lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zuid Engeland

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kurt



Geregistreerd op: 9-7-2009
Berichten: 5
Woonplaats: Temse België

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Feb. 2010, 22:44    Onderwerp: Zuid Engeland Reageer met quote

Ik wil een trip maken van +/- 5dagen naar Zuid Engeland maar heb nog nooit links gereden . Dus vroeg ik me af of er geen groepsreizen bestaan.
Kan iemand mij raad geven of heeft er iemand weet van één of andere organisatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

ik heb links rijden op de motor nog nooit een probleem gevonden. Rij een beetje midden op de weg en er is bijna geen verschil met rechts rijden.
alleen op rotondes de andere kant op is even vreemd. maar dan slijt de andere kant van je band ook tenminste... grin

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 11:16    Onderwerp: engeland Reageer met quote

Kurt.

Ik zou er toch zeker alert op blijven. Ikzelf heb het wel al eens gehad dat ik rechts zat. Schrok me een hoedje toen een auto voor me vol op de rem ging.
Nu was ik ook al lang niet meer in een linksrijdend land geweest. Maar ik had me toch voorgenomen dat me dit niet zou gebeuren. Het gevaar zit er in als je met een aantal dingen tegelijk bezig bent. BV wegzoeken, op je GPS kijken en als je ook nog eens bv. een afslag mist. Ik (in ieder geval) neigde in dit soort situatieds toch vaak naar de gewoonte om rechts te willen rijden.

Dus als je gaat... BLIJF ALERT...

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Vorig jaar voor de eerste keer met motor in Engeland/Schotland geweest (daarvoor een paar keer met MTB...).
Links rijden viel mij mee, met één uitzondering: blinde bocht naar links, rustige weg (Schotland), komt er uit die blinde bocht een tegenligger aan die aan de verkeerde kant rijdt...!!! Niet dus en ik reed ook keurig links, maar die eerste (schrik-)reactie is toch 'opmerkelijk'... Is me een paar keer overkomen en daarna geen last meer van gehad. Blijkbaar waren m'n hersens toen pas 'gecalibreerd'.....

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
NiX



Geregistreerd op: 5-11-2008
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Feb. 2010, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Vorig jaar woonde mijn vriendin nog in London. Alle twee weken voor het weekend daarheen met de KTM. Ook tijdens de winter. Blijf gewoon het eerste uurtje dat je links moet rijden braaf achter zo een blikken doos, die ze ook wel eens auto noemen, hangen om het gewoon te worden. Ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Het is gewoon altijd na het stilstaan dat je even moet denken: "links".
Zuid-Engeland is fantastisch mooi. Geniet ervan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik zit ook geregeld aan de overkant, en inderdaad, het gevaarlijkste moment is als je even gestopt bent en opnieuw vertrekt.
laatst stopte ik op een bergpas (aan Ben Nevis) aan de rechterzijde (!) van de weg om enkele foto's te nemen. ik stap weer op om te vertrekken en ik zie in mijn ooghoek een tegenligger afkomen (nog 300 m verder). dus mijn hersenen seinen me door: 'geen gevaar, een tegenligger rijdt aan de overzijde van de weg'. ik vertrek en rijd zonder veel opletten (en nog kijkend naar de plek die ik aan het fotograferen was) aan de rechterzijde van de baan weg. meteen doemt die auto vlak voor me op, ik kon nog net op tijd alles naar links gooien (terwijl je automatische reflex naar rechts is...).
die momenten zijn dus het gevaarlijkst, als je op automatisme gaat.
wat ik nu doe is op de binnenkant van mijn winsdcherm een stukje duck tape kleven met "links" op.
als ik dan op de motor stap denk ik eerst 'mhh er is iets mis' en dat herinnert me eraan van links te rijden.

er is een hele goede motoclub hier in Belgie die tochten naar Zuid Engeland en het Lake District organiseert: clubmoto80 (www.clubmoto80.be/programme.php) van 26 tot 30 maart gaan ze naar het Peak District.
ik kan deze jongens van harte aanbevelen, zij organiseren ook al 27 jaar de Trans Tunesia Rally, daar heb ik vorig jaar aan deelgenomen, ik droom er nog elke nacht van wink


have fun!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif