lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gebruikte SMT...

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Howard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 13
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Dec. 2009, 16:54    Onderwerp: Gebruikte SMT... Reageer met quote

Heren,

Al enkele maanden ben ik verknocht aan de SMT. Eindelijk heb ik mijn huidige FJR verkocht, en kan overgaan tot de koop van een leuke 990 SMT.

Het liefst wil ik een jong gebruikte. Nu heb ik een paar opties;

- Napoleon Motoren te Haelen (géén KTM-dealer)
- Dipi Moto (te Baarle-Nassau, KTM-dealer)

Weet iemand een historie te vertellen over één van deze motoren. De moto die bij Napoleon in Haelen staat schijnt een Duitse moto te zijn, en die van Dipi Moto is er volgens mij eentje uit België.

Als één van deze moto's bij jullie bekend is hoor ik het graag, of als iemand info heeft over deze twee moto-zaken...LAAT HET ME WETEN)

Gr. Howie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Dec. 2009, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik heb met geen van beide zaken of motoren ervaring, maar als je bij Napoleon een stukje doorrijd naar Blerick.
Heb je motorcenter Venlo die is wel ktm dealer en had ook een 2e handse staan.
Was een demo van ktm.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 29 Dec. 2009, 1:10    Onderwerp: Reageer met quote

iedere dealer heeft wel een demo staan lijkt mij ????
maar welke is de beste wink3 ik zou voor die gaan met de minste kms
en de beste prijs, maar ik denk dat we allemaal het zelfde zoeken laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Di, 29 Dec. 2009, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Een demo-SMT kan, ook qua kilometers, wel tegen een stootje.
Ik zou in dat geval kiezen voor de beste, handigste of meest betrouwbare dealer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Howard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 13
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Di, 29 Dec. 2009, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn juist ook de zaken die ik afweeg..., bedankt voor jullie reakties. Morgen om 11.00 proefrijden op een SMT...m'n allereerste ritje...héérlijk.

Gr. Howie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Dec. 2009, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

@ Howie: is 't proefritje goed bevallen?
_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Howard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 13
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Dec. 2009, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, komt ie dan...

Het begint allemaal de volgende zin uit een blad waarin de Triumph Tiger vergeleken werd met de SMT.

'De SMT is écht een fiets voor de ervaren motorrijder, terwijl de Tiger zich gedraagt als een poes op de vensterbank...'.

Die zin dus, dreunde afgelopen nacht door m'n hoofd, maakte dat ik de slaap niet kon vatten. Ik had zo'n SMT notabene nog nooit horen lopen, laat staan dat ik me zie als een ervaren rijder...zenuwachtig werd ik er van, mede het feit dat er gisteravond weer een weeralarm werd afgekondigd.

Vanmorgen regende het met 1 graad boven het vriespunt pijpenstelen. Maar goed, van vorst en gladheid was dus geen sprake, dus kom maar op...
Om 11.45 werd er in de SMT leven geblazen door contact aan, koppelingshendel in te houden en op de startknop te drukken. De standaard SMT liep meteen ontzettend mooi stationair, en het tweecilinder geluid was mooi aanwezig, doch beschaafd.
De eerste meters die ooit maakte met de Buell zaten nog in m'n hoofd, en van wat ik me daar nog van herinnerde was dat je de gaskraan met een flinke sleur moest opengooien om dat ding van z'n plek te krijgen.
Nou...dat is bij KTM niet nodig, met bescheiden gas geven, en een mooi roffelend geluid van onder het zadel vandaan vertrok ik. De eerste km's voelden meteen zéér vertrouwd aan, totdat ik de gaskraan dichtdraaide...
OH JA...'dat aan / uit effect', waarover men schrijft, meteen duidelijk aanwezig, oppassen dus. De Conti SportAttack gaven wat dat betreft méér vertrouwen, wat een banden zeg...

Tijdens mijn anderhalf uur durende rit verschillende wegen gehad. Windbescherming op de snelweg; méér dan voldoende, wat zo'n klein topje met ruit kan doen. Héérlijk, precies goed, net wat je op een naked mist om het lang vol te houden. Topje veroorzaakt, bij mij dan, ook totaal géén turbulentie, je zit met je helm nog lekker in de wind.
Op de binnendoor wegen kun je de SMT de sporen geven, en voor je het weet neem je als een soort tweede natuur meteen een 'motard-houding' aan.
Doordat de WP-vering méér dan perfect is kun je op alle typen wegdek uit de voeten. In eerste instantie bleef ik in het zadel tijdens het nemen van de vele verkeersdrempels hier in brabant. Maar toen ik héérlijk op de stepjes stond werd het nemen van drempels fun.
Maar ja...dat 'aan/uit' effect dat veroorzaakt wordt door en je gashendel en natuurlijk ook de injectie, maakte het dat het nemen van de vele rotondes niet met vertouwen verliep. Net als binnen de bebouwde kom zit je te zoeken naar de juiste versnelling, de eerste versnelling is het niet, evenals z'n twee. Komt ook nog eens bij dat weer niet in het voordeel meespeelde.
Dat 'aan/uit' effect (of 'bokken') had ik ook op m'n FJR, en heb ik toen opgelost met een andere Throttle Cam...deze schijnt ook voor diverse KTM's voorhande te zijn. En blijkbaar, in combinatie, met 1 tandje kleiner voortandwiel moet dit fenomeen grotendeels uit de wereld zijn.

Afgezien van het 'bokken', is het een héérlijke fiets. Lekker licht, ontzettend wendbaar met ook nog eens een heerlijk zadel en dito zitpositie. Het kleine topje met ruit fenomenaal. Koppel méér dan voldoende.
En dan de feedback die je van dat ding krijgt, er gebeurt tenminste iets onder je kont, en tussen je benen...
Al met al dus een héérlijke brommer, afgezien van dat ene minpunt...

Het zoeken en onderhandelen kan beginnen, maar daarover later meer...

Gr. Howie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

howard,

Het "probleem" met het on/off van de gasreactie valt goed mee te leven als je hem eenmaal heb.
Bij mijn eerste rit had ik er ook wat problemen mee , ik had de fiets voor een dag gehuurd bij dipi en heb thuis de speling uit de kabel gehaald en reed toen al stukken beheersder.
En nu met een andere trottlecam werd het nog allemaal beter , dus daar moet je niet bang voor zijn.
Ik heb geen kleiner voortandwiel erop zitten en vind het eigenlijk best zo.
Wat ook belangrijk is om je kettingspeling wat te verkleinen voor een wat directere aandrijving.
Ik heb de gebruikte smt bij dipi zien staan en zag er goed uit met al die extra spullen.
de know/how is bij die mensen wel aanwezig, de mijne komt er ook vandaan.
veel succes met je zoektocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Howard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 13
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie,

Was al niet zo bang meer voor het aan/uit effect. Sinntra, zoals als je al schrijft is het grotendeels op te lossen.
De aangeklede SMT bij Dipi is zo goed als aan mij verkocht. Hier zitten in tegenstelling van mijn gereden demo, Akra's op met aangepaste mapping..., dus wacht ik een en ander af voor wat betreft verdere aanpassingen. De SMT is gewoon een héérlijke fiets...

Wat me nog wel interresseerd is de vraag of deze SMT (bij Dipi dus) bij één van jullie bekend is. Er staan 8800 km's op, en er heeft in België op kenteken gestaan. Verder mag ik toch aannemen dat deze motor perfect in orde is.

Groetjes, Howard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

Howard,

Als je aan deze fiets geen rare dingen ziet of hoort en je hebt er een goed gevoel bij zie ik geen bezwaar om het niet te doen.
Als je een gebruikte fiets koopt zal dat toch blijven spelen maar je kan er toch niks aan veranderen of je moet nieuw kopen.
De motoren van tegenwoordig zijn hufterproof heb ik het idee.
En je krijgt er ook nog de garantie bij neem ik aan.
Ik heb de akraset en mapping ook maar toch de trottle cam aangepast.
gelijk even vragen of ze de gangensensor hebben ontkoppelt scheelt ook een beetje.
Bij aankoop zou ik dat toch gelijk laten veranderen kleine moeite en gelijk lekker gassen zonder achteraf spijt te krijgen.
Alleen nog die rotsneeuw/pekel van de wegaf en dan knallen.

groet Anton
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Howard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 13
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Anton,

Indd. die pekel en die sneeuw...en de winter duurt nog lang...

Heb bij die motor zeker een goed gevoel, is géén demo geweest, dus 1e eigenaar heeft hem neem ik aan lekker ingereden. Er zijn in ieder geval wel meteen behoorlijk wat km's op gezet binnen een klein half jaar...

De tip van die gangensensor ga ik zeker laten doen, en zoals ik al zei wil ik eerst eens ervaren hoe ie rijdt met het staandaard gashendel, cam is zo gekocht...

Laat wel weten hoe een en ander is verlopen.

Gr. en een goed 2010,

Howard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Howard schreef:


De tip van die gangensensor ga ik zeker laten doen, en zoals ik al zei wil ik eerst eens ervaren hoe ie rijdt met het staandaard gashendel, cam is zo gekocht...


Howard


De KTM Throttle Cam is duur. Zie hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273&start=15 voor wat alternatieven.
Werkt perfect.

Harrie van Til, SMTering pekel

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Howard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 13
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Harrie,

Ja die oplossing had ik ook gezien op het forum, is ook een optie... Nog een tip om je handvat los te halen, probeer het eens met een luchtpistool...lucht er tussen spuiten, en je handvat gaat er zeer makkelijk af, en ook weer op (om het laatste stukje te overbruggen).

@Harrie, ik vindt je onderschrift (-en) geweldig gevonden...SMTeri...

Gr. Howard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

die gang sensor mod is niet nodig als je de akra mapping er in hebt zitten want dan is hij standaard al uitgeschakeld

http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=42455&highlight=gear+restrictor&page=3

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Howard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 13
Woonplaats: Esch

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jan. 2010, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die 'Vonkenboer',

Bedankt voor de tip, wist niet dat dit bij de Akra - mapping hoorde, ga dit zeker navragen of dit ook daadwerkelijk is gebeurd...

Gr. Howard

PS. Ik ben woonachtig in Esch (tussen Boxtel / Vught), wellicht eens leuk om elkaar bij een biertje wat bij te praten over de KTM..., ennuh wat is je (echte) voornaam...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif