lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koelvloeistof in olie? Melkvlekken?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 16:37    Onderwerp: Koelvloeistof in olie? Melkvlekken? Reageer met quote

Zoals al aangegeven in een ander draadje heb heeft mijn SE als ik hem start wat witte melkachtige vlekjes op de olie in het oliepeil venster. Als de motor op temperatuur is, zijn de vlekjes weg, olie is ook gewoon goed van kleur.

Bij navraag bij KTMTeamWest in Oberhausen zeiden ze dat dit waarschijnlijk de waterpomp afdichting zal zijn. Hoewel ik net terug ben uit Denemarken en daar 3000km gereden heb in een week tijd en het koelwaterniveau gelijk bleef.

Daarom ben ik maar gewoon begonnen met het vervangen van de olie en de filters. Vooral aan het Olie filter zou je moeten zien dat er de koelwaterpomp lekt doordat deze van papier is en dus het water op zich neemt.

Hier wat plaatjes van het verwijderen van de filters en de binnenkant van de koppelingsdeksel .

Na mijn idee ziet het er goed uit. Geen sporen van koelwaterverlies?

KTM 950 Superenduro 19000km bj2006 kenteken2008




Suggesties?
thinking2
We gaan maar gewoon verder met het vervangen van de afdichting van de Koelvloeistofpomp thinking

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie toch ook geen mayonaise surprised , dus denk dat het wel snor zit met de waterpomp bucktooth
_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. ik zie ook niks.

eenkleinbeetje condensvocht in de olie kan ook normaal condens vocht zijn: vooral als je motor slecht warm wordt, door bijv veel kleine stukjes.

Rij je hem dan eens echt warm, dan lijk je A) olie verliezen en B) in eens heel veel vocht in je blok te hebben (wat eerst opgelost in de olie zat)

Filter ziet er iets dichtgeslagen uit, maar vrij normaal.

Ik zou me geen zorgen maken en lekker verder rijden. Koelwater inde gaten houden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mja.. ik zie ook niks.
Rij je hem dan eens echt warm, dan lijk je A) olie verliezen en B) in eens heel veel vocht in je blok te hebben (wat eerst opgelost in de olie zat)


Ben maandag uit Denemarken in 1 dag 650km autobaan naar huis gereden.
dan moet het vocht toch uit de olie opgelost zijn.

In de tijd dat ik 19000km (3 jaar) heb gereden met de SE heb ik in totaal een 1/2 ltr koelwater bijgegooid

ben nu zover om de rechter carter deel te verwijderen en de afdichting te vervangen met een nieuw as. Dan maak ik het ook maar verder af en moet het goed zijn. want volgens de garage moet er toch echt geen melk achtige substantie op de olie drijven in het olie kijkglas.

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan natuurlijk preventief zowieso geen kwaad he!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Een update.



As en afdichting zijn vervangen. De afdichting was nog het oude (donkerrood/bruin) model en de as de niet geharde versie.

Er zijn inderdaad wat inloop sporen te zien op de as.

Kunnen we er voorlopig weer tegenaan. Al met al toch een kleine 2 dagen ermee bezig geweest, wel gelijk olie en alle filters vervangen.
(las ergens dat op het forum het het ook in een paar uur kan, maar wil je het goed en netjes doen en op je gemak.)

Tip: smug
let goed op tijdens het loshalen van de rechter (carter) deksel dat je de 2 centreer bussen in de gaten houd, want die willen nog wel eens eruit vallen en in het blok verdwijnen.
(ik had geluk dat ze bleven zitten, maar de pennen zitten zeer los)

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif