Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
PieterD
Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 15 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 17:48 Onderwerp: Memjet module ? |
|
|
Een collega heeft op zijn 990 SM een Memjet module geplaatst, en dit geeft (volgens hem) ook een betere gasrespons, hij heeft nog de originele dempers, en je kan deze instellen van 1 - 10 hij heeft het beste resultaat op stand 4.
Een andere collega gaat ook een Memjet plaatsen op zijn 990 Super Duke R, deze heeft wel Akra dempers en aangepaste mapping, ik hou jullie op de hoogte wat het resultaat is.
Hebben andere LC8 rijders ervaring met de Memjet ? |
|
Naar boven |
|
|
PieterD
Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 15 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Heb zelf de Memjet geplaatst op de superdude R van mijn collega, en dit is kinderspel, heel eenvoudig te plaatsen.
Hij gaat ook regelmatig op circuit, waar hij geen echte problemen had met de gasrespons omdat je daar toch steeds aan het gas hangt, het probleem deed zich vooral voor bij gewoon verkeer, stadsverkeer, op slecht wegdek enz .......
Met de Memjet, gaat dit nu duidelijk beter, nog niet perfekt, maar beter, hij heeft ook eens met mijn 990 SM gereden, en deze blijkt (zonder memjet) een betere gasrespons te hebben en aangenamer te rijden bij gewoon gebruik.
Zijn Super Duke R : Akra volledige lijn, mapping, Memjet.
Mijn 990 SM : Akra dempers, mapping, lambda sonde uitgeschakeld. |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 13:33 Onderwerp: |
|
|
Op een Duits KTM Forum (http://www.ktmforum.eu) wordt voor SM, SMT en SMR 990 een 'kastje', K&N airbox en (naar keuze) en set dikkere bochten aangeboden, afkomstig van een tuner uit Wenen. De foto's van PK & Nm metingen zien er veelbelovend uit en als je de verhalen van de eerste gebruikers mag geloven loopt de motor een stuk beter, ook in het lagere toerenbereik.
Dat 'kastje' grijpt in op de ECU en verandert de mapping. Naar keuze is het kastje te verkrijgen met een USB-aansluiting en CD, zodat je op een vermogensbank kan gaan spelen om nog betere resultaten te krijgen. De mapping die standaard wordt aangeboden is namelijk afgestemd op het type en de gebruikte uitlaten. Met individuele afstemming kan je wellicht nog betere resultaten krijgen. Ik denk er over na.... _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 15:37 Onderwerp: |
|
|
hoe leuk ook het 'kastje'werkt.. 't zal over de standaard ECU heen werken.
waarbij het nadeel blijft, dat je terugkoppeling via andere sensors houdt: Jij gooit er meer brandstof in.. en via de O2 sensor probeert de originele ecu toch weer terug te regelen.
Waarom dan niet gewoon een tuneboy kopen, daarmee kan je rechtstreeks de waarden in de KTM- ECU voor injectie, ontsteking en Powerthrottle direkt aanpassen naar eigen wens. Evenals de O2 sensors echt uitzetten etc. Je kunt ook nog eens je fouten uitlezen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|