Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Ma, 19 Sep. 2005, 21:15 Onderwerp: Adventure als pakezel... |
|
|
Ik wilde graag weten hoe het comfort op de Adventure is als er lange stukken gereden worden(hoofdzakelijk snelweg) zeg 700/800 is dat te doen? en wat is dan een leuke snelheid om het uit te houden?
ik vraag dit omdat ik tog de overstap ga maken van een SS naar de Adventure,maar aangezien ik het meeste op de gewone weg rijdt(Sorry offroad mensen) ben ik dus benieuwd naar zn eigenschappen, en hoe is de stabiliteit met koffers als je een beetje door wilt rijden(150+)
Alvast bedankt!
Grts
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 20 Sep. 2005, 1:10 Onderwerp: Re: Adventure als pakezel... |
|
|
Flatslide schreef: | Ik wilde graag weten hoe het comfort op de Adventure is als er lange stukken gereden worden(hoofdzakelijk snelweg) zeg 700/800 is dat te doen? en wat is dan een leuke snelheid om het uit te houden?
Grts |
Ik heb in middels een paar keer dat soort ritten gedaan:
- uit Thuringen (680km) op noppen (mt21)
- uit Noord denemarken 1050km met koffers
- uit Oostenrijk 1130km met koffers
alle 3 in 1 dag (danwel nacht)
160km/h gaat prima, 180 ook daarboven wordt het wat nerveuzer, hoewel ik uit Oostenrijk ook stukken 200-210km/h (mercedusjes van de linker baan af drukken) gereden heb zonder problemen, met lange snelwegbochten enzo : Als je de demping/vering niet te slap zet dan gaat het prima.
moet wel zeggen dat dat met mijn extra smalle en stabiele kofferset is. met de originele ktm set (alu) is het wat minder stabiel geloof ik, dus dan tot de 180 OK, daarboven minder.
Sommige mensen vinden het zadel wat hard (is ie ook in het begin), maar ik vind hem nu eerder te zacht dan te hard.
Verder is het ruitje niet voor iedere lengte mens ideaal: Sommigen korten het juist in (met stille helm, weinig turbulentie) of verhogen het juist (met open helm, lekker beschut). Ik rij met open helm en juist boven de 150 zit ik lekker achter de ruit als ik me een beetje druk achter de ruit.
Op de binnewegen/bergwegen voelt ie zich dan natuurlijk helemaal thuis, daar kan je eindeloos lang rijden, het blijft leuk.
Vergeleken met een SS zal het een super confort fiets zijn denk ik
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Di, 20 Sep. 2005, 16:58 Onderwerp: |
|
|
In Mei naar de Dolomieten geweest, de terugreis in 1 ruk weer naar huis.
Kleine 1100km, kruissnelheid rond de 160km/h sommige stukken flink harder, met bagagerol en tanktas,....allemaal geen enkel probleem voor de LC8.
Vorige week nog terug uit Andorra, 1375km ...relaxed op 6000-6500 toeren naar huis gehobbeld (=150<->160km/h),...peanuts voor de langeafstands enduro zoals KTM hem zelf noemt.
Ik ben zelf 1,88m en dan is het ruitje net iets hinderlijk bij deze snelheden, helm danst wat in de wind, Crosshelm met klep en vizier.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
42.01 KB |
Weergegeven: |
5722 keer |
|
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Brillie
Geregistreerd op: 17-5-2005 Berichten: 83 Woonplaats: Achterhoek
|
Geplaatst: Zo, 2 Okt. 2005, 11:26 Onderwerp: |
|
|
Je kan er zat op kwijt en het comfort is vrij goed afgezien van de lichte turbulentie rondom de helm, en het plankharde zadel maar dat went allemaal prima.
_________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|