lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Acrapovic dempers voor 950 SE

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pbuitelaar



Geregistreerd op: 1-11-2008
Berichten: 61
Woonplaats: Ouarzazate

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Dec. 2009, 13:39    Onderwerp: Acrapovic dempers voor 950 SE Reageer met quote

Heeft iemand ervaring met monteren van Acrapovic dempers?
Moeten de sproeiers en naalden in de carburateurs aangepast worden?

Sinds de aanschaf van mijn SE ben ik niet zo blij met die ontzettend hete uitlaatdempers. Als je terug komt van een rit zijn ze echt kokend heet. Pas goed op dat je er geen nylon jack of rugzakje bij in de buurt legt want het is zo gesmolten.
Kan deze hitte zijn omdat ik de catalisator er uitgeboord heb...? maar als ik me goed herinner heb ik in het begin ook enkele ritten met cat gereden en toen werden ze ook al zo heet.
Op mijn 625 enduro zit een Acrapovic uitlaatdemper en daar kun je je hand opleggen wanneer je terug komt van een rit...

Ik hoor net van Engelsen die bij ons op bezoek zijn dat je goed moet oppassen met veranderingen aan uitlaatsystemen omdat je de tegendruk daarmee mogelijk veranderd en de kleppen oververhit kunnen raken... in dit geval verkort je de levensduur van de kleppen aanzienlijk... aldus deze Engelsen.

Graag hoor ik ervaringen van andere rijders, met of zonder Acrapovic (of welk ander merk demper dan ook)

Vriendelijke groeten,
Peter Buitelaar, Ouarzazate, Marokko

_________________
off-road motorreizen in Marokko, sinds 1978
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Dec. 2009, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de de gasnaalden een clip lager gezet en de luchtsproeiers 2 slagen uitgedraaid staan.
En die lucht rommel eraf gegooid
wel zonder Db killers erin
Hij loopt er goed op.

Met Db killers erin lijkt ie wat rijk te lopen met deze afstelling.

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Dec. 2009, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

peter,

ik had destijds mijn naalden een standje hoger gehangen ivm akra's.
echter mijn dealer heeft ze later met een grote beurt weer omlaaggehaald, omdat hij hem te rijk vond staan.

nu op m'n smr zijn er nieuwe akra's gemonteerd, en de carb instellingen zijn nog standaard, en de motor loopt hartstikke mooi thumbsup

Ik zou zeggen, gewoon monteren die akra's en lekker gaan rijden,
(scheelt ook een paar uur sleutelwerk om bij de carburateurs te komen).

veranderen kan altijd nog, en van je naalden een standje hoger of lager gaan echt de kleppen niet verbranden hoor wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Dec. 2009, 22:02    Onderwerp: Re: Acrapovic dempers voor 950 SE Reageer met quote

pbuitelaar schreef:
Graag hoor ik ervaringen van andere rijders, met of zonder Acrapovic (of welk ander merk demper dan ook)


Peter,

Heb op mijn SE leo vince demper gemonteerd na het zelfde verhaal als jij hierboven al schreef. eerst zonder verdere aanpassing en later met de SAS en zo eraf gegooid. rijd een stuk beter alleen ploft (zeg maar gerust pruttelt hij behoorlijk als je het gas dicht doet).

Maar na mijn idee kon het nog beter. Pas na dat ik bij KTM Team West (sommer) een Pro Factory setje heb laten monteren. (andere naalden en verstuivers enz.) en laten afstellen liep die pas echt als een zonnetje. zeker in het onder en midden gebied. Als je dan ook nog een 16 tands tandwiel monteert komt er helemaal een grote glimlach op je gezicht. Echt een wereld van verschil. (althans is mijn ervaring) whip

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
pbuitelaar



Geregistreerd op: 1-11-2008
Berichten: 61
Woonplaats: Ouarzazate

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jan. 2010, 1:20    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties.
Zodra ik een mooi setje (ovale) dempers gevonden heb zet ik ze er op... zonder iets aan de naalden of sproeiers te veranderen dus.

Wat me niet zo aanstaat betreffende de originele dempers:
de grote hitte... je verbrand je kleren voor je het in de gaten hebt.
het hoge gewicht... beter 10L extra benzine meenemen.
het zoemende geluid... "Loud pipes safes lives"

Weet iemand een set Acrapovic's of ander merk te koop?
In Maart komen mensen in 4x4 trucks naar Bikershome/Marokko en kunnen de spullen meenemen.

Groeten, Peter



tree bikes 4x4.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  242.47 KB
 Weergegeven:  1094 keer

tree bikes 4x4.JPG



_________________
off-road motorreizen in Marokko, sinds 1978
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jan. 2010, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

peter,
ik zou zeggen, reageer op onno zijn advertentie,
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2886
de advertentie is van gisteren, dus goeie kans dat ze nog te koop zijn

een setje akra's met deukjes ( die je niet ziet als je de linker demper rechts zet en rechter demper links wink3 ).

ze komen van een adv, maar dat past volgens mij wel op een se.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jan. 2010, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

die passen idd ook op een SE
_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pbuitelaar



Geregistreerd op: 1-11-2008
Berichten: 61
Woonplaats: Ouarzazate

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 0:38    Onderwerp: Reageer met quote

Daan, bedankt voor je tip. Ik heb Onno gevraagd of de dempers ovaal zijn of rond. Ovaal is zoveel slanker/mooier als rond.
Hoewel men voor 300 euro niet te kieskeurig mag zijn... ovaal.

In Maart kunnen ze worden meegenomen door vrienden uit Utrecht die dan naar Marokko reizen per 4x4 truck.

Vriendlijke groet,
Peter

_________________
off-road motorreizen in Marokko, sinds 1978
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pbuitelaar



Geregistreerd op: 1-11-2008
Berichten: 61
Woonplaats: Ouarzazate

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jan. 2010, 0:39    Onderwerp: Reageer met quote

KTM 950 SE model Ouarzazate...

De Akra's van Onno zijn al gereserveerd dus wat te doen...? Nieuwe kopen? Nee dus... we lossen het Afrikaans op:

Vandaag rigoreus de zaag/slijptol in mijn uitlaten gezet. Ze zijn nu 12cm korter en hebben een wat dieper geluid... da's veilger in dorpjes langs de piste.
En een belangrijk voordeel is bereikt... doordat ze zoveel korter zijn vallen ze grotendeels achter de plastic beschermkap en verbrandt je je niet zo snel aan die krengen. Natuurlijk zijn ze ook wat lichter geworden.
Let niet op de lasnaad... beetje grof en (bij gebrek aan) geen roestvrij staal electrodes gebruikt. Ach, het laswerk valt toch bijna helemaal weg achter het plastic zijkapje.

Groeten uit Marokko,
Peter



IMG_6169.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  78.67 KB
 Weergegeven:  1032 keer

IMG_6169.JPG



_________________
off-road motorreizen in Marokko, sinds 1978
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jan. 2010, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

ja ja, ....er wordt wat afgeknutseld wink3

zo heb ik destijds in 2004 mijn originele adv uitlaten om laten bouwen van reflectie naar absorbtie, (dus dus ook die enorme gewichts en hitte besparing).
later toch maar akra's gekocht, en wat denk je, die omgebouwde originele zitten nu nog steeds op een suzuki DR_Big, en ook nog eens een keer achterstevoren omdat dat beter uitkwam met de aansluiting naar de voorbochten laugh

De dr big is van een vriend van mij (inderdaad een zuid-afrikaan) die inmiddels weer geemigreerd is terug naar zuidafrika, mijn ouwe uitlaten hobbelen nu dus ergens in afrika rond wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif