lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

remvloeistof

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2005, 22:22    Onderwerp: remvloeistof Reageer met quote

Gisteren kwam ik erachter dat ik met de achterrem aan zijn eind zat,....nul komma nul remkracht meer !

Leuk als je op een helling staat op je kaart te kijken met je voet op de rem en je motor gaat achteruit ! angry angry

Ik gebruk de achterem sporadisch, meestal alleen in de hairpins hier in Andora, Spanje etc.

Aan de schijf te zien heeft ie een tijdje vast geplakt gezeten en flink heet geweest volgens mij, nixs van gemerkt, maar wel het gevolg dat hij lucht heeft gekregen in het systeem !

iemand dit ook eens gehad met de LC8 en de achterem ?

Maar goed ik vanochtend ff langs een servicecentre om te laten ontluchten en evt. reminspectie ,...zat er inderdaad een parij lucht in, die is er nu uit, maar de vloeistof staat op min !

De monteur wilde géén dot 4.0 bijvullen oid , omdat de KTM speciale minerale olie heeft,....nou daar sta je dan zonder KTM dealer in Andorra !

Is dit waar of kan er gewoon dot 4.0 bijgevuld worden, hij staat op min level, dus voor de volgend rit moet dat ff geregeld worden !

Of wat mag of kan er wel in !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2005, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Het is geen speciale minerale olie, ik denk dat ie in de war is met de olie voor de koppeling, dat is idd minerale olie. Remvloeistof =/= olie overigens (probeer maar... het is water oplosbaar)

Remvloeistof wordt door KTM in het handboek geadvioseerd: DOT5.1
(let op.. geen dot5.0 gebruiken, dat is iets heeeeel anders). Bij gebrek aan 5.1 kan je ook 4 gebruiken.


Achterremproblemen schijnen wel wat vaker voor te komen. Soms is het toch gewoon dat mensen ongemerkt met de laars op de rem hangen, maar soms komen er door trillen ook belletjes is de vloeistof en pakt de rem lucht. Eenmaal lucht erin, blijft de rem slepen en wordt ie te heet.
Vergeet ook niet dat je de remvloeisto feigenlijk ieder jaar dient t e vervangen (doorspoelen). Het is een klein reservoir, en een beetje vocht zit er snel in.

Na 1x TE heet geweest te zijn: in ieder geval de vloeistof vernieuwen (doorspoelen), en soms ook de afdichtringen van de remzuigers.
Effe bij de beurt doorgeven aan je dealer.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 0:15    Onderwerp: Re: remvloeistof Reageer met quote

Theo.nl schreef:
De monteur wilde géén dot 4.0 bijvullen oid , omdat de KTM speciale minerale olie heeft,....nou daar sta je dan zonder KTM dealer in Andorra !

Is dit waar of kan er gewoon dot 4.0 bijgevuld worden, hij staat op min level, dus voor de volgend rit moet dat ff geregeld worden !

Of wat mag of kan er wel in !

Johan van der Wal is nochthans KTM invoerder/dealer in Andorra hoor.
Hij kan je wel helpen hiermee.

Volgens mij kan er Dot 4 in zonder probleem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 8:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

Het probleem van Theo had ik laatst ook,
ik heb de remtang een paar keer goed heen en weer geduwd,
zodat de zuigers over het gehele traject heen en weer zijn geweest,
toen vloeistof vernieuwd (doorgespoeld).
Het probleem is niet meer teruggekomen, (zelfs niet tijdens/na Dolomietenvak).

Ik heb bij Brouwer olie gekocht, en Andre heeft me gewoon dot 3-4 meegegeven.
Ik neem aan dat ze daar wel weten wat er in kan/moet.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Boys,

Bedankt voor de info,....ga het zo ff laten vervangen.

Gr Theo

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 6 Sep. 2005, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag laten bijvullen met dot4 en nog weer even laten ontluchten.

Blokken zitten achter praktisch op de schijf, 1 á 2 milimeter ruimte, maar lopen niet aan, schijf wordt ook niet warm naar poosje rijden oid.

Wat wel loei heet is , is het remvloeistofreservoir achter, net als de passagiersbeugel en het frame.

Ik weet dat de uitlaat daar langs loopt, maar dat het zo warm werd wist ik niet, is ook niet bevordelijk voor de remvloeistof en het luchtverschijnsel lijkt mij ! thumbsdown

anyway.... ik ga vrijdag zo als ie nu is weer richting Holandia, maar eerst nog ff de Aspin, Tourmalet en de Aubisque on de way home,...als toetje !

...maar hopen dat ik de achterem niet al te veel hoef te gebruiken ! uhoh2 uhoh anxious

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. warm. Wat heet loeiheet?? Sist het als je je vingers er tegen houdt?

remvloeistof kan tegen meer dar 250 graden, dus echt een probleem kan dat niet zijn denk ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de machine van Meoni een extern olie reservoir had, met meer inhoud, en verder weg van het rempompje.

Nu alles zo mooi compact aan elkaar gebouwd zit, trekt de hitte van het pompje ook makkelijker door in de vloeistof bucktooth

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
mja.. warm. Wat heet loeiheet?? Sist het als je je vingers er tegen houdt?

remvloeistof kan tegen meer dar 250 graden, dus echt een probleem kan dat niet zijn denk ik.


Lekker heet, zullen we maar zeggen,...iets boven de 37 celcius zal dat dan wel zijn !! goofy

Vandaag weer wat gereden,....en de lucht is weer terug, de achterem niet gebruikt !

Ik ben bang dat er toch wat anders aan de hand is ! undecided undecided

Volgende week maar ff naar Brouwer !

Bedankt voor de support !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif