Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 9:25 Onderwerp: Topsnelheid SMt |
|
|
Afgelopen weekend heb ik op de Autobahn de topsnelheid geprobeerd met de SMT. Er stond weinig wind, maar desondanks kwam ik niet hoger dan 220 km/h (GPS: 216). Ik zat weggedoken achter het ruitje, maar had wel een (bijna lege) topkoffer. Standaard tandwielen.
Hier zie je een SuperDuke (met nagenoeg zelfde blok) die 286 topt. http://www.youtube.com/watch?v=apiakAZacBA
Wat is jouw top? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 12:14 Onderwerp: |
|
|
De topsnelheid van die superduke van het filmpje wordt zwaar in
twijfel getrokken......
Trouwens niet de beste manier om je topsnelheid te meten met die
topkoffer! (op de topkoffer van m'n vorige motor zat een grote
sticker: max 135 km/uur....)
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 15:47 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik heb laatst op de 61 terug uit de eiffel de 229 gehaald.
En ik had het idee dat er nog wel een paar bij hadden gekund als ik 'm iets langer open had kunnen houden.
Ik heb voor wel een 16er tandwiel nu weet ik niet of het daardoor nog wel betrouwbaar is.
Maar spannnend vind ik het niet zo hard mogelijk rechtuit rijden en die superduke daar zet ik ook vraagtekens bij.
Groetjes |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 15:57 Onderwerp: |
|
|
Het gaat me er niet om of het spannend is, maar als de top veel meer moet zijn, dan kan het zijn dat er iets mis is. Alhoewel ik dat tijdens het rijden niet merk.
De kwaliteit zit m ook in de wegligging, remmen en acceleratie. En die zijn indrukwekkend. Ik heb dan ook net een heerlijk Eifel weekend achter de rug _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 20:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik begrijp je wel hoor en zo was het ook niet bedoeld.
Maar ik denk niet dat die top hoger moet zijn bij mij is ie dus hetzelfde bijna.
Je zegt het zelf al de acceleratie is geweldig en ik denk dat het daar mee te maken heeft dat de top van de sm(t) niet zo hoog is.
Zal wel met gearing of zo te maken te hebben.
Groetjes |
|
Naar boven |
|
|
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 23:53 Onderwerp: |
|
|
Laatst m`n SMT eens helemaal opengehouden op het laatste rechte stuk van de nordschleife maar bij 220 was de gang er wel uit. Kan mischien nog wel een beetje harder maar niet veel. Ik was eigenlijk ook wel verbaasd, met m`n vorige Tuono`s haalde ik gemakkelijk 250 + op hetzelfde rechte stuk. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 8 Jun. 2010, 4:13 Onderwerp: |
|
|
Julesmt schreef: | Laatst m`n SMT eens helemaal opengehouden op het laatste rechte stuk van de nordschleife maar bij 220 was de gang er wel uit. Kan mischien nog wel een beetje harder maar niet veel. Ik was eigenlijk ook wel verbaasd, met m`n vorige Tuono`s haalde ik gemakkelijk 250 + op hetzelfde rechte stuk. |
ik heb ook met een tuono gereden, maar die heeft wel een race blok,
en de smt een supermotard blok, en juist gemaakt voor bochten, remmen, en wheelie's dus je vergelijkt de verkeerde machine's met elkaar oja bochten rijden gaat iets beter op de ktmssssssssss |
|
Naar boven |
|
|
|