden gewoon moeten passen. das niet het probleem.
Het achterframe is wel anders, dus de achterkappen krijg je er niet op... en gezien die opde tank aansluiten wordt dat lastig. Als je de optiek niet al te kritisch neemt is er vast wel een makkelijke oplossing.
die balhoofdshoek lukt natuurlijk niet
kortere achterbrug zou je kunnen monteren, MAAR: als bij de adventure het achterwiel helemaal naar voren staat schuurt de band (bij nopjes) al tegen het spatbord aan bij inveren (daar waar die bult in het binennspatbord zit voor de uitlaat!).
Met kortere brug krijg je zeker problemen.
maar euhm, waarom zou je dat willen?
als je echt enduro wil, dan ruil je toch de adventrue in voor een enduro? |
ja ik weet namelijk een adventure met schade te staan in belgie,7000km?
voor vering kapot ,voor wiel, tank, stuur, frame en balhoofd zijn nog in orde, nu zou ik willen weten of het past vering voor en achter van een lc4
of adventure nieuw, als dat lukt met die achterbrug moet ik nog nakijken
er zit wel een 17inch 180 achterwiel in dus ik denk breedt genoeg ik zal wel zien en rekenen die 950super enduro komt die in 2006
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 21 Okt. 2005, 21:40 Onderwerp: |
|
|
mja, echt goedkoop i sdat ook niet 7000,
immers heeft de belg ook geen bpm toch?
duitsland koop je een 2004 nieuw voor rond de 9000.
vering van een lc4 adv ? lijkt me te licht.
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2005, 0:57 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | mja, echt goedkoop i sdat ook niet 7000,
immers heeft de belg ook geen bpm toch?
duitsland koop je een 2004 nieuw voor rond de 9000.
vering van een lc4 adv ? lijkt me te licht.
grts |
7000KM niet 7000euro????? ze vragen er maar 4200 euri voor,en ik heb de eerste keuze ik denk dat ik er volgende week om ga
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2005, 9:13 Onderwerp: |
|
|
sorry.. fout gelezen. ja das een goede deal ja!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 24 Okt. 2005, 0:13 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | sorry.. fout gelezen. ja das een goede deal ja! |
kan gebeuren ik wil hem ook hebben voor onderdelen voor de super enduro volgendjaar kwijl
|
|
Naar boven |
|
|
|